Hoi , Ooh balen zeg ! Hoop toch nog dat hij draait , soms heb je geluk nog vlak voor de bevalling ook .. Zie je er tegenop de keizersnede ? En moet je nog lang wachten .. ? Veel succes nog !
Aan de ene kant hoop ik dat hij nog draait, aan de andere kant zijn we ondertussen zo ingesteld op een keizersnede dat ik me daar ook wel weer bij neergelegd heb. Vind het wel heel spannend, vooral hoe het herstel zal gaan en dergelijke, maar zijn zoveel vrouwen die een keizersnede krijgen dat het vast ook wel goed komt. Als alles meezit (geen spoedgevallen en de ligging blijft zoals hij is) wordt de kleine 4 november gehaald. Heel vreemd om de datum al te weten.. Maar wel echt iets om nu naar toe te leven. Vrijdag nog wel een liggingsecho en controle, ben benieuwd. Heb hem nog niet voelen draaien (ga ervan uit dat ik dat op deze termijn 37+3 wel merk), maar je weet het nooit met die eigenwijsjes!
Vandaag weer controle bij de VK gehad. Meisje ligt gelukkig nog braaf met dr koppie naar beneden, maar ze heeft geen zin om in te dalen. Morgen naar t ziekenhuis waar de gyn gaat kijken of er een specifieke oorzaak is waarom ze nog niet is ingedaald, of dat ze er gewoon nog niet aan toe is. Pffff.... ben er wel aan toe dat ze er uit komt eigenlijk ...
Even uit nieuwsgierigheid, wat gaat gyn dan doen? Mijn eerste (en tweede en derde ) is ook nooit ingedaald, maar ik kan me niet herinneren dat daar speciale aandacht aan besteed is, behalve dan dat ik meteen moest bellen als de vliezen zouden breken. (heb overigens snelle en soepele bevallingen gehad van grote kinderen, dus niet-indalen hoeft verder geen bijzonderheden op te leveren . Mijn VK vertelde mij dat mijn bekken blijkbaar niet gemaakt is voor indalen, niet comfortabel genoeg of zo, ha ha)
Ik krijg een echo en CTG en moet bloed prikken. Volgens mij kijken ze vooral of de navelstreng niet dusdanig ligt dat mevrouw niet kan indalen. Dat-ie om dr lijfje of nek gedraaid zit, of boven dr hoofd langs ligt. Geen idee wat ze er dan aan gaan doen hoor, en 99 van de 100 keer is er niks aan de hand, zoals bij jou. Ik maak me ook geen zorgen hoor, maar had graag gehad dat alles "volgens het boekje" zou gaan.
begrijp je ! je wilt toch dat alles goed gaat met je kleintje he , is volkomen normaal Spannend EvelyndeB !
Hebben ze iets kunnen vinden waarom ze nog niet is ingedaald? Hier gisteren weer echo gehad en meneer is nog lekker eigenwijs. Moet me nu woensdagochtend melden voor een keizersnede (tenzij hij dan gedraaid is). Wanneer heb jij weer controle kimih?
Oh! Nee, geen navelstreng of placenta voor de uitgang. De gyn heeft ook even gevoeld en ze ligt toch n klein beetje ingedaald. Ze zei dat de beeb ook niet meer uit t bekken omhoog kan, dus ook niet meer draaien (hoop dat beeb dat niet als uitdaging ziet: "moet jij s opletten"). Moet alleen rekening houden dat als mn vliezen nu zouden breken, ik plat moet gaan liggen. Beeb werkt nog niet als kurk op de fles zeg maar, en als de vliezen breken zou de navelstreng door de zwaartekracht tussen mijn bekken en haar hoofd kunnen komen en dan knelt ze haar eigen bloedtoevoer af. Als ik ga liggen, is die kans veel.kleiner. Maar tot nu toe blijft ze braaf liggen. Vandaag 39+3. Op wat voorweeen na (zoals nu) is alles nog rustig, we gaan t zien.
Wat een goed nieuws toch EvelyndeB ! Spannend zeg ! Succes met de bevalling indien ik je niet meer hoor
Zo dus even hier een heel verhaal : 14 uur op controle gynaecoloog , echo was alles goed . Hij weegt al 3150 gram en zal nog niet voor nu zijn . Niet ingedaald en geen ontsluiting etc .. 2 weken geleden getest op de bacterie (standaard) , en jawel hoor positief .. dus tijdends de bevalling antibiotica ! Na de controle neemt ze mijn bloeddruk , veel te hoog 16/9 Dus hupla naar de monitor . Bloeddruk gelukkig gezakt , maar toch 2 uren daar gelegen , heeft wat langer geduurd dan gepland door een bevalling . Was even schrikken . Gelukkig gaat nu alles goed en hij is super actief ! Ook een paar hogere pieken al te zien van weeën . Hier zal het toch zeker rond de 40 weken worden .. spannend zo !
Hier ook een beebje in stuit.. Nu 33 wkn zwanger, vk zei gister al van alles over moxatherapie, homeopathie, stuitbevalling en keizersnede. Hoop vam harte dat ze nog draaien gaat de komende 3 weken. Ligt wel vaak "dwars" boven m'n navel en dan voel ik onder echt niks.. En dan ligt ze een tijd later weer met koppie onder m'n rib em voetjes beneden. Nu wel een afspraak staan bij ene voetreflextherapeute, eens zien of dat helpt..
Hoi , Hoop voor je dat ze draait , maar je hebt nog tijd Hier ook gedraait rond 34 of 35 weken .. Alles kan nog . Moxatherapie schijnt te helpen , ik heb het niet geprobeerd . Succes
Kimih wat schrikken! Wel fijn dat ze even extra checken. Kleine lag dus nog wel netjes met koppie omlaag? Devilduckie ik duim voor je dat de kleine zich nog omdraait! Hier woensdag bevallen van een gezonde zoon. Keizersnede viel 100% mee al heeft het herstel gewoon echt meer tijd nodig, nu lekker thuis en rustig herstellen.
Oh, dit topic! Ben ook benieuwd naar al dan niet gedraaide kindjes! Ons meisje is ondertussen 2 weken (en een dag) geleden geboren! Ze lag goed gedraaid maar weigerde in te dalen, ook tijdens de bevalling. Na een paar uur weeën leek het of er toch iets klem, zat tussen de uitgang en haar hoofdje en bij de keizersnede bleek dat een lus van de navelstreng langs de zijkant van haar hoofdje lag. Dus bij elke flinke wee, werd die afgekneld. Goede keuze dus om die ks te doen. Ondertussen hebben wij gelukkig een gezond en tevreden meisje en n goed herstellende mama