Wij gaan 21 juni voor het eerst met onze kleine meid naar Center parcs! Wij zelf komen er al jaren en vinden het heerlijk daar! Heeft iemand tips over hoe je het het beste kunt aanpakken met een baby van 14 weken? En dan bedoel ik bijv in het zwembad en slapen in een vreemde omgeving??? We hebben er heel veel zin in!
Hai, Meestal hebben ze goede campinbedjes in Centerparcs. Daar kan je kindje dan heerlijk slapen. Gewoon de tijden/ritme aanhouden zoals thuis gewend. Wij lieten onze dochter altijd overdag even wennen aan de kamer. Dan bedoel ik, even haar in haar bedje in de kamer zetten en er bij blijven. Dan vertellend dat dat haar slaapplek is en dat het hier heel mooi is enz. Wij merkte dat onze dochter dat prettig vond en nog steeds vind. Onze dochter sliep ook heerlijk in de wandelwagen, was alleen wel wat ouder! Meestal is het zwembad ook wel goed geregeld. Of familiekleedkamers of toch wel een redelijk grote kleedkamer met aankleedkussen. Ik kleed dan mijn dochter eerst aan en mijn man ging zichzelf aankleden. Daarna was de kleine klaar en ging ik aankleden en mijn man nam onze dochter over! Zwemmen deden wij in zo een babyband in het warme bad of in het pierebadje heerlijk op schoot spetteren met water! Heel veel plezier!
Qua zwemmen is het handig dat eentje iets eerder uit het water gaat en zich al doucht en aankleed. Dan hoef je kindje geen kou te lijden. Ze hebben boxen en plastic maxicosi's in het zwembad (tenminste bij de meeste cp-parken wel volgens mij). Qua slapen gewoon net als thuis. Neem voor de buggy een slot mee (gewoon fietsslot), want ze kunnen ze daar heel makkelijk stelen bij het zwembad. Als je niet al te ver van de plaza af zit, dan kan je je kleine ook op de nek zetten en er dan mee gaan zwemmen. Of de rugdrager mee als je die hebt. Fietsen en naar de kinderboerderij is ook leuk met je kleintje. En babyzwemmen.
Wij gingen gewoon tegelijk uit het zwembad, je hebt van die tweepersoonkleedhokjes met aankleedkussen dus met zijn allen erin en weer eruit.. Wij namen wel een fles mee en gaven die na het zwemmen, of in het zwembad of op terras en daarna viel ze heerlijk in slaap..
Dat fietsslot is een heel goed idee! Gaan we inderdaad toepassen. Moet er niet aan denken om daar met baby te zitten zonder kinderwagen.....
CP is wel zo commercieel dat je ze daar ook kunt kopen net als die zwembanden voor kleintjes, zijn allen twee keer zo duur als bij intertoys
viel wel mee vond ik. we hebben z,n slot gekocht voor 3,75 daar en een zwamband echt een goede niet z,n gele voor 12 euro dat kosten ze bij de intertoys ook wel
Ik ben vandaag terug gekomen van centerparcs en de prijzen van zwembandjes etc vond ik idd erg meevallen! Wij dachten dat de prijzen daar veel duurder waren dus wij naar een dorpje in de buurt... Bleken het dezelfde prijzen te zijn.... dit geld dan niet voor de babyproducten in de supermarkt... Zwemluiers zijn bv 3 euro duurder dan dat ze standaard bij de etos kosten!!!
Wij zijn geweest toen onze zoon 16 weken was. Hadden wel zn eigen dekentje en knuffels voor in bed meegenomen zodat het het zelfde zou ruiken als thuis. Nou hebben wij het geluk dat meneer bijna altijd goed slaapt en toen dus ook. Omdat wij niet wisten dat er bij het zwembad een soort buggystalling was, namen wij hem altijd mee in de draagzak. Die paste prima in het zwembadkluisje. De kleedhokjes waren groot genoeg om met zn 3e in te gaan, er was een soort commode met verschoonkussen ingebouwd met nog een rekje erbij zodat de kleine niet snel naar beneden kon vallen. Maar goed altijd blijven opletten! In het zwembad waren aardig wat boxen en inderdaad een soort plastic mc's. Wij namen altijd een extra badlaken mee voor de kleine in het zwembad als we eruit kwamen om lekker om hem heen te slaan. Voor het afdrogen hadden we dan weer een schone droge handdoek. Er zijn ook overal magnetrons om evt flesvoeding en potjes op te warmen, nou kreeg onze man borstvoeding maar dat heb ik ook overal gegeven. Van in het zwembad tot in de plaza (uiteraard wel ergens in een hoekje) en ik kreeg alleen maar leuke reacties. Trouwens in de restaurantjes kan je overal gratis olvarit pakken, nou zal je kleine er dan nog niet aan toe zijn maar als je potjes wilt gaan geven kan je alvast wat mee naar huis nemen . Ik hoop dat je er wat aan hebt, fijne vakantie in elk geval en geniet ervan!
bij het zwembad staan boxen deze zijn vaak bezet met tassen. ik heb ze laast gewoon eruit gehaald, want vind niet dat het als tassen opbergplaats moet worden gebruikt, en ik met de kleine op de arm moet zitten. en voor de kinderwagen idd een slot meenemen, ik was het vergeten heb toen maar de wielen eraf gehaald, en in het kluisje gelegd. de bedjes vind ik peroonlijk erg vies in centerpakrs, ik heb eigen camping bedje mee genomen. heel veel plezier op vakantie
Ik leg met tas ook vaak in de box om hem bezet te houden. wie het eerst komt wie het eerst maalt toch? Mensen leggen toch ook hun handdoeken over de stoelen om ze bezet te houden.
Ik zou wel een eigen campingbedje mee nemen, vond die van cp gammel en niet fris (zacht uitgedrukt). Ook zou ik twee (als je die hebt) boxkleden meenemen zodat de kleine in het huisje ook even op de grond kan (spelen). Wij hadden een 4 pers huisje en we waren met zijn tweeen +baby dus hadden we de dekbedden die we niet nodig hadden op de grond in de huiskamer gelegd en dan de twee boxkleden eroverheen. Tijn heeft toen heerlijk gelegen, met wat speelgoed..
Nee dat bedoel ik niet. mensen die geen kinderen hebben. daar gooien ze dan de tassen in., Nou dan haal ik ze eruit als ik zie dat ze geen kindjes hebben. is dat dan verkeerd?? Tassen kunnen op de grond, en een baby hoort in een boxs
ik vind de bedjes in huisjes waar dan ook, altijd erg vies. Toen onze dochter zo klein was (10 weken) heb ik ook geen campingbed meegenomen, ze sliep gewoon in de kinderwagen. Lekker vertrouwd, die kleintjes hebben daar nog niet veel weet van hoor.