Help...heb jullie advies nodig!

Discussie in 'De bevalling' gestart door Loulou27, 4 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loulou27

Loulou27 Lid

12 feb 2007
    15
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik ben 34 weken zwanger en had afgelopen weekend enorm last van harde buiken, met een beetje kramp.
    Zaterdagavond verloor ik een groot propje slijm. Ik maakte me nog geen zorgen.
    Gisterenochtend verloor ik nog meer slijm met oud bloed. Ik heb toen meteen de verloskundige gebeld. Na een inwendig onderzoek, met uitkomst dat mijn baarmoedermond al geopend was, werd ik door gestuurd naar het ziekenhuis.
    Daar aangekomen kreeg ik allemaal nare inwendige onderzoekjes. Ook hier bleek dat ik al 1,5 cm ontsluiting had en dat ze een eventuele bevalling niet meer tegen zouden houden met weeenremmers. Ik mocht weer naar huis, maar wanneer ik kramp zou krijgen en slijm met bloed zou verliezen moest ik ctc opnemen met de verloskundigen.
    Nu verlies ik al de hele ochtend slijm met zo nu en dan een beetje bloed. Het is best veel slijm.
    Ik wil de verloskundige eigenlijk niet lastig vallen, maar ik weet ook niet wat ik moet doen.

Hebben jullie dit ook meegemaakt?

2. Chantalleke

Chantalleke Bekend lid

6 feb 2007
    606
    0
    0
    doktersassistente
    Apeldoorn
    ik moet nog gaan bevallen, maar dit lijkt me toch een vraag voor je verloskundige hoor. Dat is haar werk !
    Je kan toch altijd even bellen en overleggen. Liever 10 x voor niets als 1x te laat.
    In ieder geval sterkte.
    Liefs van Chantal

3. Loulou27

Loulou27 Lid

12 feb 2007
    15
    0
    0
    Dank je wel, Chantal.
    Ik ga even op de bank liggen.
    Als de krampen, harde buiken incl slijm/bloedverlies doorzetten dan bel ik naar de VK.
    Ik heb ook een hele lieve VK, maar wil ze liever niet voor niets lastigvallen.

Grt Laila

4. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    Ik zou toch maar even bellen, beter dat je voor niets belt.....

succes

5. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Meid, bellen. Het is hun werk. Je slaat jezelf voor je kop later als het al is begonnen en er iets mis mocht gaan. Beter 10x te veel gebeld dan 1x te weinig.
    Echt doen hoor. Zeker omdat je kindje nog geen 37 weken is.

6. Hope123

Hope123 Actief lid

9 sep 2007
    384
    0
    0
    Paarden en mn kids!
    Zeeland
    Lijkt wel dat de bevalling aan het doorzetten is, maar als ze hebben gezegd bij meer slijm en bloedverlies even bellen moet je datgewoonff doen. Daar zijn die mensne voor en dat vinden ze echt niet erg, en je bent zelf wat gerustgestelder daarna wellicht!

Suuces meid!

7. Baby82

Baby82 Actief lid

25 nov 2007
    120
    0
    0
    Ik herken je verhaal precies. Ben zelf ook met 34 weken opgenomen geweest in het ziekenhuis omdat ik heel regelmatig harde buiken had, en bloedverlies. Met bloedverlies zijn ze altijd heel voorzichtig omdat ze in veel gevallen niet kunnen zeggen waar het precies vandaan komt. Het kan heel onschuldig zijn (bijna alrijd!) maar het kan ook bijvoorbeeld de placenta zijn hebben ze mij verteld, en dat is niet goed. Ik ben toen meteen opgenomen, totdat het bloeden helemaal over was (was ook maar telkens een klein beetje bij wat slijm). Ze waren bij mij ook bang dat de baby te vroeg zou komen, maar zoals je ziet ben ik inmiddles bijna 40 weken!

Ik heb elke keer de VK gebeld als ik bloed of bloed met slijm verloor. Ook ná mijn ziekenhuisopname nog (want ooit was het een weekje weg, en kwam het daarna weer terug). Ik kan je zeggen, ze nemen je ALTIJD serieus, zéker bij bloedverlies. Dus ik zou altijd bellen! Ik heb er nooit spijt van gehad. En inderdaad, je vergeeft jezelf nooit als je niet gebeld hebt, terwijl er wel wat aan de hand was.

Succes meid!

8. Siem

Siem Actief lid

7 apr 2007
    399
    0
    0
    geen ervaring mee.. maar gewoon bellen!

9. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Kan t niet helpen hoor.
    maar wat is nou eigenlijk t punt?
    Ze zeggen bellen als je bloed en slijm ervliest.... Je verliest bloed en slijm....DUS dan bel je toch?
    Daar zijn die verloskundigen nou voor....voor dit soort gevallen. Daarom hebben ze nood nummers. Zodat ALS er wat is je belt!

10. kitana

kitana Actief lid

12 dec 2007
    411
    0
    0
    Zwijndrecht
    ik zou toch ook eens bellen hoor, het is zoals baby82 zegt het kan iets onschuldig zijn bijvoorbeeld een bloedvatje dat gesprongen is van je baarmoeder. maar kan ook iets ernstiger zijn. mijn moeder heeft dat ook gehad tijdens de zwangerschap van mijn broer. wat bleek placenta voor de opening.

hij is uiteindelijk blijven zitten tot 36 weken. hij is met spoedkeizersnede geboren.

het is zoals ze als een paar keer zeggen. beter een keer teveel bellen als wachten tot dat het te laat is

11. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    ja gewoon bellen ze zeggen het niet voor niks

12. Loulou27

Loulou27 Lid

12 feb 2007
    15
    0
    0
    Hallo allemaal,

ben gisteren bij de verloskundige geweest. Ik verlies alleen nog maar slijm en geen bloed meer erbij. Ik heb nog wel harde buiken, ook als ik het rustig aan doe. Volgens de VK wil 1 1/2cm niet zeggen dat de baby meteen komt. Het kan nog even op zich laten wachten. Na het verliezen van de slijmprop (die ik inmiddels verloren heb) is het gewoon afwachten op weeen of wanneer mijn vliezen breken. Verder moet ik gewoon altijd ctc opnemen als ik weer bloed verlies.

Bedankt voor jullie reakties.
    Ik wens jullie allen succes bij de bevalling.

13. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    Succes de komende tijd!

Deel Deze Pagina