Hij is zooo moe!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door KaChris, 25 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KaChris

KaChris Niet meer actief

Hallo,

Thijmen is nu 21 maanden en het is een heerlijk mannetje, die net als velen misschien wel, lekker aan het peuterpuberen is. Een echte 'Ik ben bijna twee en ik zeg op alles nee- fase' :).
    Nu is het zo dat hij 's avonds om 19.30 in bed ligt en dan slaapt hij tot maximaal 6.30.
    Om 9.30 is hij dan alweer helemaal moe en wordt daardoor 'jengelig' en niet veel is meer leuk.
    Nu heb ik geprobeerd om hem dan nog even naar bed te doen, maar dit lukt vaak niet en ook komt het middagslaapje dan in het gedrang; slaapt dan dus niet meer.
    In de middag slaapt hij van 12.45 tot gemiddeld 15.45, maar dan is hij na het eten ook alweer moe. Heel vreemd vind ik, want hij heeft toch weer een beste tijd geslapen.
    Ik vind het zielig voor hem, maar ik moet zeggen dat het zelf ook energie vreet. :(
    Herkent iemand het en zijn er mensen die tips hebben; wat ik zou kunnen doen?

Simon nr 2 is net 8 weken en ik moet zeggen dat ik soms best wel heel moe ben en dat voelt shit, want het past niet bii mij. :(

Karin

2. Hoi Karin,

Ik herken je probleem. Wij zitten in dezelfde situatie. Onze meis is 21 maanden en ook behoorlijk aan het puberen. Daarnaast heeft ze 2 zusjes (tweeling) van 6 maanden die ook erg veel aandacht vragen. En aangezien zij niet hetzelfde ritme hebben zijn we altijd wel druk en hebben niet 1 op 1 aandacht voor de oudste.
    Ze is 's morgens om 6 uur wakker. Wij zijn dan ook al wakker dus halen haar op omdat ze anders de hele buurt wakker gilt. Snel daarna worden de baby's wakker.
    De kleintjes gaan 's avonds een uurtje eerder naar bed dan Esmée. En die tijd gebruiken wij om heel veel met haar te spelen. Dat vindt ze erg fijn en wij vinden dat ook erg leuk.
    En ja...doodmoe...dat ben ik ook. Heb zelfs gesprekken op mijn werk om mijn stoom af te blazen en hou mezelf voor dat het allemaal tijdelijk is...

3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hier p'sies hetzelfde hoor..

4. KaChris

KaChris Niet meer actief

Hoi,

Ik zorg er ook altijd voor dat er 'Thijmen'-tijd over is en dat we die ook benutten met veel gezelligheid en extra knuffelmomenten...;)....maar ik verbaas me er zo over dat hij zo moe blijft, terwijl hij niet eens superslecht slaapt...ben wel blij te lezen dat er hier op het forum toch mensen zijn die het herkennen..voel me soms zo'n slappeling als ik zo moe ben, want ik merk dan ook dat ik minder aankan dan dat ik zou willen, pfff..:(
    Ik geniet zo van de beide kids dat ik het moeilijk vindt om te zeggen dat ik soms moe ben...maar ja, daar ging mijn vraag niet over...
    Ik hoop dat Thijmen zich weer meer wakker gaat voelen, als jullie snappen wat ik bedoel...en misschien komen er hier nog wel meer reacties; zou fijn zijn...

Karin

Deel Deze Pagina