Wie aansprakelijk voor schade na reparatie dakkapel?

Discussie in 'De lounge' gestart door Stefanie78, 21 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    3 jaar geleden hebben we een dakkapel laten plaatsen. Deze kamer hebben we van binnen nooit afgewerkt omdat we eerst andere klusprojecten hadden. Nu wordt het de kinderkamer en zijn we er dus druk bezig.
    Nu kwamen we er 2 weken geleden achter dat het er lekte, niet veel maar we zagen meerdere vochtplekken langs de balken en op 1 plek lag een klein plasje. Contact op genomen met het bedrijf en zonder moeite kwamen ze langs en hebben het rubber op het dak opnieuw geplakt. Maar nu lag er dinsdag weer een plasje. Wee gebeld en ze komen weer langs (alleen binnen de 10 jaar garantie die we hebben zonder kosten) maar nu vraag ik me het volgende af. Tot nu toe hebben we geen schade binnen gehad want het plafond zat niet dicht maar dat gaan we van de week doen.
    Als het dan nog een keer gaat lekken hebben we waterschade en moet de hele plafondplaat vervangen worden en opnieuw geverfd worden...

wie is dan aansprakelijk voor de kosten van materiaal en werk??

Ik kan ook niets terugvinden in de voorwaarden en ik ga het morgen vragen maar ja, het bedrijf kan zeggen wat ze het beste past natuurlijk. Weet iemand waar ik recht op heb? Tot nu toe gaat het heel netjes maar ik ben bang dat het een groter probleem is en dat het een paar reparaties zal duren voordat ze echt grotere onderdelen gaan vervangen.
    http://www.klokdakkapellen.nl/files/alg_voorwaarden_klok.pdf

2. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Jullie plaatsen het plafond en als dat niet goed gedaan wordt, zijn jullie aansprakelijk.Mocht de lekkage dan komen doordat er van buitenaf iets niet goed zit, dan het bedrijf weer bellen.
    Die repareren het dat weer en de schade binnenshuis kun je dan verhalen op de inboedelverzekering.

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.917
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Bij de inboedelverzekering is het (meestal) zo dat het herstel van de lekkage voor eigen kosten is en dat de vervolgschade (bijvoorbeeld bruine plekken op je plafond) worden vergoed door de verzekering.
    Als je aantoonbaar kunt maken dat het lek is veroorzaakt doordat het bedrijf z'n werk niet goed heeft gedaan, kun je de kosten die je zelf maakt weer op hen verhalen.

4. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Nee het gaat echt om schade veroorzaak door lekkage aan de dakkapel. Ik bedoel maar hij lekt nu terwijl wij niets gedaan hebben en de vorige reparatie heeft dus niet gewerkt. Nu hebben we 10 jaar garantie dus we krijgen geen rekening voor de reparaties aan de dakkapel

Maar het bedrijf is dus niet aansprakelijk voor de gevolgschade ook al krijgen ze het niet voor elkaar een goede reparatie uit te voeren? Hmm zal eerst mijn verzekering dus effe bellen om te checken.

5. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Ik vind het niet zo netjes dat je de naam van het bedrijf zo plaatst ;)

6. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik denk dat het je eigen kosten zijn. Jij weet dat de lekkage mogelijk nog niet verholpen is maar zet een plafond in. Ik denk dat je eerst even moet afwachten of het goed dicht is.

7. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Nou heb net de verzekering gebeld en je bent hier dus niet voor verzekert omdat het water van buiten is, alles zal verhaald moeten worden door ons op het bedrijf. Ik hoop maar dat de reparatie nu dan lukt.

Wonderteam; als je goed gelezen had, had je gelezen dat ik helemaal niet negatief ben over het bedrijf. Ik ben zeet tevreden, zou ze zelfs wel aanraden. Ze komen tot nu echt zonder moeilijk te doen repareren. Ik wilde gewoon weten wie verantwoordelijk is mocht er straks wel gevolgschade optreden. Ik denk dat ik dat best een link naar de voorwaarden van het bedrijf mag plaatsen.

8. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Tja hoelang wacht je dan, na de vorige reparatie is het 2 weken droog geweest. tuurlijk gaat ie niet meteen dicht maar we kunnen niet verder met ene open plafond dus ik wil niet langer dan 2 weken wachten

9. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Heb ik ook gelezen ;) Toch zouden potentiele klanten die dit lezen kunnen denken bij dit bedrijf ga ik toch maar geen dakkapel bestellen. Gezien de schade bij jou. Ook al wordt het goed opgelost ,zou ik dan al minder snel bestellen bij dit bedrijf. Niemand zit namelijk op dit soort dingen te wachten. Daarom vind ik de naam benoemen niet netjes

10. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    tja, dat is inderdaad hoe je het bekijkt. Wij hebben al zo veel verbouwd dat ik de service vooral belangrijk vindt want dit kan ieder bedrijf gebeuren maar tot nu toe gaan ze er goed mee om. Ik hoop dat ze dat dan met eventuele gevolgschade ook doen. Ik zal het morgen horen, dan is diegene die hier over gaat er weer.

Deel Deze Pagina