Wanneer is het voorbij?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Vlinderkind, 14 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinderkind

    Vlinderkind Niet meer actief

    Hai meiden,

    Ik heb een vraagje voor meiden die ervaring hebben met een vroege miskraam. Zoals jullie misschien gelezen hebben, is het bij mij net mis gegaan. Ik vroeg me alleen af hoe lang het bij jullie duurde voordat de miskraam echt 'voltrokken' was. Ik heb het idee dat het vruchtje nog niet weg is gegaan. Daardoor vroeg ik me af hoe lang dit bij jullie duurde...

    Ik heb het 'geluk' dat het bij mij al zo snel mis ging, dat snap ik. Maar toch voelt het wel erg leeg moet ik zeggen. Ik werk dan ook niet voordat ik het gevoel heb dat de miskraam voorbij is. Ik werk met patienten/clienten en ik vind het gewoon niet goed voelen dat ik met andermans problemen bezig ben als ik op dat moment mijn 'kindje' aan het verliezen ben. Is dit voor andere meiden herkenbaar...?

    Liefs,
    Anouk.
     
  2. Silvie

    Silvie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Ik heb er geen ervaring mee meid, maar wil je heel veel sterkte wensen ..
     
  3. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik heb mijn mk met 5,5 weken gehad. heb oneveer 6 dagen gebloed.Het bloed was heel slijmerig en er zaten donkere stolseltjes in. Ik heb geen vruchtzakje of iets gezien.

    Ik zou sowieso nog om een echo vragen om te kijken of je baarmoeder weer helemaal schoon is en er geen resten meer achter zijn gebleven.

    Het is heel logisch dat je je zo leeg voelt. Dat gaat op den duur wel weer voorbij. En als jij nu niet wilt werken moet dat niet doen hoor.

    Pim
     
  4. Gina

    Gina Fanatiek lid

    20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    Anouk,
    Bij mij duurde het bij mijn miskramen ongeveer een dag voordat het vruchtje afkwam. Ik hoop dat je niet al te lang hoeft te wachten, het is allemaal al vervelend genoeg. Nogmaals sterkte.
    Liefs, Gina
     
  5. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Hoi Anouk,

    mijn miskraam was ook ca bij 5,5 week. Eerst heel licht een beetje bloedverlies, vervolgens 2-3 dagen veel, met stolsels, toen 1 dag krampen gehad en daarna nog 4 dagen steeds lichter vloeien. Al met al was het na 9 dagen over. Ik heb wel kontakt met de HA gehad en die zei dat ik na 10 dagen zeker moest bellen over de stand van zaken. Omdat ik binnen 10 dagen "clean" was hoefde ik ook niet voor een echo ter controle.

    Dat is hoe het mij is verlopen, maar dat is voor iedereen weer anders...

    In mijn ogen heb je nu juist hele dikke pech hoor, neem de tijd die jou geschikt lijkt om het een plekje te geven, want ook dat is voor iedereen anders. Het is goed om je zinnen even te willen verzetten, maar doe het in je eigen tempo en praat/schrijf het maar goed van je af. Over een paar weken zullen familie en vrienden er misschien al niet meer bij stil staan, maar voor jou blijft het wel aanwezig. Het is jou lijf en jou gevoel.

    Sterkte en groetjes van Kiki
     
  6. bengel

    bengel Niet meer actief

    ooh anouk

    wat vervelend voor je...
    heel veel sterkte en neem de tijd voor jezelf, dat is het allerbelangrijkste...

    Bengel
     
  7. lisa84

    lisa84 Actief lid

    20 dec 2005
    319
    0
    0
    moeder, vrouw, werknemer
    Almere
    jij ook nog sterkte dan he!! xxx
     
  8. caroline27

    caroline27 Actief lid

    3 jan 2006
    365
    0
    0
    ik voel me ook zo en het is net of er niets anders in mijn gedachte voor komt . De ene keer ben ik vrolijk en de andere keer echt niet . Ik had na de miskraam 14 dagen vloeien en na 6wk werd ik weer ong en nu heb ik morgen mijn nod ik weet niet of het raak is of niet en dat maakt me ook zo onzeker :( :cry: . dus ik voel me ook echt k... . Ik hoop dat je je snel beter gaat voelen

    liefs caroline
     
  9. noralien

    noralien Fanatiek lid

    7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Hoi Anouk,

    Ik heb nu 2 vroege miskramen gehad. De eerste keer heb ik ongeveer 5 dgn gevloeid met veel stolseltjes. Nu 1 dag heel lichtjes, 2 dgn meer en daarna weer 1 dag lichtjes. Ik heb deze keer bijna geen (een paar maar) stolseltjes verloren.
    Ik hoop voor je dat je je snel weer beter voelt. Als je het gevoel hebt dat het vruchtje niet afgekomen is, zou ik zeker om een echo vragen. Het kan nooit kwaad en dan heb je zekerheid, weet je ook meteen of je baarmoeder mooi schoon is.

    Veel sterkte!!

    Groetjes Noralien
     
  10. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Ik vind het heel erg voor je , dat allereerst.

    Je kan om een echo vragen , dan weet je misschien meer.
    Maar je kan, maar dan moet dat je eigen keuze zijn, er naar kijken hoe het eruitziet, wat je allemaal verliest.
    Dan kan je wanneer je denkt het de huisarts vertellen, uit je verhaal kan die vaak snel genoeg zeggen of het voorbij is en of de miskraam compleet is.
    Sommige huisartsen vinden het zelfs prettig als je het vruchtje opvangt, dan controleren ze het.

    Maar dit is iets heel persoonlijks, dus als jij je daar niet goed bijvoelt moet je het ook zeker niet doen.

    Ik heb zelf met negen weken een miskraam gehad, en het vruchtje was gestopt met een week of vijf a zes.
    Ik heb er wel naar gekeken en het opgevangen.
    En ik heb daar wel wat aan gehad, want het was voor mij beter om het te verwerken.
    Ik heb nog tien dagen na gevloeid.


    Ik wens je heel veel sterkte de komende tijd.
    Liefs
     
  11. Micky6

    Micky6 Lid

    13 feb 2006
    32
    0
    0
    Ha Jolanda,
    Mag ik iets vragen over je miskraam, of is dat nog te vervelend? Kortom: als je niet antwoordt heb ik daar alle begrip voor.

    Kreeg jij een spontane miskraam nadat het vruchtje weken ervoor was afgebroken? Kortom: kan het zijn dat je pas bloedverlies hebt na een paar weken na 'afsterven'?

    Lief en geluk!
     
  12. Tiets27

    Tiets27 Actief lid

    15 feb 2006
    196
    0
    0
    Administratief medewerker
    Omgeving Groningen
    Hallo,

    Ik heb een miskraam gehad bij 8 weken. Ben nu net 09-02-2006 voor een curretage geweest. Ik had eerst tabletten gekregen om het spontaan te laten komen maar daar reageerde ik niet op en het werd emotioneel erg zwaar dus heb toen voor een curretage gekozen.
    Heb daarna 2 dagen gevloeid met erge buikpijn. Nu moet mijn lichaam alleen nog ontzwangeren en dat voelt wel heel erg raar.
    Heb steeds heel erg gemengde gevoelens!

    gr Tietia
     
  13. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Nee mickey 6 ik vind het niet vervelend dat je het vraagt.

    Ja dat kan, dat je een paar weken na het afsterven pas bloedverlies krijgt want dan is het moment dat je lichaam pas echt door heeft dat het misgegaan is en gaat het dan afstoten.

    Bij mij was dat dus ook het geval.
    Ik ging met 8 weken en een dag naar de gyn voor de echo, en toen bleek dat het vruchtje gestopt was met delen na een week of vijf a zes.
    Er hing een boontje onder de vruchtzak zeg maar, en verder was het niet gekomen.
    Met negen weken rond kreeg ik na het toilet 's avonds een slijmerige rose prop.
    De volgende morgen kreeg ik krampen, en een uur od twee nadat die ongie krampen begonnen waren werden ze heftiger en begon ik bloed te verliezen.

    Dit was dus met negen week en 1 dag.

    Hopelijk heb je wat aan de info.
    Liefs,
     
  14. Niet meer actief

    Hoi meid wat erg voor je dta je een miskraam hebt gehad.

    Ik heb zelf 2 miskramen gehad 1 met 8 weken waarvan het vruchtje niet meer leefde vanaf 5 weken. Daar heb ik weinig van gemerkt. Ik heb 6 dagen gevloeid en niet veel last gehad van mijn buik.


    de 2 mk was met 12 weken en daar heb ik echt weeen bij gehad echt hevige buikkrampen en ben ook echt het kindje verloren. Dat was echt emotioneel heel erg zwaar. Ik heb ongveer 10 dagen gevloied erna.

    Elke zwangerschap hoe kort of hoe lang je ook zwanger bent is heel erg als die fout afloopt gun jezelf de tijd om het te verwerken.
     
  15. Levi

    Levi Actief lid

    19 feb 2006
    135
    0
    0
    Kinderleidster
    Jeetje meid, heel veel sterkte!!!

    Ik heb dit ondertussen al 4 keer meegemaakt. Alle maal rond de 7de week dus ook erg vroeg!!! Het verschilde elke keer, de eerste keer ben ik gecurreteerd omdat het niet los liet en de drie keren erna is het vanzelf gekomen. Ik verloor wel aardig wat bloed, langer dan bij een menstruatie, soms wel 2 a 3 weken, maar dan werd het wel veel minder!!!

    Snap je gevoel heel goed!!! Ik voelde me ook leeg en dat blijft ook wel even. Probeer het nu nog steeds een plekje te geven....

    Laatste keer was 23 januari....

    Sterkte ;)
     
  16. Micky6

    Micky6 Lid

    13 feb 2006
    32
    0
    0
    Vervelende gebeurtenissen allemaal.
    Ik loop nu vier dagen rond met flink bloedverlies. Helder rood. twee dagen geleden echte krampen gehad. Leek op weeen, maar dan in een zeer lichte vorm.
    Niets ontdekt in de vorm van klontjes oid.

    Weet niet precies of ik de vrucht nu wel of niet kwijt ben...

    Liefs.
     
  17. Vlinderkind

    Vlinderkind Niet meer actief

    Jeetje Micky6, wat ontzettend rot voor je! Ik zou als ik jou was naar de verloskundige gaan om een echo te laten maken. Dan weet je of het vruchtje al is afgedreven, of niet.

    Bij mij heeft het precies 10 dagen geduurd. De 7e dag is het vruchtje eruit gekomen, en dit ging gepaard met flinke kramp, die om de zoveel minuten terugkwam, en flink bloedverlies (vergelijkbaar met een forse menstruatie). Nadat ik het vruchtje kwijt was, werd het bloedverlies snel minder hevig en na drie dagen was het over.

    Ik vind het hartstikke rot voor je meid. Ik hoop dat je snel hersteld en dat je snel zwanger mag zijn van een gezond, sterk ukje.

    Liefs,
    Anouk.
     
  18. Micky6

    Micky6 Lid

    13 feb 2006
    32
    0
    0
    Hoi Levi,

    Hoe zag het er ongeveer bij jou uit?
    bij mij net gebeurd denk ik.
    Vrijwel onzichtbaar... strookje bloed, slierterig met in het midden een harder stukje, ook iets anders van kleur (7 weken). Was echt niet groter dan een reepje stof en dan hooguit 10 cm lang en op sommige plekken 2 cm dikke. Flodderig...
     
  19. Anabella

    Anabella Fanatiek lid

    2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Ik heb ook sinds een paar dagen krampen en bloed- en stolselverlies.
    Terwijl ik morgen mijn curettage gepland heb staan. In al die 3 maanden heb ik geen druppel verloren, en nu ineens begint het. (ik weet sinds anderhalve week dat het mis is)
    Moet ik nu die curettage afzeggen?
     
  20. Anabella

    Anabella Fanatiek lid

    2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Ik heb net al even de verloskundige gebeld (durfde ik dan eigenlijk weer niet, bang om ze te storen tijdens een zware bevalling ofzo....wat een muts ben ik ook!!)
    Maar ze raadde me aan om evengoed naar het ziekenhuis te gaan morgen. Dan krijg ik sowieso een echo, en dan kunnen ze zien wat er nog zit voordat ze aan de curettage beginnen.
    Ik stel hier vragen en geef er zelf antwoord op, wat een rare ben ik eigenlijk...jullie hebben niks aan me!! :)
     

Deel Deze Pagina