bevallen medische indicatie

Discussie in 'De bevalling' gestart door happynienja, 10 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    na aanleiding van een ander topic vraag ik me af, wanneer ga je naar het ziekenhuis als je op medische indicatie bevalt?

m'n vorige bevalling braken m'n vliezen en lag ons ventje in stuit dus moest meteen naar het ziekenhuis en dat werd uiteindelijk een keizersnede.
    de bevalling duurde 6 uurtjes vooral mede door dat martijns voetje erdoor kwam en m'n weeen al heel snel en heftig waren en heel kort op elkaar.

ik ben nu 'bang' dat ik het ziekenhuis niet ga redden als ik pas met een bepaald aantal cm mag komen.
    en sowieso wie bepaald dat? want de gyn doet m'n bevalling.

groetjes nien

2. bwoe

bwoe Actief lid

14 jun 2009
    180
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij een volgende zwangerschap ben je vanaf c.a. 32 weken zwangerschap onder behandeling bij de gynaecoloog. Vanaf dat punt heb je dan niks meer te maken met je eigen verloskundige (tot aan het kraambed dan, want dan doen zij de controles weer). Je krijgt bij de gyn uitleg over wanneer je moet bellen. Ze komen dus ook niet bij jou thuis om te kijken hoe ver je bent. Wanneer jij denkt dat je bevalling begonnen is, moet je naar het ziekenhuis vertrekken.

3. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Toen mijn vliezen braken heb ik contact opgenomen met het ziekenhuis, gezien de eerste snelle bevalling na het breken van de vliezen. Ik mocht direct komen. Ik werd aan het CTG apparaat gelegd en na een kwartiertje kreeg ik weeen. Binnen 2 1/2 uur is hij ook geboren. De afspraak om direct te komen na het breken van de vliezen of het beginnen van de weeen had ik met de gyn. gemaakt, dit stond dus ook in mijn dossier.

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.839
    113
    Ik ben heen gegaan toen ik zeker wist dat de bevalling was begonnen. Mijn gevoel had gelijk want in het ziekenhuis had ik 5 cm ontsluiting en mocht dus blijven.

5. lindavg

lindavg Fanatiek lid

25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Hier ook bevallen met medische indicatie.
    Als me vruchtwater zou breken moest ik direct bellen en dan zouden ze bepalen wat er ging gebeuren, moest dus direct komen ook al was vruchtwater goed van kleur.

En volgens mij als de weeen zouden beginnen moest ik ook bellen.
    Had te hoge bloeddruk in mijn geval waardoor ik medische indicatie had.

6. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ik moest ook meteen bellen als het begonnen was, ik moet namelijk met 2 cm ontsluiting al een ruggenprik ( anders kan ik mijn bevalling niet zelf doen ivm chronische ziek zijn )

ook bij deze zal ik meteen naar het ziekenhuis moeten.

7. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    verschillend dus.. ik ga het volgende week vragen aan de gyn, dan ben ik er toch. hopelijk vergeet ik het niet haha.

Deel Deze Pagina