Hoeveel keer per week eet jij minstens 200 gram groente op een dag?

Discussie in 'De lounge' gestart door Triangel, 2 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoeveel keer per week eet jij minstens 200 gram groente op een dag?

1. Alle dagen.

43 stem(men)
    24,4%
  2. 5 a 6 dagen per week.

63 stem(men)
    35,8%
  3. 3 a 4 dagen per week,

34 stem(men)
    19,3%
  4. 1 a 2 dagen per week.

5 stem(men)
    2,8%
  5. 0, ik eet (vrijwel) nooit groente.

3 stem(men)
    1,7%
  6. 0, ik eet (bijna) dagelijks groente, maar ik kom niet aan de 200 gram.

28 stem(men)
    15,9%
  1. honkeytonk

honkeytonk Fanatiek lid

5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    Ik heb geen idee hoeveel precies eigenlijk. Ik eet dagelijks voor lunch een salade en s avonds groente, dus ik denk dat ik de meeste dagen het wel haal. (als ik lees dat een halve komkommer al 200 gram is, haalt het hele gezin het wel).

2. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.500
    3.946
    113
    Vrouw
    Uit nieuwsgierigheid even de net gekochte normal size komkommer gewogen: 400gram.

3. Aries

Aries Niet meer actief

Uit nieuwsgierigheid: degene die (of wiens kinderen) voornamelijk door rauwkost overdag aan voldoende groente komen, wisselen jullie dan veel af? Als het elke dag komkommer, tomaat en paprika is bijvoorbeeld dan kun je daarmee qua gewicht wel aan genoeg groente komen, maar ben je nog niet heel gezond bezig door weinig variatie. Uiteraard altijd beter dan een chocoladereep of zak snoep in de middag. :D
    Ik probeer wel veel af te wisselen, maar merk dat ik ook zo m'n favoriete groentes heb die in verhouding vaak terugkeren. ;)

4. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ja hoor, ik heb een sapcentrifuge en een heel goede blender. Daarmee maak ik zoveel groenten juices en smoothies.

Vanmorgen: 4 bieten, 2 appels, 1 citroen, 2 stengels selderij en een komkommer. Dat is een kilo groenten en beetje fruit. Door de juicer. Alle 5 een glaasje en je hebt een goed begin.

Overigens haal ik wekelijks voor zo'n € 40 biologische groenten en fruit. Het kost ook wat, gezond eten.

5. tuc

tuc Niet meer actief

Je moet ook niet elke dag alleen 200 gram aan komkommers wegknagen he;): P

Maar zoals @Fuddey zegt met een paar soorten zit je er zo aan.

6. tuc

tuc Niet meer actief

Elke avond 1 of 2 soorten gekookte groenten en niet elke week dezelfde. Dan overdag afwisseling tussen tomaat, paprika, wortel,komkommer, radijs enz.

Maar ook al zou iemand elke dag 200 gram wortel en tomaat eten dan is dat nog beter dan niks lijkt mij.

Athina, Aries en Triangel vinden dit leuk.
  7. Triangel

Triangel Niet meer actief

Wat eet je dan zoal bij het avondeten? Merk dat ik toch een beetje in hetzelfde kringetje blijf ronddraaien.

8. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Als je iedere dag dezelfde 5 soorten groente aan rauwkost eet, is dat geen geval van ‘niet heel gezond bezig zijn’ hoor ;) Maar hier eten ze dagelijks komkommer en tomaat, verder wissel ik af. En dan is het avondeten ook wisselend.

Aries vindt dit leuk.
  9. Roanna

Roanna Bekend lid

24 aug 2015
    883
    397
    63
    Wij eten elke dag groenten, maar de hoeveelheid is niet per persoon 200 gram. Ik heb meestal zo'n 700 gram groenten (2 volwassenen, kleuter, peuter). Dat zou dan minstens 800 gram moeten zijn.

Als fruit ook mee zou tellen, komen we er wel aan.
    Mm, goed om eens bewust bij stil te staan. Ik zal weer wat meer groenten (laten) kopen.

10. tuc

tuc Niet meer actief

Goh, we eten de groenten sowieso heel afwisselend,dus als agv, maar ook door pasta en rijstgerechten en als soep en in ovenschotels bv.

Losse groenten die wij o.a. eten:
    - brocolli
    - bloemkool
    - boontjes
    - rode kool
    - spitskool
    - witlof
    - worteltjes
    - doperwtjes
    -spinazie

Als stamppot:
    - hutspot
    - slastamppot
    - boerenkool
    - andijvie
    - prei

Soepen:
    - courgette
    - pompoen
    - tomaten
    - groenten

Maar ook dingen als gevulde paprika's en zoete aardappelfrieten.
    Bloemkool en boontjes eten we als agv maar verwerk het ook in een ovenschotel. Dezelfde groenten maar dan wordt het toch een heel ander gerecht. Zo is dat ook met soep.

En dan gaan alle verschillende groentes die hier boven staan, maar ook paprika, ui enz door rijst en pastagerechten en in wraps enz.

Triangel en mamabri vinden dit leuk.
  11. mamabri

mamabri Niet meer actief

@Vitamientjuh...We hadden het er gisteren over, dat ik best nog wat kilo's kwijt wil, maar nu ga ik twijfelen hoor: vandaag het volgende

ben op mijn werk en het terras moet worden geschrobt. Dus mijn werkgever vraagt of ik dat wel kan....met een twijfelende blik, want (zo zei hij) Je bent zo fragiel.....:roflmao: Een collega zegt: fragiel? Breekbaar bedoel je? Nee, joh, maar ze is best heel tenger ja, dat is waar....... Het is net een ballerina :cool:

Dus ik van: tja, ik heb 34 jaar aan ballet gedaan dus dat kan wel kloppen inderdaad. Maar werkgever vond dat ik niet moest schrobben, want daar had hij meer het idee van "dat een wat stevigere vrouw, maat 48 met schoenmaat 43 dat beter kon doen, die schrobt vast veel harder dan dat fragiele ding"....Uhm tja, bedankt, denk ik???????

Vond het niet zo heel erg ik had niet zoveel zin om een terras te schrobben :roflmao::roflmao::roflmao:

(ook al kan ik dat best, maar dat ga ik die heren heus niet aan hun neus hangen, ik ben daar gek ;))

Vitamientjuh vindt dit leuk.
  12. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Hahaha geweldig. Hier staan mensen ook vaak versteld om hoeveel kracht ik heb, want tjah ik ben maar het magertje :roflmao:. We worden onderschat haha!

13. mamabri

mamabri Niet meer actief

hahaha, echt wel. Ik heb hier met de verbouwing samen met mijn schoonvader waterleidingen gemaakt, gasleidingen, electra door de muren, muren uitgehakt en staan stucken. Vloeren uitgebroken en nieuwe balken onder het huis gemaakt incl een nieuwe vloer.....Niet helemaal alleen, want dat had me niet gelukt, maar wel echt heel intensief geholpen.

Daar is wat tegels schrobben niks bij, maar ik zeg niks: laat die mannen maar denken dat ik er te fragiel voor ben.....:roflmao:

Vitamientjuh vindt dit leuk.
  14. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.874
    3.391
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik probeer dagelijks 300 gram groente te eten ;) . Met begeleiding gewicht kwijt geraakt en dat was dus het advies. Mijn avond-groente zeg maar - vul ik dus overdag aan met:
    champignons, courgette, aubergine, komkommer, (punt)paprika, tomaat, wortel. Deels rauw, andere dingen in een omelet of gedroogd in de airfryer en dan met wat sla bij de lunch.
    Kinderen eten als groente overdag: komkommer, tomaat, paprika, bloemkool, worteltjes. Behalve de bloemkool gaat alles wel (per soort) mee naar school als 'fruit' . De kant en klaar geschrapte worteltjes haal ik dus regelmatig. Handig en lekker.
    (en fruit wordt dan smiddags of bij het ontbijt gegeten) .

Deel Deze Pagina