Hoeveel kijkt jullie dreumes van 1 - 2 jaar TV/DVD/YouTube op een dag?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jiska, 4 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoeveel kijkt jullie dreumes van 1-2 jaar TV/DVD op 1 dag?

1. (bijna) niet

2. ca. 10 minuten

3. ca. een half uur

4. ca. een uur

5. meer dan een uur

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. giraf

giraf Niet meer actief

Hier hetzelfde.... Isa heeft totaal geen interesse in de tv. Zou soms wel makkelijk zijn als ze het wel had, het kookt altijd zo moeilijk met een gillend klein meisje dat aan mijn broek trekt ;)

2. Elfje81

Elfje81 Bekend lid

3 jan 2009
    509
    3
    0
    Ik heb gestemd op ongeveer een half uur. Hier wordt op sommige dagen helemaal geen tv gekeken, bijvoorbeeld op KDV dagen of als het mooi weer is. Als het slecht weer is kijkt de oudste wel graag tv. Zeker nu we door haar kleine zusje wat meer aan huis gebonden zijn en ze ook wel eens een tijdje moet wachten... Ik beperk het vaak tot 's ochtends een filmpje, bijvoorbeeld Teletubbies of Zandkasteel en dan eventueel nog een filmpje voor of na het eten, meestal Sesamstraat!

3. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.974
    136
    63
    Ons ventje heeft totaal geen geduld om tv te kijken. En als er dan iets speciaals voor kindjes aanzet, houdt hij het max 2 minuten vol. Vind het wel prima dat hij nu nog geen tv kijkt, maar soms zou het wel even makkelijk zijn................

4. Yukl

Yukl Niet meer actief

De poll verbaast me. Ik had veel meer verwacht.

Ik zit met mijn 2 kinderen er natuurlijk net buiten. Maar mijn oudste kijkt denk ik wel 2 uur TV op een dag. 's Ochtends voor het ontbijt (hij is al om half 6 wakker ;)) een uur, 's middags voor de lunch 30 min. en aan het einde van de middag als ik sta te koken 30 min. Ik weet niet vanaf wanneer dit zo is... Ik denk vanaf 1,5 jaar ofzo? Al is het vroege wakker worden wel iets van sinds hij 2 jaar is, dus daarvoor was het denk ik wel wat minder (1 a 1,5 uur?).

Maar mijn jongste vindt de TV tot nu toe nog niets aan. Geen idee waar dat gaat eindigen dus. ;)

5. Sweetheart

Sweetheart Actief lid

1 aug 2011
    451
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ehm... het liefst de hele dag. Ik heb een nogal lui jochie ;)

Hij mag 's ochtends op Kindernet Heidi kijken en Alfred J. Kwak. Intussen kan ik de jongste voeden. Heel soms als ik zelf een moeilijke dag heb (bekkeninstabiliteit) dan mag hij tussendoor nog even tv kijken en anders pas als ik ga koken 's avonds. Dan zit hij mooi stil op z'n stoeltje aan het scherm vastgeplakt en loopt hij niet in de weg in de keuken :)

6. Bri

Bri Niet meer actief

mijn dochter van bijna 1,5 kijkt nog niet echt tv, soms kijkt ze wel mee met haar broer (3 jaar), maar ze gaat intussen liever spelen.
    Broer vindt tv of film kijken heerlijk, hij kan het rustig 1,5 uur volhouden (mag hij niet vaak hoor, maar een enkele keer een speelfilm mag hij wel kijken). Gemiddeld is 30-45 minuten, de ene dag kijkt hij niks, de andere dag een hele film, en meestal 2 programma's op Nick jr. Maar hij is een stuk ouder, dus daar ging je vraag niet over.

Voor dochter stem ik op (bijna) niet, omdat ze gewoon niet rustig gaat zitten kijken, daarvoor boeit het haar niet genoeg. Alleen Bert&Ernie vindt ze altijd hilarisch, en het hondje bij Winnie the Pooh...

7. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Ik heb op 1 uur gestemd, soms iets meer, soms iets minder. Mijn jochie van bijna 2 kijkt voor en na het eten baby-tv of nick jr. Dora is zijn favoriet, hij doet ook echt al mee!
    Hij kan dan ook echt doodstil zitten, wel heel makkelijk hoor, tijdens het koken of als ik met de jongste bezig ben.
    Moet wel opletten dat hij niet te lang kijkt (tijdens zwangerschap bv, of als er iemand ziek is, of met heel slecht weer). Hij vraagt dan ook elke dag wel een paar keer of hij "tisie" mag kijken, maar overdag zet ik hem nooit aan.

8. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Hier ongeveer een half uurtje per dag. Meestal is zoonlief wat moe van de dag op het moment dat ik aan het koken ben, en dan mag hij van mij altijd BabyTV kijken. Zodra hij is uitgerust gaat hij ook altijd weer zelf spelen en zetten we de tv uit.
    Soms is dit al na tien minuten, soms is het na drie kwartier.

9. Bri

Bri Niet meer actief

O ja, ik gebruik tv bijna nooit als middel om de kids rustig te laten zitten.
    Als ik aan het koken ben, en zij komen om me heen lopen dreinen dat ze honger hebben o.i.d., leid ik ze op een andere manier af. Als m'n vriend ook thuis is, speelt hij met ze. En anders kunnen ze op een barkruk zitten om mee te kijken wat ik allemaal doe. Met jongste doe ik dat alleen als ik pal achter haar sta, maar over een poosje vertrouw ik er ook wel op dat zij blijft zitten.
    Soms geef ik ze wat rauwe groente die ik net heb gesneden, of een broodkorstje of een soepstengel, of wat fruit. Want als ze op dit tijdstip gaan zeuren, dan hebben ze hónger!

Oudste kijkt geregeld Nick Jr. voor hij gaat slapen (ongeveer om de dag). Hij vindt Dora ook het leukst, maar dat vinden wij meestal te laat voor hem, dus we houden het bij Umizoomi en Kailan. Jongste speelt dan, rent heen en weer, of crosst op haar bakfiets de kamer door. Tot het umi-dansje komt, dan doet ze heel gezellig met ons mee!

Alleen als het heel slecht weer is, en we de hele dag binnen zitten, zet ik 's middags wel eens een film op (Cars, Madagascar, Monsters, Beemovie, dat soort). Zoon zit dan ademloos te kijken, dochter speelt. Maar ik ben altijd in de kamer als zoon film kijkt, ik zet hem niet in z'n eentje neer. Als het iets is wat hij nog niet kent, of iets wat hij spannend vindt, wil hij trouwens niet kijken zonder iemand erbij, dan zet hij 'm zelf weer uit.
    En er is een periode geweest dat hij héél veel films keek; hij was toen erg ziek en had nergens energie voor.

10. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Haha, mijn zoontje gaat altijd opeens heel druk spelen als het umi-dansje komt, omdat hij weet dat hij daarna naar bed moet!
    Hij kijkt Dora ook nooit zo laat hoor, we nemen vaak een aflevering op, of hij kijkt het eind van de middag.

11. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook gestemd op bijna niet omdat hij zich de tijd er niet voor gunt.............(helaas soms). Ben van de week begonnen hem er wel voor te zetten (in eetstoel anders gaat ie weg) tijdens het eten koken en dan is ie wel stil, dus binnenkort zou ik gaan stemmen op een kwartiertje denk ik

12. xSNDY19x

xSNDY19x Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.815
    691
    113
    Vrouw
    mijn dochter kijkt geen tv meer, ze vind het niet intressant en speelt veel liever met haar speetjes in de box. of rijdt rond op dr auto in de woonkamer! als de tv aan staat kijkt ze soms wel op van hee wat is dat geluid maar dan is ze ook snel weer afgeleid door haar speelgoed. ik zet soms wel eens ned3 op voor haar als woezel en pip erop is. maar ze houd de concentratie niet vol denkk ik want ze wilt dan spelen met mij of dr speelgoed.

13. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier wisselt het. Ik zet haar hier vaak 's morgens in de box met een cracker en tv aan zodat ik even kan douchen e.d.
    Daarna eten we samen een broodje en dan gaat ie ook uit.
    Bij regenachtig weer overdag een filmpje, bij mooi weer is ze buiten. 's Avonds na het eten kijkt ze soms even.
    Ze vraagt er nu soms ook zelf om (dvd).

14. Aszz

Aszz Niet meer actief

Tsjah, moeilijk. Hij kijkt nog niet echt.
    De oudste vind Sesamstraat leuk, en dan kijkt hij soms wel mee, maar meestal is hij toch met zijn speelgoed bezig.
    Dus maximaal een half uurtje?

15. Mayon

Mayon Niet meer actief

Niet, wij hebben geen TV en DVD.

16. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    het valt me op dat er geen kind hier echt om TV of DVD vraagt? mijn zoontje kan echt lang smeken om TV..hij kan t zelf ook aan doen maar hij krijg ni altijd goede programmes op. dus met afstandsbediening nt me toe; mama mama babytv..(en bijvrbeeld) emma(n fee die verhaaltjes vertelt)

17. linnim

linnim Fanatiek lid

24 mrt 2009
    2.027
    367
    83
    in nederland
    hier eigenlijk geen, ze heeft er gewoon geen interesse in

18. Bri

Bri Niet meer actief

Mijn oudste vraagt er wel zelf om. Hij doet dit sinds hij 2 is, denk ik. Dochter nooit. Ze wil wel de afstandbediening hebben, maar dat is om op knopjes te kunnen drukken. De tv zelf boeit haar nog niet.

19. Sensea

Sensea Niet meer actief

mijn zoon van 2 en half kijkt zeker wel 2, soms 3 uur per dag tv of you tube filmpjes. ik zie er geen kwaad in. hij wordt er rustig van en hij leert er enorm veel van. ik kan hem ook gemakkelijk verschonen, daar gebruik ik het ook altijd voor. en voor het slapen gaan ligt hij altijd nog even 10/20 min tegen mama aan om nog even een dvd te kijken. dan slaapt hij soms al bijna.

hij vraagt er trouwens niet zelf om. maar ik merk gewoon wanneer hij toe is aan een rustig moment. ik vind dat veel mensen veel te para over tv op pc doen.( niet speciaal in dit topic maar er zijn al meerdere topics over geweest) ze krijgen er echt niks van. als je zelf in de gaten houdt wat ze zien uiteraard.

20. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    verschilt heel erg, 's middags en 's avonds helemaal niets. alleen dan 's ochtends, als ik ook moet werken, dan 3 kwartier. ben ik vrij, dan wat langer,maar zeker niet de hele ochtends.

Deel Deze Pagina