Hoeveel keer per week eet jij minstens 200 gram groente op een dag?

Discussie in 'De lounge' gestart door Triangel, 2 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoeveel keer per week eet jij minstens 200 gram groente op een dag?

1. Alle dagen.

43 stem(men)
    24,4%
  2. 5 a 6 dagen per week.

63 stem(men)
    35,8%
  3. 3 a 4 dagen per week,

34 stem(men)
    19,3%
  4. 1 a 2 dagen per week.

5 stem(men)
    2,8%
  5. 0, ik eet (vrijwel) nooit groente.

3 stem(men)
    1,7%
  6. 0, ik eet (bijna) dagelijks groente, maar ik kom niet aan de 200 gram.

28 stem(men)
    15,9%
  1. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

ik heb trouwens wel periodes dat ik veel groene smoothies maak. in die periodes kom ik wel makkelijk aan mijn 200 gram per dag maar dan zit er weinig variatie in. Dan is het namelijk spinazi, andijvi, avocado of boerenkool. andere groentes vind ik niet zo lekker in smoothies.

Blijdorp vindt dit leuk.
  2. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.877
    5.116
    113
    Ik weeg dat niet af, maar ik denk wel dat we dat dagelijks halen. Bij het avondeten zit in ieder geval altijd groenten en voor het eten, eten we altijd wat rauwkost. Daar komt dan nog een paar keer per week een smoothie bij en bijvoorbeeld soep als lunch.

Ik ga het eens bijhouden :thumup:

Blijdorp vindt dit leuk.
  3. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Ik denk niet dat ik het haal. Vandaag heb ik wel een spinaziesmoothie gehad, als lunch een salade met avocado, sla en radijsjes, en vanavond pasta met tomaatjes en courgette. Maar denk niet dat dat 200 gram was eigenlijk

4. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ongeveer elke dag wel.

5. mamabri

mamabri Niet meer actief

ik kom met gemak aan de 500 gr per dag. Ik ben dol op groente en schep nog liever een schep extra roergebakken groenten op en schuif mijn vlees door naar mijn man, hahaha.

bosi333 vindt dit leuk.
  6. Aries

Aries Niet meer actief

Ik heb alle dagen aangeklikt. Dat klopt niet helemaal, want ik kom er echt niet 365 dagen per jaar aan, maar gemiddeld klopt zeven dagen per week wel meer dan vijf/zes dagen per week. En ja, ik weeg het vaak. ;)

bosi333 en Triangel vinden dit leuk.
  7. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Dit dus... behalve het vlees-doorschuif dan, ben vegetariër.
    Ik eet veeeeeeel en en ben gek op groenten. Eet vaak ook een salade als lunch of tussendoor. En bijna elke dag twee paprika's.

Blijdorp, bosi333 en mamabri vinden dit leuk.
  8. mamabri

mamabri Niet meer actief

ik ben heel wat jaren vegetariër geweest, en ben dus ook geen vleeseter. En ook hier rustig even tussendoor een halve bak snoeptomaatjes (is dus al 250 gr alleen) paar plakken komkommer en dan nog flink wat groenten bij het avondeten. Ik begrijp ook eigenlijk niet zo heel goed dat mensen zeggen dat ze nog niet eens aan de 200 gr komen. Ik bedoel; zoveel is dat helemaal niet hoor.

9. fafa

fafa Niet meer actief

Ik denk dat het er meer aan ligt dat de mensen die hierop reageren geen willekeurige dwarsdoorsnede zijn van de bevolking. Er zullen hier relatief meer groentefans reageren dan anderen, gok ik.

En ook ik heb alle dagen ingevuld, hoewel het best wel eens zal gebeuren dat ik het niet haal. Maar bij lange na geen 52x in het jaar.
    En ik weeg mn groenten niet, want dat doet de supermarkt al heel handig voor me ;)
    Ik koop bijvoorbeeld altijd rond de anderhalve kilo sperzieboontjes, of 3 zakken geschrapte wortels van 500 gram elk. Dan moet er van die anderhalve kilo toch minstens 500 gram voor mij bij zitten.

10. Pimpelmeesje

Pimpelmeesje Fanatiek lid

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Kan aan mij liggen, maar tenzij je van alles een piepklein beetje binnen heb gekregen, lijkt het mij wel dat je zo de 200gr moet hebben gehaald..

Ik denk dat ik het (bijna) altijd wel haal. Of misschien schat ik 200 gr als te weinig in :confused:

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    Ik en de oudste halen dat niet elke dag. Man, dochtertje en de jongste wel. Zeker man en dochtertje eten heel veel groente. Ik vind het helaas echt een noodzakelijk kwaad en de oudste lijkt nog erger te zijn. Positief is dat ze bij zijn sport (voetbal) bezig zijn met gezonde voeding en dat dat een goede drijfveer voor hem is.

Blijdorp vindt dit leuk.
  12. Rosje83

Rosje83 Fanatiek lid

17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    Ja ik heb het vaak afgewogen, snijd bijvoorbeeld ook altijd 500gr. sperziebonen voor ons twee en die gaat altijd helemaal op. Als ik groente eet kom ik wel aan de 200gr. per dag. Er zijn ook wel eens dagen dat ik patat/shoarma eet bijvoorbeeld, daar doe ik dan vaak wel iets van komkommer bij maar dat is natuurlijk geen 200 gram :D Daarom 5-6 dagen per week aangeklikt.

13. Neilia

Neilia Niet meer actief

doordeweeks altijd.
    Ik denk niet dat ik aan de 200 gram kom.

14. Betsy

Betsy Niet meer actief

#74 Betsy, 2 mei 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 mei 2018
    Ik eet iedere avond minimaal 400 gram groenten
    En met de lunch ook 100/150 gram :)

15. RoBiJe

RoBiJe Niet meer actief

Ik drink vrijwel elke dag een groene smoothie en zet elke middag komkommer en tomaatjes op tafel.
    En we eten ook elke avond groente bij het avondeten. Ik denk dat ik sowieso 6x per week wel aan de 200 gram kom.

16. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Wauw...ik eet elke dag met lunch en met avond eten gemiddeld 300+ gram groente ( ik weeg het zelfs...anders eet ik altijd teveel)
    Ik lunch met gestoomde groente en rijst. Dan om de dag kip of vis erbij.

In de avond gewoon avond eten met zeker 300+ gram groente.

Dus elke dag 600+ gram groente. Makkelijk.

tuc vindt dit leuk.
  17. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.312
    17.215
    113
    Ik denk niet dat ik het elke dag red maar ik weeg nooit. Scheelt natuurlijk ook een hoop of je sla of bloemkool op je bord hebt liggen

18. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Wij eten overdag al ruim een kilo groenten. (Gister 862 gram) (Koolhydraatbeperkte lifestyle) en in de avond ook nog groenten . Dus echt elke dag dik eroverheen.

Oa tomaten, komkommer, paprikas, wortels, radijsjes, avocado etc

bosi333 vindt dit leuk.
  19. Floeperd

Floeperd Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.060
    2.403
    113
    Vrouw
    Hier wordt het ook daadwerkelijk gewogen. Ik in ieder geval dan. Sowieso elke middag 150 gram snack groente (selderij, tomaat, komkommer of radijs). En daarboven komt dan nog het avond eten...

20. famofthree

famofthree Fanatiek lid

13 sep 2017
    1.024
    1.031
    113
    Vrouw
    Ik heb geen flauw idee . Ik weet alleen heeeeel zeker dat zoon het niet red met zijn 10 sperziebonen als we dat eten, of 1hap groente of bakje appelmoes en nee dan mag ik het niet zelf maken maar die uit de winkel... en een banaan (3x per week) .

Dochter eet zo een bak aardbeien of een halve komkommer , een paparika , 2 sinaaasappels , een appel met wat kaneel of wat dan ook weg..

We eten en het voed ons en hoeveel het precies is geen flauw idee .

Adje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina