last van urineverlies

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mamamarcella, 4 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamamarcella

mamamarcella Actief lid

17 jan 2013
    196
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Even een persoonlijke vraag. Ik heb sinds een week of 2 last van licht urineverlies. Bij hoesten, niezen en lachen drupt er wat zeg maar. Ik vind dit nogal lastig, ik ben nog jong (29) en heb het gevoel dat iedereen het aan me ziet al is dat natuurlijk niet zo. Ik vroeg me af of iemand misschien tips heeft hoe ik hier van af kom, want ik schaam me er best een beetje voor.

2. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Zwangerschapskwaaltje ;) Dus nog een paar weken geduld!
    Herken je gevoel wel hoor, ik ben 24 en moet inlegkruisjes gebruiken! Dat hoort toch niet, ja pas als je een jaar of 40+ bent :p

Voorlopig kom je er niet van af, zou ook gewoon een inlegkruisje gaan gebruiken.

3. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Helaas hoor t erbij...ik heb al niet genoeg meer aan een inlegkruisje...halleluja voor de tena's ;)

4. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Sorry, niet zulk top nieuws, maar bij mij is het nooit meer gestopt ;)

5. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Hier zowel nu als in de vorige zwangerschap er last van. Goed de oefeningen voor je bekkenbodem doen nu en na de bevalling. Mocht je na de bevalling er last van krijgen kan een bekkenfysio helpen.
    Verder gebruik ik tena lady.de mini of mini plus vind ik prettig.niet te dik.je kunt op hun site oefeningen opzoeken en je kunt.tot ook gratis een proefpakketje aanvragen, krijg je ook meteen een kortingsbon bij.het hoort helaas bij de zwangerschap maar dat wil niet zeggen dat je er niks aan kunt doen!

6. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Heb er helaas ook last van :(
    Gelukkig nog wel genoeg aan inleg kruisjes.

Hoort er bij zeggen ze ;)

7. rsp

rsp Lid

6 aug 2013
    50
    0
    0
    Hier helaas ook. Tena doet goede zaken. Inlegkruisjes of maanverband werkt echt niet en gaat stinken. Nog maar 21 weken hihi

8. babytjuhh

babytjuhh Bekend lid

24 jan 2011
    630
    5
    18
    NULL
    NULL
    hier vandaag ook voor het eerst..stond verbaast naar mijn voeten te kijken! (geluk was net uit bed)
    helaas dus geen tips..maar je bent dus niet de enige! :)

9. marike

marike Bekend lid

21 mei 2011
    631
    0
    0
    interieurbouw
    Hoi...Ik ben ook 29 zwanger van mijn tweede kindje. Ik loop bij een bekken fysiotherapeut omdat ik na mijn vorige zwangerschap verzakkings klachten had. Ik heb geleerd de bekkenbodem te trainen. Dit zorgt ervoor dat je minder urine verlies hebt. In mijn vorige zwangerschap had Ik er helemaal geen last van. Deze zwangerschap af en toe een heel klein beetje. Je mag ook weer niet te goed je bekkenbodem trainen in je zwangerschap. Er moet straks wel een kindje doorheen.
    Als je veel last hebt van de kwaal raad ik je aan langs een bekkenfysio te gaan. Zij kunnen je precies vertellen wat wel en niet kan.
    Verloskundigen zeggen al snel dat het een zwangerschaps kwaal is. Soms is er wel iets aan te doen. Zo had Ik heel erg last van een zenuw pijn in mijn been. Fysiotherapeut kon precies vertellen waar dat vandaan kwam een welke oefeningen Ik kon doen om het te voorkomen of verminderen. Terwijl de verloskundige ook zei dat het een zwangerschaps kwaal was.
    Succes!
    Groetjes

10. leike

leike Lid

23 apr 2012
    30
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je kunt zeker nog wel je bekkenbodem trainen of in ieder geval leren hoe je m aanspant, zodat je urineverlies kunt voorkomen zodra je moet niezen of zo.
    Je kunt testen hoe je je bekkenbodem aanspant door op het toilet een keer je plasstraal te stoppen.doe dit niet constant want dit is slecht voor het leegplassen.
    Als je eenmaal weet hoe je je bekkenbodem aan moet spannen kun je om de dag trainen door je bekkenbodem 5 tot 8 tellen aan te spannen en daarna 5-8 tellen weer los. Dit dan 10 keer achter elkaar, en dan 3 van deze series. Oom kun je je bekkenbodem snel aanspannen en ontspannen achter elkaar. Dit ook 3x10 herhalingen. Endan natuurlijk je bekkenbodem aanspannen als je moet hoesten, niezen of zo. Heb t zwlf na mn laatste bevalling gehad en toen met deze oef ging t over. Nu soms weer last dus doe nu de oefeningen weer.....
    Succes!

11. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Helaas hoort erbij :( Ik draag ook standaard maandverband anders blijf ik mijn ondergoed verschonen.

Deel Deze Pagina