Vanmorgen naar het ziekenhuis geweest voor eerste echo. Dit was nog onder controle van de gyn omdat we bezig waren met onderzoeken. Uiteindelijk toch spontaan zwanger geworden. Ik zit vandaag op 7 weken. Bij de echo was geen hartactie te zien. Ze vertelde dat dit (uiteraard) twee dingen kon betekenen: Of dat het een miskraam wordt of dat ze te vroeg waren! Ik had 30 juni mijn eerste dag laatste menstruatie en denk dat ik mijn eisprong op de 17e dag (16 juli) had. Volgende week vrijdag moet ik terugkomen. Hoeveel kans heb ik dat er dan wel hartactie te zien is of moet ik ervan uitgaan dat het een miskraam wordt.... Ik heb al vanaf het begin geen symptomen (alleen beetje last van mijn borsten aan de zijkant). Zou dit er ook nog mee te maken kunnen hebben? Volgens het ziekenhuis overigens niet. Verder geen bloedingen en pijn. Hoop dat iemand antwoord op mijn vraag heeft.
Wat en onzekere tijd krijg je nu Boesje. Opzich vind ik het nog best hoopvol klinken omdat je zelf niet zeker bent van je eisprong. Als die een paar dagen later was dan je zelf dacht dan zou het nog prima kunnen kloppen. Vond de gyn het er verder wel allemaal naar dat termijn uitzien? Want soms is de vruchtzak groter of het vruchtje maar dan zonder hartslag en dan is de kans dat het mis is wel groter. Sterkte de komende onzekere dagen
Helaas zit er niets anders op dan afwachten... Ik hoop voor je dat het goed komt en je volgende keer wel een hartje op de echo ziet! Sterkte!!
Het is heel goed mogelijk dat je vruchtje jonger is als dat je denkt en dat er daarom nog geen hart actie gezien is..........soms kan het al zijn dat je een dag tevroeg bent! probeer hoop te houden!
Op 7 weken zou je hartactie moeten zien. Het kan inderdaad betekenen wat je gyn zegt: of je bent korter zwanger dan je dacht, of het is mis. Heeft de gyn nog iets gezegd over de grootte van het embryo? Was dat ook kleiner dan gedacht? Sterkte!
Ik ken het verhaal, zie ook mijn topic, ik zou nu volgens de cyclus 7 weken moeten zijn. Vorige week bij de echo werd er verteld geen volwaardige zwangerschap mijn hgc zou wel weer overeenkomen, en ik krijg a.s woensdag weer een echo. Ik hoop dus ook op een verlate eisprong/ inesteling. Spannende tijd moeilijk!!
hey maar als jij pas 16 juli je eisprong denkt te hebben gehad..dan ben je toch pas 6 weken en enkele dagen? Dat is nog vroeg hoor! Hartje gaat gemiddeld tussen de 6,5 en 7,5 week kloppen dacht ik zo...natuurlijk zijn er wel vroegere bij. Ik zou gewoon nog even afwachten op de volgende echo..moeilijk helaas! Wens je heel veel sterkte meis...en niet teveel zorgen maken...stress is niet goed voor je
Meid wat een spanning. Ik heb hier al meerdere malen gelezen dat de eerste echo toch te vroeg was en dat er bij de tweede gewoon een hartje te zien was. Ik hoop dat jullie volgende week vrijdag ook zo'n mooi nieuws krijgen. Dat je geen klachten hebt zegt idd helemaal niets die heb ik ook niet gehad en zoveel meiden niet. Sterkte!
Lieve meiden, Bedankt voor jullie positieve en lieve reacties allemaal. Ik heb soms ook nog wel hoop hoor! Het blijft verder echt heel rationeel afwachten. @Merah, ik werd geholpen door een arts-assistente ( en ik weet niet of dat uitmaakt ) maar ze heeft verder niets gezegd over hoe groot het tot nu toe was. Alleen dat ze de zwangerschapsring en het vruchtzakje zag maar verder zei ze niets. Ik bedacht toen niet om ernaar te vragen, wist ook niet dat ze dat konden opmeten. In haar informatie was ze dus zeer gering. In de nabespreking zei ze wel dat we rekening moesten houden met een miskraam. Waar ze dit op baseerde weet ik niet, misschien moet ze zoiets ook wel zeggen. Dit, en het niets zeggen van de grootte, maakt dat ik me zo onzeker maak. Ik ga nog steeds uit van mijn late eisprong.... Ik ben trouwens beetje illegaal bezig (niet zo zeer bewust) maar heb ditzelfde topic ook bij onderzoeken en echo's. Leek me goed dit even te melden...
Hoi Boesje. Hoe is het nu met je? Bij mij blijkt het waarschijnlijk een verlate eisprong te zijn. Ik heb van de week een echo gehad om bbz uit te sluiten en daarop bleek het te zien nog geen hartslag al dacht de gynacoloog van wel maar durfde dit niet met zekerheid te zeggen. Dus mijn eerste echo waarvan ik ook dacht dat ik 7 weken zou zijn ben ik terug gezet naar net 5 weken en als dit bij jou ook het geval zou zijn, is het logisch dat je geen hartje ziet. Wel blijft het spannend, ik moet volgende week woensdag weer voor een echo en dan zou ik dus wel zeven weken moeten zijn en er dus ook een hartje te zien moeten zijn. Liefs
Dames, wat zitten jullie in verschrikkelijke onzekerheid. Ik hoop dat het voor jullie allebei goed afloopt. Wat ik me afvroeg: heb je geen echo mee gekregen naar huis? Daar staat ook op hoe groot het vruchtje is. Ik had bijv. een echo met 6 weken, 4 dagen, en het vruchtje was toen 6,6 mm. Dit was goed. Ik heb in de zelfde onzekerheid gezeten als jullie, het hartje klopte op twee echo's te langzaam. Uiteindelijk is het goed afgelopen terwijl wij ook rekening hielden met een miskraam. Veel sterkte de komende week. groetjes Paultje
Even snel update... Ben gister geweest. Er waren nu wel foetale delen te zien en een licht kloppend hartje. (de frequentie was nog niet hoog genoeg) De meting die ze deed kwam op 4mm wat volgens haar overeen kwam met 6 weken. Ik ben dus net als jou Myrthe, teruggezet.Ik van 8 wkn naar 6 wkn. Gyn zei nog steeds dat ze geen valse hoop wilde geven. Het kan of laat in ontwikkeling zijn of geen goede ontwikkeling hebben. Moet over 10 dagen weer terug. Myrthe, ons verhaal lijkt toch wel op elkaar he? Jij woensdag dus weer. Ik moet nog bellen maar het zal wel 6 sept. worden ongeveer. Hoor je nog. Paultje, gelukkig is het bij jou tot nu toe allemaal goedgekomen. Thanx voor je positieve berichtje
Beetje eng zo hoe het op elkaar lijkt idd... Maar hopelijk zitten we straks op eind lekker te kletsen en te klagen over alle kwaaltjes uitzet etc.... Ik laat je a.s woensdag wel even weten. @paultje dank je voor je medeleven, het lullige is hoe positief iedereen ook voor je wil zijn, de hoop en onzekerheid blijft. Ik moet zeggen dat ik het nu redelijk los kan laten, en niet meer zo in de stress zit. Maar goed de symptonen zijn er overduidelijk pfff misselijk en moe etc... Dus je wordt er wel heel veel mee geconfronteerd al zeg ik het zelf. Boesje we redden het wel
Het gekke bij mij is.... Ik voel helemaal niets, alleen beetje gevoelige borsten! Verder heb ik vanaf t begin al goed vertrouwen. Die werd vorige week wel wat minder maar t is er steeds gebleven! Myrthe, ik pak je bij de hand en saam kunnen we t aan! Laat je niet gek maken meis
He dames ik zit helaas in hetzelfde schuitje. Ik zou nu ook ruim 7 weken zijn en afgelopen woensdag zijn we voor een echo geweest en toen kwamen ze niet verder dan 5,2 weken. Er was een vruchtzakje te zien een dooierzakje, maar verder niets. Ook bij mij zeiden ze dat ik minder ver kon zijn of dat het mis zou gaan. Het is nu afwachten en kan vrijdag pas terug voor een echo. Helaas voel ik me wel heel erg zwanger. Heb overal last van waar je maar last van kan hebben tijdens je zwangerschap. Ik probeer ook vertrouwen te houden, maar zie het eerlijk gezegd somber in.
He meiden, even een hart onder de riem hoor! Tegenwoordig kunnen we zoveel "precies" uitrekenen, dat we vooraf alles al denken te weten. Ik ben bij de eerste 4 echo's (5,5 week, 8 week, 15 week en 20 week) steeds terug of vooruit gezet. Achteraf hebben we de uitgerekende datum ook gegokt, want het was gewoon te onduidelijk! Op de eerste echo dacht ik ook al verder te zijn, maar ik zag ook alleen een dooierzakje, geen foetus. Gelukkig was de VK heel gemakkelijk en zei ze dat het te vroeg was. Met 8 weken hadden we een prachtig teddy beertje op de echo!! Maak je niet te druk. Als het fout gaat, kun je er niets aan doen, en waarschijnlijk gaat het gewoon goed! Zeker als je uiteindelijk toch hartactie ziet! Sterkte meiden, en blijf positief!
Gentle bij mij was er dus inderdaad ook alleen een vruchtzakje te zien en dooierzakje. Hoeveel weken was jij toen?
He meiden ik heb hetzelfde gehad. Ik had een miskraam gehad en was direct daarna weer zwanger dus kreeg met 8 weken een echo bleek toen pas 6 weken zwanger te zijn maar ik had het geluk dat we een hartje zagen. Het komt heel vaak voor dat de eisprong wat later is of de innesteling etc. 2 weken later werd ik weer een week vooruit gezet ik hoop voor jullie hetzelfde!!