Gevoel dat er iets niet klopt.....!!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Bloem85, 30 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloem85

Bloem85 Niet meer actief

Hoi allemaal,

Zoals de titel al zegt heb ik het gevoel dat er iets niet helemaal goed zit bij me!! Ik heb een hele regelmatige cyclus (altijd 30 - 31 dagen) en heb volgens mij (en volgens de ovutesten) altijd een eisprong! Alleen heb ik altijd een soort van steekjes en vol buikgevoel. Voornamelijk rond de eisprong en voor en tijdens de menstruatie! Nu zit ik er over te denken om over 2 weken naar de HA te gaan.... Of klinkt dat alsof ik me aanstel en snel zwanger wil worden?? (zit trouwens bijna in ronde 9)

Wie o wie kan mij tips/adviezen geven.......!!

Alvast bedankt en hopelijk mogen we snel zwanger zijn!!

Liefs Bloem

2. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Wat zou je vraagstelling voor bij de huisarts zijn?
    Maak je je ongerust over die steekjes en volle buik-gevoel?
    Ik denk dat die steekjes en dat gevoel er allemaal bij horen. Ik voel ook mn hele cyclus van alles en nog wat en eigenlijk is dat ook niet zo raar als je beseft wat er allemaal in je baarmoeder gebeurt tijdens zo'n cylcus?
    Als je echt heftige pijnklachten hebt zou ik zeker even langs gaan, dat lijkt me niet goed.

3. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Als het echt pijn doet zou ik zeker gaan. Ik herken echter je klachten: die heb ik zelf ook rond mijn eisprong en menstruatie (en nog wat andere). De meeste huisartsen doen ook niet veel voor je als je nog geen 12 maanden bezig bent (of je moet een hele onregelmatige cyclus hebben).
    Wat mij hielp is 3 cycli bijhouden welke klachten ik had (bij mij was dat bijvoorbeeld ook misselijkheid) en zo kon ik er een regelmaat in ontdekken en mijn lichaam beter leren kennen. Ik voerde dit in in FertilityFriend (deed ook temperaturen) en het heeft mij veel inzicht gegeven. Wellicht een idee voor jou?
    Maar nogmaals, de klachten zoals je ze hier omschrijft zijn niet abnormaal en niet iets om je zorgen over te maken.

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Met Juju eens.
    Dat volle buik-gevoel heb ik ook altijd. Bij mij groeit de follikel altijd behoorlijk lang door voor hij springt. Dan heb je wel een ei van 2,5 cm doorsnede in je buik...
    Je verhaal klinkt niet afwijkend en een huisarts zal binnen het jaar niet snel iets doen.
    Maar als je er niet gerust op bent kun je natuurlijk altijd gaan.

5. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Als je erge pijn hebt dan zou ik naar de h.a. gaan. Maar zoals je het beschrijft voelde ik het ook elke maand. Vooral nu je er mee bezig bent vallen die dingen pas echt op.
    Steekjes van het groeien van de follikels of eisprong.... Vol gevoel/dikkere buik vlak voor de menstruatie... heel herkenbaar.

En zoals de anderen ook al schrijven: Een huisarts zal ws afwachten tot een jaar. Darna pas doorverwijzen en dáárna nog een hele rits met onderzoeken bij een gyn. Sneller zwanger zul je daar voorlopig niet van worden.

Ik zou nog een paar maanden afwachten, goed klussen op de juiste dagen (om de dag)

Succes!

6. Bloem85

Bloem85 Niet meer actief

Wilde even laten weten dat ik het erg lief vindt dat jullie de moeite nemen om op mij te reageren! THANKS TO YOU ALL!!!!!
    Ik ga me niet meer zo druk proberen te maken....!! Hopelijk is het niks....!!

Deel Deze Pagina