@Boesje moeilijk meid, maar als ze in het zkh al zeggen dat je er van uit moet gaan dat het een miskraam wordt.....pfffff..... Hopelijk is het nog te vroeg!
Wat een stress dames! Die onzekerheid is afschuwelijk. Ik heb voor het moraal een positieve ervaring (zie banner): Ik had mijn eerste echo toen ik 8,5 week zwanger dacht te zijn (ruim 4 weken nadat ik positief getest had). Echter, uit de echo bleek ik pas 7 weken en 1 dag zwanger te zijn. De echoscopiste kon daar niet zo veel over zeggen maar uit de verhalen op internet maakte ik op dat de kans dat het slecht zou aflopen groot was. Ik heb alles wel 100 x nagerekend en was zooo zenuwachtig voor de volgende echo. Toen bleek gelukkig alles goed en werd ik weer 3 dagen vooruit gezet. Op deze termijn is het echt heel moeilijk om een juiste meting te doen en in mijn geval werd er gedacht aan een diapauze; een tijdelijke (niet-schadelijke) stop in de ontwikkeling. Ik hoop dat het goed afloopt voor jullie! sterkte met wachten.
Hoi Boesje, Ik lees net jouw topic (ik moet vandaag voor 1e echo, na bloedverlies twee weken terug). Ben erg beniewd hoe jouw verhaal verder gaat. Ik wens je heel veel positiviteit. Ook voor jou Myrthe. Wat spannend moet dit voor jullie zijn. Groetjes, Nederbelgje (Monique)
bij mijn dochter zeiden ze dat ze 4 weken te vroeg was geboren, maar alle symptomen en bevalling en ervaring van kraamzorg wijzen erop dat ze gewoon een 9 maands kindje is. Ze zeggen dat alle baby's in het begin even groot zijn. Daar geloof ik dus niets meer van. Vooral niet omdat mensen steeds vooruit of achteruit worden gezet in zwangerschapsweken. Net als met het berekenen van de aantal ponden van de baby voor de bevalling, dit berekenen ze ook vaak verkeerd. Dus hoe klein of groot het kindje ook is, als het hartje maar klopt. Succes!!!! Heel veel succes!!!!
@Goofy, misschien heb ik het niet duidelijk opgeschreven. Het ziekenhuis zei niet dat we uit moesten gaan van een miskraam maar dat we er rekening mee moesten houden. Update... Wat fantastisch, al die motiverende, hoopvolle berichten van iedereen. Ik ben vrijdag weer geweest. Ik had een andere gyn dan de vorige keer en daar was ik heel blij mee. Bij de echoscopie zag ze in vergelijking met de vorige keer wel foetale delen en een lichte hartslag. Hier was ik al heel gelukkig en tevreden mee. Ze meette 4 mm (0.42 cm) en zei dat dit overeen kwam met 6 weken. Ben dus wel effe keihard twee weken teruggezet. Ik weet nou niet meer zo goed hoe ik het rekensommetje met mijn eisprong en innestelling moet maken. Gevoelsmatig maak ik me niet zo druk meer. Gyn zei wel dat de frequentie van de hartslag te laag was maar ook dit kon twee dingen betekenen. Of een trage ontwikkeling of geen goede ontwikkeling. Ik ga vertrouwen op mijn oh zo sterke positieve 'dit gaat goed' gevoel. Ik moet 7 september weer terugkomen voor herhaling. Dan moet de hartslag in kracht zijn toegenomen. Dank jullie wel lieve meiden en ik houd jullie op de hoogte... @Myrthe.... waar ben je????? Ik ben een beetje ongerust....
Sam, ik duim ook voor jou... moet je nou deze vrijdag of was dat afgelopen vrijdag???? Laat je het ons weten? En hoe was het met jou Nederbelgje?
Ik moet morgen om 20.20 uur voor een tweede echo. Ik ben er erg zenuwachtig voor. Ik voel nu juist van alles. Het lijken net krampen, maar ik weet nu niet of het mijn darmen zijn of mijn baarmoeder...... Duimen jullie voor me dat het toch goed is? Ik moest eigenlijk pas vrijdag, maar ik heb de vk gebeld dat ik het niet volhou dus mag ik morgen extra om te kijken of er iets veranderd is....
Hey Boesje, Misschien voor jou een hart onder de riem (positief verhaal hier). Gisteren op mijn 1e echo mooi kloppend hartje te zien. Geen enkel verhaal is te vergelijken, dus hou goede moed tot je de feiten kent. Ik heb 2 weken in spanning gezeten en alles is goed na bloeding e.d. Ik hoop ook voor jou goed nieuws meid! Sterkte maar vooral veel positiviteit gewenst!
Ik heb hetzelfde meegemaakt, Omdat ik niet precies wist hoe mijn cyclus in elkaar zat, heb ik op 18 mei mijn eerste test gedaan en deze was positief! 10 april was de eerste dag van mijn laatste menstruatie. Dus ik zou op 18 mei bijna 6 weken zwanger zijn volgens de verloskundige. 2 weekjes later kreeg ik de eerste echo.. Had er zoveel zin in en keek er echt naar uit. het embryootje was veels te klein voor 8 weken zwangerschap.. Dit kon ook 3 dingen betekenen, of er is iets helemaal niet goed, of het kindje loopt iets achter met de groei, of ik ben korter zwanger dan we allereerst dachten. Het enige verschil was, was dat ons kleintje al wel een heel langzaam kloppend hartje had van ongeveer 60 hartslagen per minuut.. maar ik was nog steeds ontzettend onzeker hierover. Vooral toen ik een week later een bloeding kreeg. Ik ging er dus ook vanuit dat het niet goed was afgelopen met ons lieve kleintje. De VK gebeld en 2 dagen later kon ik terrecht voor een echo om te kijken hoe het er nu uitzag.. en wat bleek: een lief klein embryootje van toen bijna 8 weekjes oud met een stevig kloppend hartje! Ohhh wat waren we blij.. Daarna hebben we weer een echo gehad met 12 weken en 5 dagen (toen zijn we weer 3 dagen vooruit gezet) ook op deze echo was alles prima!! Morgen hebben we een pretecho, 4d en geslachtsbepaling.. ik ben dan 18 weken en 3 dagen zwanger! Het hoeft dus echt niks verkeerds te betekenen..
ik had een super goede echo. Ik was opeens 7 weken en 1 dag zwanger en het hartje klopte luid en duidelijk. Ik had dit nooit meer verwacht..... De vrouw die de echo deed (zelfde als de vorige keer) snapte er ook niets van. Waarschijnlijk heeft hij\zij achter mijn baarmoederwand vetrscholen gezeten of het is opeens hard gegroeid.
Hoi Boesje en andere.... Ik heb vandaag mijn echo gehad en het hartje klopte, ik werd zelfs gefeliciteerd door de beste man. Hij zijn alles klopt met de vorige echo's en ik hoefde me geen zorgen te maken. Natuurlijk kan het nog evengoed misgaan maar toch..... De kans wordt steeds kleiner nog 5 weken en dan eerste trimester gehad. Boesje ik was bewust even niet op het forum om het even los te laten.... Heeft me wel goed gedaan. Hoe is het nu bij jou?
HA! Lieve Myrthe, Ik maakte me beetje zorgen om je en hoopte dat je even afstand genomen had. Gelukkig maar dat alles goed is. Wat een fantastisch nieuws. Die 2 wkn terugzetting die blijft dus staan. Ik snap helemaal niets van de berekeningen meer. Ik moet dinsdagmiddag weer heen en dan hoop ik meer zekerheid te krijgen. Had je nog wel meegekregen dat het hartje klopte maar dat de frequentie te laag was? Ik heb er eigenlijk zelf wel vertrouwen in maar das heel gevaarlijk voor als het niet goed is. Al met al blijft het spannend. Hebben ze jou iets uit kunnen leggen van de berekening hoe dit zit. 1 juli als dag laatste menstruatie zegt dan niets meer. Nou goed, ik hoop maar gewoon door op goed nieuws dinsdag. Heb het zelf ook niet meer in de hand! Ben voor jou gelukkig..... @Sam, gefeliciteerd!!!!!!
Bij mij was het dus zo: mijn laatste ongesteldheidsdag 01-07 en zo mijn cyclus berekend. Ik dacht dus daarom al veel langer te zijn. Echter heeft de eisprong later plaatsgevonden en dus ook de innesteling. Daarom ben ik korter als mijn berekening. Nu blijft het natuurlijk wel spannend ik moet 5 weken door.... en ik heb natuurlijk verhoogde kans ivm meerdere miskramen in het verleden. Boesje als je op internet leest kan het heel goed zijn dat de eisprong bij jou wel op tijd is geweest maar de daadwerkelijke innesteling later het vruchtje zweeft als ware nog..... Of je heb een latere eisprong gehad waardoor je korter bent. Ik duim met je mee meis!!
Het enige wat ik nog kan berekenen is dat ik 30 juni eerste dag laatste menstruatie had. Volgens mij 16 juli eisprong en ik had een tempdip op 21 juli en op 27 juli dus 1 van die twee moet de innestelling zijn geweest. Ik weet niet of 27 nog kan met een positieve test op 29 juli (wel heeeeeeeel licht) Jij enig idee?? Het blijft buiten alles afwachten tot dinsdag en dat moet toch lukken.
Heel vervelend om te zeggen maar je moet proberen het los te laten en afleiding te zoeken.... En even dinsdag af te wachten. Ik duim voor je en voor mezelf haaha
Van alles aan de hand hier, het is bijna alsof mijn miskraam niet echt gebeurd is @Mosa, ben wel even heeeel benieuwd hoe het met je is afgelopen na posi test en nu zie ik 44 in je banner staan. Is ongi toch gekomen? En hoe kan het dan dat je een positieve test had? Ongesteld kan je alleen worden wanneer alles weg is dus dat is wel positief... (tja, noem het maar positief) Hoe voel je je verder? @de rest, en met jullie?
Boesje, ik ben idd ongesteld geworden, afgelopen woensdag al. Ik weet ook niet hoe het met de positieve test zit, de vk hier op het forum dacht een paar dagen geleden dat ik opnieuw zwanger zou zijn, maar ik ben wel echt ongesteld dus dat kan niet. Ook is mijn temp laag. Wat het wel geweest is, weet ik dus niet, maar dat maakt nu natuurlijk ook niet meer uit. Komend weekend doe ik nog een test, kijken of hij dan wel helemaal negatief is Ik heb wel flink buikpijn deze keer, dat is wel jammer, en ik was natuurlijk liever meteen zwanger, maar nu weer met volle moed de nieuwe ronde in En ik was idd blij dat ik nu echt 100% zeker weet dat alles weg is, en dan is een ronde van 41 dagen nog niet eens zo verkeerd lijkt me. Hoe is het met jou? Heb je het idee dat je nu zo'n beetje over het hele gebeuren heen bent (voor zover dat kan natuurlijk ) of ben je er nog erg veel mee bezig?