Hoeveel keer schoen zetten tot pakjes avond

Discussie in 'De lounge' gestart door cat86, 16 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PinkButterfly

PinkButterfly Actief lid

9 sep 2012
    441
    0
    16
    Nu heb ik zelf (nog) geen kids maar ik vind het allemaal erg veel :(

Ik kan me herinneren dat ik als kind zelf ongeveer 2/3 keer de schoen heb 'gezet' voordat het pakjes avond was. :)

Wellicht zijn de tijden veranderd.. :p

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier mogen ze hun schoen zetten wanneer ze het willen. Vragen ze er 7x in de week om mogen ze hem 7x in de week zetten, vragen ze er 1x in de week om mogen ze hem 1x in de week zetten.

Wat erin zit varieert, bijv een snoepje/strooigoed/chocolaatje, een stukje fruit, een brief van sinterklaas, een kleinigheidje.

Ben benieuwd hoe het dit jaar zal zijn, weet nog dat ze er vorig jaar maar weinig om vroegen om hun schoen te zetten.

3. Nienkiej

Nienkiej Fanatiek lid

5 jun 2011
    1.180
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    Gouda
    Ik dacht dat het alleen op zaterdag mocht :p
    Althans, dat mochten wij vroeger ook.. en dat zullen we met Emma volgend jaar of t jaar daar op ook doen. Meer dan zat, met de ''avond'' zelf krijgen ze toch ook al genoeg!(Emma nog niet dit jaar)

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Geen idee meer hoe vaak het mocht
    Ene kant voor m'n gevoel elke dag...
    Aan de amdere kant kan ik me niet herinneren ooit op schooldagen 's ochtends al te hebben zitten snoepen dus hetz al denk ik.. (Net als onze dochter) alleen in het weekend zijn geweest toch.

5. Purified

Purified Fanatiek lid

28 mrt 2013
    1.223
    1
    0
    Wij mochten hem ook zo goed als iedere dag zetten, en dan varieerde wat er in zat. Als mijn broers mijn pepernoten op aten dan kregen ze de roe en kreeg ik wat meer snoepjes.. soms een klein kadotje, stukjes fruit.. ligt er net aan.

Dan was het ook niet gigantisch veel snoepgoed wat in de schoen zit, gewoon een klein handjevol per kind, nouja dat is best te verwaarlozen in mijn ogen.. al doe je het iedere dag.

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier werd (bij mij vroeger) en wordt (nu bij ons) het echte snoepgoed ook bewaarde tot ná school.. Hooguit één pepernootje ofzo smorgens ;)

7. nijntje1983

nijntje1983 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.192
    0
    0
    vlakbij assen
    zaterdags mag ze de schoen zetten. Gewoon thuis.
    Dan krijgt ze een kleinigheidje en een chocolade sint. Die mag ze dan op zondagmiddag opeten. En 1 chocolademunt om meteen op te eten:D

8. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Huh leer ik weer eens wat. Wij vieren geen sinterklaas ook nooit gedaan. Ik heb me ook nooit helemaal verdiept in hoe dit feest wordt gevierd. Ik had wel altijd het idee dat er een keer een schoen wordt gezet en er dus maar een keer een of meer cadeaus wordt gekregen. En dat op de pakjesavond de familie bij elkaar komt om het samen nog eens te vieren. Maar nu lees ik dat er meer dan een keer de schoen wordt gezet of zelfs iedere dag totdat sint weer terugkeert naar Spanje.:$ Waarom is een keer schoentje zetten niet genoeg dan. Nu kwam hier een aantal keer voorbij dat kinderen niet tevreden zijn met hun cadeau of zelfs zwaar teleurgesteld. Ik begrijp wel waarom. Ze worden er hebberig van en het is niet meer zo bijzonder. Ik zou mijn kinderen maar een keer schoen laten zetten. Nou misschien toch twee keer; op de dag van de intocht en misschien op 5 december nog eens.Ik zie de nut er niet van vaker. Kinderen worden daar alleen maar hebberig en ondankbaar van lijkt mij.

9. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Zoon mag op woensdag en zaterdag zijn schoen zetten. Zal dus in totaal zo'n zes keer zijn, meer dan genoeg vind ik.

10. Vagans

Vagans Niet meer actief

Nou mijn meisje wordt echt niet hebberig van die 2 en een halve week ofzo om de dag schoentje zetten en er dan een kleinigheidje of iets lekkers in te vinden... Andere kinderen krijgen altijd maar snoep en nu krijgt ze t gewoon in dr schoen.

Ik zelf ben een snel tevreden mens wat blij kan worden van de kleine dingen in het leven en ik mocht ook om de dag mn schoentje zetten.

Denk dus niet dat het aan die ene periode per jaar ligt hoor.

11. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Ik weet het nog niet, slecht he. Gister heeft ze haar schoen gezet en was ze erg blij met wat ze kreeg. Vandaag ging ik samen met haar winkelen, maar ik had van te voren moeten kijken waar Sinterklaas nog aan kwam, heeft ze het vandaag nog een keer gezien. Iemand vroeg haar of ze vanavond haar schoen ging zetten, zei ze nee ik heb al mijn schoen gezet en 2 dingen gekregen! Maar toen een piet tegen haar zei dat ze haar schoen mag zetten en dat hij al weet wat er in komt, namelijk iets leuks en lekkers, wilde ze nu haar schoen ook zetten.
    Ik denk dat ze later deze week nog een keer mag en in de laatste week. Volgende week gaan we een midweekje naar eurodisney, daar mag ze geen schoen zetten. Gister had ze in de auto van opa en oma cadeautjes, die had piet laten liggen. Het waren allemaal prinsessendingetjes en een portemonneetje met wat centjes. Heb haar gezegd dat ze het in eurodisney mag gebruiken omdat de pieten niet naar het hotel komen.

Maar in het kort, in totaal dus 4 keer.

12. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    nee dat zal idd wel meevallen maar ik snap niet dat er niet wordt verteld dat de sint (en/of piet) in elk huis maar een keer komt om kadootjes en lekkernij te brengen. Dat verhaal vind ik meer bijzonder, magisch en logisch klinken

13. Cynthia1978

Cynthia1978 Bekend lid

26 sep 2007
    527
    0
    16
    Den Haag
    Bij ons zetten ze 3x de schoen tot pakjesavond. Dus 5 dec is de laatste dag. Vind meer niet nodig.

14. Es09

Es09 VIP lid

10 aug 2009
    5.336
    0
    0
    Honselersdijk
    Hier de zaterdag dat hij aankomt 16 nov dus.
    En dan de 2 zaterdagen daarop ook en dan vieren we het 1 december en dan is het weer klaar ;)

15. Deliana

Deliana Niet meer actief

2x in de week op zaterdag en woensdag is wat mij betreft genoeg. Ze krijgen er dan een kleinigheidje in met soms nog wat lekkers.

Gisteren mochten ze hun schoen zetten en vandaag hebben ze er niet eens om gevraagd.... Ben benieuwd of dat nog gaat komen.

16. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Maar het is júíst zo bijzonder en magisch dat sinterklaas en zwarte piet iedere nacht bij álle kinderen langsgaat. Juist omdat het eigenlijk niet kan ;) - Sint en piet, die kunnen het! En dat Sint en piet niemand vergeten...

En hebberig: Ze leren juist ook iets kleins te waarderen, door de verrassing van die ene pepernoot of dat mandarijntje in hun schoen. En als je niet iedere dag wat geeft, leren ze ook dat je niet altijd alles kunt hebben ;) .
    Dochter zingt (zet water en wortel/suikerklontjes klaar voor het paardje) en is blij - maar als de schoen niet gevuld is, tja jammer - sint en piet hebben het te druk gehad! Dat accepteerd ze ook. Toen ze 3 was, was dat nog wat moeilijk, maar vorig jaar en dit jaar gaat dat hartstikke goed- nu ze het verhaal eromheen begrijpt.

Je kunt het van meerdere kanten benaderen natuurlijk...

17. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Mijn zoontje van ruim drie vindt t al zo ontzettend spannend om iets in z'n schoentje te vinden! Het heeft allemaal enorm veel impact op hem...daarom vind ik twee keer in de week de max...

18. fantasy

fantasy Actief lid

24 jul 2007
    473
    0
    16
    Veluwe
    Hier mogen de kinderen op de dag van aankomst van Sinterklaas in Nederland hun schoen zetten en verder niet meer. Wij vinden 1 keer gewoon voldoende. Ik zou niet weten waarom de schoen nog vaker gezet zou moeten worden. De kinderen zijn allebei erg blij met hun cadeau en weten dat ze er nog meer krijgen op pakjesavond. Kortom, tevreden kindjes... ;)

Deel Deze Pagina