Vrijwel elke dag en de kinderen ook. ML eet wat minder groenten, maar wel elke dag iets. Hier idd ook altijd een monkeyplatter tussendoor en vaak soep bij de lunch of vooraf. De kinderen nemen ook altijd iets van rauwkost mee naar school (en fruit) Soms ook nog groente bij het ontbijt, bijv. in een omelet. En dan de rest bij het avondeten. We zijn hier allemaal dol op groenten.
Ik eet zo veel mogelijk groenten per dag maar er zijn ook wel eens dagen dat ik alleen wat rauwkost eet overdag. Tegenwoordig raden ze trouwens aan om 250 gram groenten per dag te eten. Dat lukt ons echt niet altijd.
De kids krijgen hier ook altijd gezond mee naar school en veel gezonde tussendoortjes. In 1 week gaan er hier wel 8 paprika’s doorheen bijvoorbeeld. En mijn man eet ze niet. Wij zijn ook van de schalen gezond, ook op verjaardagen. Dus ook al redden we t niet met t avondeten dan komen we er wel met de andere tussendoortjes.
Ik eet elke dag wel 200 gram groentes. Zoveel is daf niet. Ik had vandaag 120 gram haricots verts en 100 gram broccoli bij het avondeten.
Ik denk dat ik het 5/6 dagen in de week wel haal, maar een groot gedeelte daarvan heb ik dan al bij ontbijt, lunch of tussendoortje gehad. Vandaag bijv. als lunch 1/3 komkommer, ca. 10 snacktomaatjes (aangevuld met blokjes kaas en gekookt eitje) en tussendoor nog een hele paprika. En dan dus bij het avondeten nog 3 opscheplepels. Mijn kinderen en man komen er echt niet aan...
Wij eten niet elke dag groente. Bij patat en pizza eten we dit sowieso niet en dan ook niet altijd wat overdag als tussendoortje, vaak wel maar zeker niet altijd. Ik denk ongeveer 3-4 dagen per week.
Zeker elke dag. Sinds kort weet ik dat wij ook met gemak aan de 250 gram komen pp. Voorheen woog ik het nooit, maar een poosje terug eens gedaan voor de grap omdat ik wel eens wilde weten hoeveel groenten wij eten. Qua groente overdag (kinderen in de tienuur en lunch trommel en s middags als monkeyplatter) zitten we al aan de 150-200 gram. Dan hebben we nog geen warme maaltijd op. Ik snack het tussendoor ook overdag. Man neemt ipv een volledige broodmaaltijd elke dag een goed gevulde salade of wrap mee als lunch dus die redt dat ook makkelijk.
Patat en pizza wordt sowieso geen groente bij gegeten. Verder pasta/soep met brood etc. Daar zit wel groente in maar zeker geen 200 gram nouja denk ik dan.
Hahaha ja maar dan zijn het alleen wat stukjes paprika/komkommer. Dan kom ik nog niet eens aan de 100 gram groenten per dag.
Ik hou t nooit zo bij maar ga het toch eens wegen. Telt een hele komkommer ook Ik eet sowieso elke dag fruit en groenten, maar de ene keer meer dan de andere keer.
O qua hoeveelheid bedoel je haha. Mijn zoontje knabbelt zo een bak rauwe wortel, tomaat, komkommer en paprika weg van 200 gram. En dan durft tie nog om meer te vragen.
Dat zou best kunnen behalve dat ik gemiddeld per week 6 a 7 kg aan groenten haal. (Zowel vers als diepvries en blik zonder zout. Dat laatste zijn dan bijvoorbeeld maïs en tomatenblokjes in blik of peulvruchten) daardoor weet ik dat er gemiddeld na het schoonmaken/ontdooien 750-900 gram aan groenten per dag op tafel zet. Oudste eet dan ongeveer 120-150 gram,middelste 100-120 gram en jongste 50 gram (ik heb het een poosje gewogen aangezien mijn schoonmoeder vond dat ze wel erg veel groenten kregen) dan blijft er nog (ruim) 500 gram over. Ruim genoeg voor 2 volwassen porties van 250 gram over. Genoeg voor de aanbevolen hoeveelheid dus. En nee dat betekend niet dat ik áltijd genoeg groenten eet. Ik sla heus wel eens over. Haal dat wel weer een andere keer in. Of niet.
Helemaal mee eens, daarom heb ik 3 a 4 dagen gekozen terwijl er iedere dag groenten gegeten wordt. Nu ben ik er ook echt slecht in. Mijn dochter eet meer groenten dan ik en zij is 1.
Hoe durft hij! Haha nee hartstikke goed natuurlijk. Ik heb nog geen kinderen maar hoop dat ze net zo worden wat betreft groenten. Zo was ik namelijk echt niet vroeger. Behalve champignons, die at ik rauw
Ik denk niet dat wij dat halen, de kinderen in elk geval niet. Ze houden ook echt niet van groente. Wel eten ze vrij veel komkommer en tomaatjes. Er gaan hier per week minstens 3 bakjes cherrytomaten en 6 komkommers aan tussendoortjes doorheen. En ook wel vaak zo'n zakje van 500 gram geschrapte worteltjes. We eten op zich wel bijna elke dag gezond en met groente, maar qua hoeveelheid niet zo heel veel. Vandaag had ik bijv. stamppot andijvie, daar zit dan bijna 1 kilo aardappels, maar maar 400 gram andijvie doorheen. Voor 5 personen..... schiet niet echt op he. En dan zit die stamppot toch echt wel stampvol andijvie, haha. Dus het voelt alsof we heel gezond gegeten hebben, maar veel groente was het niet per persoon.
Ik eet (minimaal) 3 of 4 keer per week soep als lunch met daarbij een stuk komkommer en tomaatjes. Soms ook sla of wortel erbij als dat over is van de virige avond. Dat is al gauw 200 gram groente bij elkaar. Dus op die dagen ga ik er ruim overheen. Ik probeer op de andere dagen wel op te letten dat ik genoeg groente eet bij het avondeten. Maar dat lukt niet altijd. Ik denk dat ik in een slechte week 4 voldoende groente eet en in een goede week 6 keer.
Gefeliciteerd! Jij hoort bij dat kleine deel van de bevolking dat wel aan de aanbevolen inneming komt.