N.a.v. de andere poll, hoe je kind zich gedraagt. Hoe ervaar jij als moeder het gedrag van je kind? Meerdere antwoorden mogelijk
9 vd 10 keer kan ze zich inmiddels wel gedragen (een jaar geleden liep ze nog continue weg) maar de 10e keer is ze moe en dwars en is het geen feest. Gelukkig heeft de supermarkt ook een hoek en schoom ik niet haar daarin te zetten. Ze mag lopen in de super met haar eigen kar, mandje maar als ze gedrag gaat vertonen wat niet acceptabel is gaat ze in de kar. Gelukkig is ze inmiddels al 3 dus is daar eigenlijk niet veel sprake meer van. Ik durf gerust met haar te gaan winkelen, boodschappen doen etc
Ik heb een feestje gestemd,gewoon omdat het altijd goed gaat,ze kletst gezellig mee .(thuis is ze echt niet zo makkelijk op het moment maar boodschappen doen vind ze leuk) De oudste is 8 en dat was en is net zo eigenlijk.
Ik heb ook feestje gestemd omdat het eigenlijk altijd leuk gaat. Ze wil ofwel haar eigen karretje, of met mama meelopen, of in mama's kar. En ze weet niet anders dan dat dezelfde regels in de supermarkt gelden dan in huis, dus ik heb hier eigenlijk nooit drama's. Ja, heel soms maar daar kan ik echt niet mee zitten, daar is ze 2,5 voor en ze doet niets anders dan steeds uitproberen hoe ver ze kan gaan Maar meestal is ze heel gezellig, en kletst ze me de oren van het hoofd.
Ik heb de eerste 2 opties aangekruist. Helemaal een feestje is het natuurlijk ook niet altijd, maar ik heb serieus nog nooit een drama gehad bij het boodschappen doen. En nee, ik heb geen heilige perfecte kindjes, drama's genoeg, maar nooit bij het boodschappen doen. Met zoon kan ik van tevoren even bespreken wat we gaan doen en wat ik van hem verwacht (we gaan naar de winkels en dan moet je dicht bij mama blijven, goed naar me luisteren en niets zomaar pakken). Ik moet hem dan nog steeds wel eens corrigeren, maar dat gaat prima. Dochter wil het nog wel eens op een gillen zetten als ze iets niet mag wat ze wel wil, maar dat vind ik geen drama. Kwestie van afleiden en zorgen dat je het tempo erin houdt. Nee hoor, ik vind boodschappen doen leuk met de kinderen, zo lang ik maar geen haast heb (want dan doe ik het liever alleen, of met één kind ipv met twee).
Luc heb altijd ze eigen kar, alleen komt het wel eens voor dat er meer snoep en chips in komt te liggen dan dingen die op het lijstje taan en ik alles weer terug kan leggen, lol
Als ik naar de AH ga in ons dorp, waar ik ook werk, gaat altijd alles wel goed. Daar kennen ze hem, en krijgt ie alle aandacht, en het belangrijkste: bij de vleeswaren een worstje, en bij de kassa een spekje. Ook staat er sinds kort een ranja-apparaat in de winkel, oh man, daar is ie helemaal wild van! Maar als ik de grote boodschappen ga halen bij de Jumbo en Aldi, kan ie nog wel eens vervelend worden, omdat het zo lang duurt. Mja, is ook niet gek, als ik meteen ná de Jumbo naar de Aldi rijd. Maar meestal geef ik hem dan dus een (betaald ) koekje of snoepje, en ik neem altijd standaard zijn tuitbeker mee voor deze situaties. Ook mag ie dan de boodschappen in de kar leggen, of iets vasthouden voor mama. Dat maakt het allemaal nét iets interessanter.
Ze zitten of in de kinderwagen met een mandje erop of ze zitten met z'n tweeën in de bak van een boodschappenkar. Heb dan geen last van ze. Als ze in de bak van de boodschappenkar zitten, moet ik soms wel een tegen ze zeggen dat ze moeten gaan zitten, maar verder niets aan de hand. In de kinderwagen is het helemaal makkelijk, want ze zitten gewoon nog steeds vast
Ik heb voor de eerste 2 gekozen, omdat ik het altijd heel gezellig vind boodschapjes te doen met de kleine man (17mnd) en ook omdat ik hem wel betrek bij boodschappen doen, dan gaan we bijvoorbeeld samen het eten uitzoeken, en op zijn manier kiest hij dan mee.
ik heb voor de eerste gekozen omdat het eigenlijk altijd prima gaat, ze(nu 3 jaar) is ooit 1 keer op de grond gaan liggen gillen toen was ze denk ik anderhalf..... mijn man en ik hebben met een grijns de andere kant op gekeken en gewacht tot ze klaar was (een omdtander vroeg haar of ze ging zwemmen) en periode had ze nogal de neiging de benen te nemen en daarover heb ik met haar de afspraak gemaakt dat als ze weg zou lopen ik haar zonder pardon in de kar zou zetten(niet in het zitje want dat is niet te doen met een spartelend kind) dat heb ik 1 keer hoeven doen en ging toen met een luid gillend kind door de winkel... kreeg nog een reactie van een vrouw die zei "och och wat een verdriet..." en toen ik zei dat dat kwam omdat ze niet luisterde naar mama kreeg ik een compliment na die ene keer geen probleem meer gehad en is het eigenlijk altijd gezellig, ik betrek haar wel bij het boodschappen doen maar das meer natuurlijk, niet speciaal om haar bezig te houden, ze vraagt ook wat alles is dus we kletsen gewoon de hele tijd.