Hallo, ik ben Rose-lynne. Ik heb een vraagje over Primolut. Wie heeft daar meer ervaring mee? Ik ben 4dagen geleden klaar met een kuurtje van 10dagen. Ben Gisternacht ongesteld geworden. Alles gaat dus zoals gezegd door de HA. En nu.... mijn huisarts zei dat alles als het goed is weer normaal zou zijn.. dus elke maand een menstruatie. Is dat bij iedereen die primolut gebruikt heeft zo? Of niet altijd.. Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen. Ik wil ook zwanger worden nu... ALleen weet ik niet hoelang ik moet wachten nadat ik Primolut heb gebruikt.. Iemand misschien tips? Alvast bedankt, Groetjes Rose
Wachten na primolut hoeft niet, ik heb 6 maart laatste pil genomen en werd de 9e ongi! Ik weet niet of je cyclus meteen normaal is na Primolut.
Je huisarts heeft helaas ongelijk. Primolut werkt maar eenmalig en helpt je cyclus niet op langdurig op gang. Je mag wel meteen na de kuur beginnen met zwanger worden, want het heeft nu dus geen effect meer op je lichaam.
ok.. Hoeveel kans is er ongeveer om na de eerste kuur van primolut zwanger te raken.. Weet iemand dat?
Primolut heeft in principe niks te maken met zwanger worden. Het zorgt ervoor dat je een onttrekkingsbloeding krijgt. Vergelijkbaar met de stopweek als je de pil neemt. Na je menstruatie moet je lichaam het zelf weer oppakken. Primolut zorgt niet voor een eisprong of een goede cyclus, dat staat er helemaal los van. Daarom kun je dus ook niet over kansen op een zwangerschap spreken. Het is gewoon afwachten wat je lichaam nu gaat doen. Bij mij werkte het steeds eenmalig en nam mijn lichaam het daarna niet weer over, helaas...
Ik heb ook maar één maal primolut gekregen van de gynaecoloog omdat ik geen menstruatie had en in die maand ben ik ook gelijk zwanger geworden... wel heb ik direct na die kuur ook nog dostinex gekregen i.v.m. te hoog prolactinegehalte. Had het helemaal niet verwacht zo snel... de gynaecoloog zei ook 'de wonderen zijn de wereld nog niet uit'... Maar het is moeilijk te zeggen dus, maar misschien geeft het je een beetje hoop dat het WEL kan!