Hoeveel keer schoen zetten tot pakjes avond

Discussie in 'De lounge' gestart door cat86, 16 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier ook! Vorig jaar ook een keer een gekookt eitje erin gedaan met een gezichte erop en een keer een zwarte piet gemaakt van een wcrol, daar zijn ze dan ook heel blij mee. Cadeautjes doen we 1 à 2 keer in de week (en dan vaak "nuttige" dingen zoals gekleurd papier of nieuwe stiften).

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.017
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij doen ook 2x per week. (Wo en za). Ik ben niet zo dol op (te) veel snoep, dus bijons gaat er altijd een cadeautje in. Mocht hij tussendoor nog een keer bij de grootouders gaan logeren, dan denk ik dat hij daar ook nog zijn schoen zal zetten. Bijons dus 6x en wie weet nog 1 of 2 keer extra.

3. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik vind zelf 2x per week ook wel genoeg, maar met een dochter van 7, is dit nogal eens een discussiepunt haha.
    Nu laat ik haar gewoon haar gang gaan en het gevolg is, dat ze soms beneden komt en haar schoen nog gevuld is met wat ze er zelf in heeft gedaan. Tja, sint had geen tijd ;)

Wat ik lastig vind, is dat er kinderen uit haar klas deze week al de schoen hebben gezet en ook iets hebben gehad.
    Dus ja, nu wilde zij ook haar schoen zetten.
    Maar heb haar kunnen overtuigen om tot vanavond te wachten haha

4. pixiehollow

pixiehollow Bekend lid

12 jun 2009
    909
    15
    18
    huishoudhulp en student dierenartsassistent
    Lummen/Belgie
    Vanaf dit weekend mag hij elke zaterdag zijn schoen zetten tot aan Sinterklaas. Dus 1 keer per week. Denk dat hij dan ongeveer drie of vier keer zijn schoentje zal gezet hebben.

Hij krijgt dan telkens wat snoep en een klein speeltje.

5. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier alleen op zaterdag. krijgt dan een cadeautje en wat lekkers. t moet wel bijzonder blijven vind ik

6. furby

furby Bekend lid

14 mrt 2010
    848
    99
    28
    NULL
    NULL
    Ik heb nog geen kinderen maar ik vind 1-2 keer per week echt meer dan voldoende.

Op die manier blijft het leuk.

7. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

11 feb 2013
    973
    0
    0
    Hier mogen ze hem op zaterdag en woensdag zetten.

Vaak vergeten we de woensdag. Maar heb zo'N vermoeden dat ze er dit jaar zelf wel goed om denken haha.

Ze krijgen vanavond een kleur en spelletjes boek van 60 cent van de action en verder zijn het pepernoten wat choco centjes en een letter.

Ze krijgen al voldoende cadeaus met pakjesavond dus vind het niet nodig om dan nog Es' 2 x in de week schoencadeautjes te doen

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.073
    113
    Hier alleen op zaterdag en dat vind ik ook meer dan genoeg.

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wat super irritant dat er mensen zijn die het niet snappen!!! :x

10. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik vind het met name sneu omdat je als ouders weet wanneer je er wel of niet wat in wilt doen. Bij de 1 is dat 3x pw de ander elke dag. En wanneer je dus maar 2x pw wat erin wilt doen, dan zorg je er toch als ouder voor dat ze de schoen maar 2x pw zetten? Of voor mijn part alle dagen, maar doe er niet iets in waardoor het kind zogenaamd stout is (zoals een roe) Het is nl niet stout omdat het de schoen zet? Het kind kan toch niet weten wanneer zwarte piet er iets lekkers in wil doen? En dan op de andere dagen de roe of een zak zout.
    Dus is het zogenaamd stout op de andere dagen omdat die schoen er staat, en dat vind ik belachelijk.

Maar goed, ik vind het ook absurd dat mensen nog steeds dreigen dat ze niets in hun schoen krijgen omdat ze niet luisteren: "pas op hoor, zwarte Piet hoort het wel", rare manier van opvoeden.

11. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Ze mogen hier best elke avond hun schoen zetten, er komt alleen niet altijd wat in haha

12. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.017
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ach, wij hebben ooit een leerling in groep 4 gehad en die vond de (toen splinternieuwe) Wii in zijn schoen... Daarvan denk ik dan ook dat mensen het niet begrepen hebben. Ik bedoel: wat geef je dan in vredesnaam nog op pakjesavond?? Een nieuwe Ferrari??
    Het mooie was dat er in die klas kinderen waren die naar de juf gingen en zeiden "Dat heeft vast zijn moeder in zijn schoen gedaan, want Sinterklaas doet dat niet." :D
    Mooi toch, zo lossen dat soort dingen zichzelf wel op.

13. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ze mogen iedere dag de schoen zetten en iedere dag doe ik er iets in. De ene keer een cadeautje de andere keer 'n snoepje.

14. A2CA

A2CA Niet meer actief

Dit jaar doen we het voor het eerste jaar, maar ze snapt het nog niet. Word volgende maand 2. Omdat ze het nu nog niet snapt zetten we de schoen een paar keer per week. Ook mede omdat ik volgende week de hele week om 5 uur smorgens moet beginnen en haar gezichtje dan niet kan zien, doe ik het niet wil liever zien hoe ze reageert. Als ze het echt begrijpt gewoon iedere dag als ze wilt, maar dan zit er ook vaak een stuk fruit in of kleurplaat met verzoek om deze te kleuren..

Ik heb gisteren 5 schoenkadootjes gekocht, wilde het goedkoop houden maar aangezien ze nog zo jong is en zeeman alleen van die kleine dingetjes heeft wat ze in de mond kan stoppen toch wat duurder uit geweest.

Ik heb een hello kitty kettinkje van 2 euro van zeeman, een roze auto van fisher price voor 8 euro, een maya de bij telefoon, een bol waar water in zit met een eend voor in bad, en van hello kitty voor te douche van kruidvat.
    Best veel voor schoenkadootjes maar kon niks passend vinden.

Ook van die knetter chocolade sticks van aldi.

15. koala28

koala28 Niet meer actief

Hier precies hetzelfde als jij. 1x in het weekend en 1x doordeweeks.

16. wwrr

wwrr Fanatiek lid

14 mei 2013
    1.280
    448
    83
    Snap ik, dat heeft dus ook wel mijn voorkeur. Alleen als kinderen toch de schoen zetten terwijl papa en mama aangeven dat dat niet iedere dag de bedoeling is, dan snap ik het wel. Maar 'stout' zijn is ook niet meteen een drama, als je kind zijn schoen zet terwijl het niet mocht dan is dat ook gewoon stout volgens mij. Ik zou het zelf niet zo zwaar benoemen dan, maar een beetje streng mag toch nog wel? Het enige dat je ermee aangeeft is dat het kind dus niet te vaak zijn schoen moet zetten als dat niet de bedoeling is, en volgens mij bereik je er verder hooguit wat teleurstelling mee, omdat het kind liever iets lekkers of een cadeautje had gehad. Vind het een betere techniek dan een hele discussie aan te gaan over dat het kind had moeten luisteren en zijn schoen niet had mogen zetten. Waar Sint al niet goed voor is, denk ik dan...

17. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Ik heb dat eigenlijk nooit gedaan.. Een schoentje zetten.. :(
    Volgens mij is dat in België ook niet de gewoonte om het te doen.. Waarom zou de Sint meer dan 1x bij een kindje langs komen om elke keer de schoentjes te vullen? Ik snap het niet haha.. :)
    Alleen cadeautjes bij pakjesavond lijkt mij toch zat?
    Maar we zullen het ook wel moeten doen nu aangezien bijna heel Nederland het doet, is anders wel zielig..

18. mamabri

mamabri Niet meer actief

Op zich ben ik het met je eens, al vind ik dat wanneer het kind toch de schoen zet je er als ouders zijnde niets in moet doen, alleen persoonlijk hou ik er niet van om de Sint voor je karretje te spannen ;) Is gewoon niet mijn ding: De Sint is hier een kindervriend en opvoeden doen we zelf :p

19. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    Hier 2 a 3 keer in de week.

20. moradora

moradora Fanatiek lid

6 mrt 2013
    1.310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    Hier 3 keer en dan komt er elke keer een cadeautje in.
    vanavond voor het eerst. volgend weekend en dan in de week nog een keer want we vieren het de 30e.
    dan is het ook klaar. en komt de kerstboom:D

Deel Deze Pagina