Gezocht! Mama's met wakkere kinderen!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bailey1989, 13 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bailey1989

Bailey1989 Niet meer actief

Mijn zoontje van 15 weken is nooit een grote slaper geweest hij slaapt overdag zo'n 1.5 uur overdag verdeeld in 2 slaapjes. S'nachts slaapt hij wel redelijk goed (van 8 uur tot 5 a 6 uur) komt meestal dan nog om 11 uur, 2 uur & 5 uur voor een voeding maar slaapt meestal daarna gelijk weer door.

Wat ik ook probeer hij wil niet slapen maar hij is wel heel vrolijk. Het huis is een zooi want ik heb er gewoon geen tijd voor ik mag blij zijn dat ik even op mijn gemak een boterham kan eten. :cool:

Eerlijk? Ik ben soms wel is jaloers als ik hoor of lees van moeders dat hun baby heerlijk slaapt overdag, dat ze lekker in het zonnetje zitten met een drankje,lekker het huis gepoetst hebben :$ en ook nog doorslaapt s'nachts!

Ons huis de afwas staat tot het dak, de was blijft liggen, je kan niet meer door de ramen kijken. Ikzelf zie er uit als een slons, vette haren, wallen tot de grond , geen make up, melk en spuug vlekken op mijn shirt. (Dit is natuurlijk aangedikt maar jullie snappen wel wat ik bedoel ;))

Waar zijn de mama's die zich er precies in herkennen?

Oja dit is als luchtig topic bedoeld :D

2. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Herkenbaar, bij mij en mijn mannetje van morgen 14 weekjes. Hij sliep eerst heel goed overdag en nacht, maar dit is door reflux-klachten slecht slapen geworden.
    Nu zijn het overdag ook alleen maar hazenslaapjes, hij trekt dat niet altijd. Twee dagen achter elkaar lukt nog wel, meer meer dagen achter elkaar overdag hazenslaapjes betekent hier dan oververmoeidheid.

Jouw uk drinkt dus naast een late avondvoeding ook nog om 2:00 en 5:00. Misschien zo'n honger omdat hij zo lang weinig slaapt en veel wakker is overdag.

3. Duvellie

Duvellie Niet meer actief

#3 Duvellie, 13 jun 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 jun 2015
    Jaa! Herkenbaar ;)
    Zoontje slaapt overdag niet langer dan 45 min per slaapje en wil er meestal 2/3 doen.. Kom dus ook netgens aan toe!
    Hij is opzich wel vrolijk na 45 min slaap alleen absoluut niet uitgerust helaas :(

O en die jaloezie is zeker herkenbaar en dan raak ik soms geïrriteerd als mensen zeggen 'ja, Pietje wou 1 keer niet slapen.. Pfff zooo vermoeiend'
    Ik klink nu echt als een bittere moeder :p

4. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Ooowh jaaaa. Snachts ligt ze gelukkig in coma en tukt ze goed lang door. Maar overdag hazenslaapjes van 30-45 minuten. In bewegende dingen slaapt ze wel maar ik ga niet de hele dag wandelen. Ze is nu net aan het groeien in ontwikkeling qua spelen. Hopelijk word ze van haar gespeel goed moe en gaat het binnenkort beter.
    Sinds ik me erbij neer heb gelegd ben ik zelf een stuk vrolijker!

5. Linx

Linx Actief lid

28 okt 2013
    239
    0
    16
    NULL
    Twente
    Joe! Exact hetzelfde riedeltje. Altijd in slaap helpen ook, en dat gaat steeds moeilijker. Gelukkig gaan de nachten perfect!

Ik moet zeggen dat het went. En het wordt makkelijker. Wil mevrouw niet slapen? Nou dan proberen we het over een half uurtje nog een keer. Ik neem haar gewoon mee met de huishoudelijke klusjes. Met koken zit ze naast me in de kinderstoel, ik heb een boxkleed op zolder liggen voor als ik de was moet doen. Dat gaat prima!

En soms moet ze zich maar even zien te vermaken als mama gaat douchen!

6. Lieflief

Lieflief Fanatiek lid

12 jan 2013
    1.715
    206
    63
    Coördinator/ Teamcoach
    omgeving Zwolle
    Heel herkenbaar. We hebben dat bijna een jaar gehad en nu gaat het goed.
    Met jaloezie keek ik naar die moeders, die schone leuke kleren aanhadden, hun haar fatsoenlijk hadden zitten, leuk make-upje erop en hun huis op orde. Hoe deden ze dat? Dat vraag ik.me nog steeds af.

Dames, houd vol, het wordt echt beter.

7. Bailey1989

Alsof ik zelf geschreven heb! Klopt onze uk is ook oververmoeid zit ook heel de dag in zijn ogen te wrijven.. maar ja je kan ze moeilijk dwingen. Wij hebben ook alles geprobeerd moet ik er wel bij vertellen dat wij aan een hele drukke dijk wonen en de slaapkamer zit aan die kant. Hij schrikt ook steeds als er motors enz voorbij rijden het arme kind. Gelukkig gaan we in Oktober verhuizen!

@pukjepuk wat zielig voor je ventje dat hij reflux heeft. Krijgt Hij daar medicijnen voor? Ik denk dat mijn zoontje s'nachts komt voor zowel honger als genegenheid. Hij drinkt meestal èèn borst en gaat weer verder slapen.

@duvellie O ja zo herkenbaar laatst zei een vriendin van mij dat ze zo moe is want haar dochter word steeds om half 7 wakker terwijl ze met 3 weken door sliep.

8. Bailey1989

Dat geeft weer een beetje moed;) een jaar wauw liep je niet af en toe niet op je end?

9. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Toen mijn zoon dat deed, deed ik hem gewoon in de draagzak. Kon ik het huishouden doen. Win win situatie, want hij viel ondertussen heerlijk in slaap. Inmiddels slaapt ie vaak 2 x 1,5 uur overdag, dus ik heb geen klagen. Maar ook nu doe ik hem nog wel eens in de draagzak. Gaan we samen het huishouden doen, want slapen doet ie niet meer in de draagak.

10. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Wij hebben vanmiddag iets ontdekt... Ze vind de Nijntje dvd erg leuk (spartelen en kletsen).. Is dat nou even handig...
    Ik was eigenlijk totaal niet van plan om er een tv kind van te maken maar je moet iets met een wakkere tante!

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.506
    36.462
    113
    Hier 3 slechte slapers, in de nacht en overdag, dus dat zitten in het zonnetje herken ik ook echt niet, pas nu pas weer een beetje en de jongste is al bijna 3.

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.506
    36.462
    113
    Ik gebruikte ook heel vaak eem draagdoek, kon ik wat doen en ze vielen vaak wel in slaap.

13. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Draagdoek! Werkte hier als een trein! Sliep ie uren in en ik kreeg het huishouden gedaan.

Oh en het wordt beter :)

14. Alizee

Alizee Bekend lid

3 feb 2011
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    #14 Alizee, 14 jun 2015
    Laatst bewerkt: 14 jun 2015
    Hier ook een oververmoeide mama! 4 jaar geleden heb ik voor het laatst een hele nacht geslapen :( Mijn zoontje ging pas rond 3, 5 doorslapen en mijn meisje van bijna 1 slaapt al lang nog niet door, ze wordt rond 2 a 3 keer wakker 'snachts en sinds een paar weken is ze rond 5 uur klaar wakker. Ik zit nu aan de derde kop koffie en ik ben nog steeds slaap dronken :( Dus lekker lang uitslapen op zondag ziet bij ons nog niet in helaas.
    Oh ja en overdag slaapt ze ook nauwelijks, 1 of 2x half uur meestal, als ze een uur slaapt is het veel. Hierdoor kom ik de hele dag nergens aan toe. Ik kan niet wachten totdat ze groter is, ik vind deze periode slopend! Bij mijn zoontje werd het pas rond twee jaar makkelijker, dus nog een jaar volhouden...

15. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.449
    10.378
    113
    Hier ook een uk die weinig slaapt.hij is nu bijna 14 maanden en slaapt ergens tussen een half uur en 2 uur.snachts slaapt hij 10 uur (je kan een muntje opgooien en weet je of hij door slaapt)

Verder vrolijk mannetje.gelukkig gaat het zelf spelen steeds beter zo dat ik wel wat kan doen in huis. hij wil steeds meer helpen wat het niet altijd makkelijk maakt.

16. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Herkenbaar! Hier was de draagdoek DE uitvinding! Ik deed alles met mn dochter in de draagdoek, mn huishouden en eten etc kon ik gewoon blijven doen en mn dochter was rustig en tevreden en sliep zo beter dan in bed.
    Sinds ze zelf echt heel actief is overdag slaapt ze een stuk beter overdag.
    Ik heb eraan toe gegeven, werkte hier het beste

17. Vladivostok

Vladivostok Actief lid

10 mrt 2015
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ons kind (bijna 5 maanden) slaapt inmiddels een stuk beter dan drie maanden geleden, maar ik vraag me nog steeds af hoe die moeders dat doen hoor! Hier is alles steeds net dat beetje minder voor elkaar dan ik zou willen en dan heb ik nooit echte hoge eisen gehad wat betreft wanneer ik iets goed op orde vind.

18. Mamain2015

Mamain2015 Actief lid

25 mrt 2015
    264
    0
    16
    NULL
    NULL
    Goh ik had die openingspost kunnen schrijven..

Hier ook een wakker dame'tje

19. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Jep, hier ook... Vanaf het begin s nachts doorslapen, tot 7 maanden. Nu komt ze s nachts vaak 1, soms 2 keer. Verder is ze overdag nooit zo'n slaper geweest. In de ochtend max. Een half uurtje en dan meestal in de wandelwagen. S middags de eerst 6 maanden maximaal 1.5 uur en dan alleen bij papa of mama op de buik (wel heel goed voor je eigen rust) en nu max 2 uur in haar eigen bedje. Nu op vakantie wil ze echter liefst helemaal niet in haar (camping)bedje dus dat is ju al 2 dagen overdag 2x half uurtje in de wagen slapen.
    Huis wordt er niet echt opgeruimder van.. Gelukkig ben ik nooit een poetsmiep geweest :D

20. xBella

xBella Actief lid

1 apr 2015
    235
    0
    0
    Ohhhh zó herkenbaar.. Het leek alsof ik de enige was die een baby had die niet zelfstandig (of gewoon helemaal niet) overdag wou slapen.. afwas stapeld op, zijn kleding overal, de box is hier meer een opslagruimte..

Het went gelukkig, maar soms had ik wel gewilt dat ik wat meer tijd voor het huis en mezelf had.

Deel Deze Pagina