Kat plast naast bak???

Discussie in 'De lounge' gestart door MissT, 8 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissT

MissT Niet meer actief

Hi Ladies,

Ik heb 2 katten (vrouwtje en mannetje) ze delen vanaf begin af aan al één bak.
    Gaat allemaal goed, en ze zijn beide geholpen bij de dierenarts.

Sinds kort plast het mannetje in de bak, en een paar minuten later plast hij er ook naast..:(
    Wat zou dit kunnen zijn? Zou ik twee aparte bakken nu moeten kopen?
    Hij is ook super aanhankelijk, misschien dat hij ook kan voelen dat de baby eraan komt?

Wie herkent dit?? En wat kan ik ertegen doen?

2. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48
    ik heb dat ook gehad,en een tweede bak erbij gehaalt, toen was t probleem ook opgelost....

3. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    blaasontsteking? Dat was hier het geval toen meneer naast de bak ging piesen

4. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Dit zou ook blaasgruis kunnen zijn, iets wat verschrikkelijk pijnlijk is voor katers en ze kunnen er zelfs aan dood gaan als je er niet snel genoeg bij bent (bij volledige verstopping van de plasbuis)

Het kan iets psychologisch zijn en een 2e bak kan helpen maar altijd eerst uitsluiten of het dier niet ziek is.

Hoe gedraagd hij zich verder?

5. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Blaasgruis is een goede mogelijkheid idd. Ik zou voor de zekerheid even naar de dierenarts gaan. Als die niks kan vinden evt een 2e bak kopen.

Succes

6. Anitaaaxxx

Anitaaaxxx Fanatiek lid

12 mei 2010
    1.335
    0
    0
    Secretary
    in een huis:)
    nou hier dus precies hetzelfde! Alleen wij hebben dus 2e kattenbaka aangeschaft en heeft niets uitgemaakt. Het is ook niets met zijn blaas (hebben we na laten kijken) maar dit is puur doordat hij voelt dat er een baby op komst is.. Het is heeeel vervelend maar het schijnt over te gaan nadat je bent bevallen... (ik hoop het zo)!

7. MissT

MissT Niet meer actief

Hij gedraagt zich verder heel goed.. wilt alleen wat meer geaaid worden en loopt me overal achterna.
    Hij eet en drinkt goed... en gaat ook wel op de bak, maar wat ik al zei, daarna plast hij ernaast....

8. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Misschien dat hij het aanvoelt dat je binnenkort gaat bevallen en hij zich daardoor zo gedraagt ?
    Ik weet dat dat bij een vriendin van ons ook was die ging bijna bevallen en de kat plaste ineens op de mat en naast de kattenbak enz!

En anders zou je idd misschien eens kunnen proberen om 2 bakken te gebruiken?
    Succes!

9. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Toen wij van de flat naar nieuwe huis verhuisden, hadden wij dat probleem ook.. Maar toen was het niet alleen naast de bak! Tot ergernissen aan toe, maar nu in het nieuwe huis gaat het prima.. Stoelen zijn geen doelwit meer maar voor zkerheid zit er wel een zeil over en elke ochtend nog controle rondje maar hier gaat het nu gelukking goed :D

10. Anitaaaxxx

Anitaaaxxx Fanatiek lid

12 mei 2010
    1.335
    0
    0
    Secretary
    in een huis:)
    onze kat mankeert verder ook niets hoor. HIj is super aanhankelijk en knuffelig en loopt mij ook overal achterna (tot vervelends toe).... maar toch kan een kat heeel goed aanvoelen als er veranderingen zijn/aankomen en daarom plast de onze waarschijnlijk ook naast de bak (en op de hondenmand maar daar hebben we het niet over)

11. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    hier was het idd ook blaasgruis. Kijk het even aan. Even je kat in de gaten houden. Maakt hij veel persindruk als hij loopt. Dat je echt ziet dat hij moet plassen of likt hij veel aan zijn piep. Dat zijn wel een beetje de dingen die bij blaasgruis voorkomen.

12. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Tweede bak helpt. Sommige katten willen niet op de bak waar de ander ook z'n behoefte doet. Wat ook wil helpen is de deksel van een van de twee bakken eraf halen. Sommige katten willen niet in een dichte ruimte plassen. En helpt dat nog niet, probeer dan in een bak steen-korrels en de ander hout-korrels. Sommige katten houden niet van de kleine steentjes tussen hun nageltjes.

Zoals je wellicht merkt; wij hebben er ook zo een. ;)

13. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Het kan trouwens gewoon van de een op de andere dag zo zijn dat een kat iets niet meer wil. Wellicht is de bak een keertje te lang niet uitgeschept, maar kan ook net zo goed geen reden hebben.

Deel Deze Pagina