Boven 100 kg niet thuis bevallen?!?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Rowenavb, 22 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rowenavb

Rowenavb Actief lid

21 mei 2008
    490
    0
    16
    Flevoland
    Is het zo dat wanneer je meer dan 100kg weegt je niet thuis mag bevallen?!
    Ik woon boven het winkelcentrum maar is wel een brede trap en een lift!
    Mijn verloskundigen hebben er niks over gezegt maar ik las het ergens!
    Maar kan ook geen goeie site vinden waar het in staat!

Alvast bedankt!

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

je mag wel thuis bevallen.MAAR als ambulance broeders mogen ze je niet naar beneden tillen en zal de brandweer moeten komen (let wel dit zijn minimaal 6 personen) om je naar beneden te helpen

3. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Enne... gaan ze je dan eerst op de weegschaal zetten? Kilo´s zie je niet zo duidelijk op ´t pond af zeg maar ;)

4. Rowenavb

Rowenavb Actief lid

21 mei 2008
    490
    0
    16
    Flevoland
    Haha ja dat vraag ik me eigenlijk ook wel af :rolleyes:

5. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    her is gezegd dat ik niet boven moch bevallen ivm het tillen inderdaad..

maar de VK heeft het hir zowieso liever ivm malle hoge trap.
    maar in het ziekenhus bevalen hoeft pas bij een bmi rond de 35 dacht ik

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

nee dat niet maar je wil niet weten hoe vaak wij worden gepiept zelf met een collega van de brw is het normaal als zij het zwaar vind laat ze piepen ook met mensen onder de 100 kilo hoor. ze doen het gewoon zo ze moeten de plank alleen omhoog kunnen tillen een kant gaat dit niet komt de brandweer gelijk.laatst hebben we een vrouw door het dakraam heen gehaald op de plank nou die woog nog geen 80 kilo hoor.het is maar net wat ze willen.maar van een trap af doen ze eigenlijk altijd met de brandweer erbij.en ze willen het ook nog wel eens op de man af vragen.

7. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ja maar soms is het niet mogelijk om "beneden" te bevallen bijvoorbeeld als je in een appartement woont (zoals ik). Als er dan geen lift is, een smalle trap EN je bent ook nog eens te zwaar voor de ambulancebroeders, zul je ook in het ziekenhuis moeten bevallen. Dus niet alleen bij een bmi van boven de 35 (maar zit je daar niet al snel aan met 100 kg?).

8. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    ja er zjn wel meer redenen te bedenken om in het ziekenhuis te moeten bevallen e dat bmi ligt er maar net aan hoe lang je bent ;) en heb toch ook nergens gezegd dat je daarom alleen in het ziekenhuis moet bevallen

9. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Het klopt dat VK-en adviseren (op verzoek van ambulancediensten) om als je meer dan 100 kg weegt een bed beneden te plaatsen of toch te kiezen voor een ziekenhuisbevalling. Kun je je ook wat bij voorstellen, want een brancard met 100 kg de trap af dragen met twee personen valt niet mee :)

natuurlijk zullen ze je daar niet met wegen op controleren :) , maar het is wel een stukje eigen verantwoordelijkheid denk ik.

10. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    Aan de ene kant snap ik het verhaal van brandweer en ambulance wel maar aan de andere kant ...........
    Ik woon in een flat met lift maar daar past geen brancard in omdat ik ook waarschijnlijk op het laatst tegen de 100 kg aan loop kan ik dus niet anders dan in het ziekenhuis bevallen , maar daar moet ik dan nog voor betalen ook ! terwel ik er helemaal niet op zit te wachten om in het ziekenhuis te bevallen ! maar ja thuis is dus ook geen optie .......... Is toch heel dubbel dit ?

11. Marscha

Marscha Niet meer actief

betalen?

...verzekering dekt dat volgens mij...

12. Zeilboot

Zeilboot Niet meer actief

verzekering dekt het niet,

wou graag bij de eerste in het ziekenhuis bevallen, vonden mijn man en ik prettiger, maar als we daar zelf voor zouden kiezen moesten we zo tussen de 200 en 300 euroe betalen,

alleen als je een mediche indicatie hebt wordt het vergoed,

nu weeg ik ook rond de 100 kilo, en had daar ook niks van gehoord, maar wij hadden eht kraambed beneden staan, dus maakte neit uit.

nu zijn we als nog naat het ziekenhuis gegaan, dus werd het alsnog vergoed,

nu ik zwanger ben van de tweede heb ik een mediche indicatie dus wordt de verplichte ziekenhuis bevalling vergoed.

mediche indicatie vanwege de eerste bevalling doormiddel van schouderduplicatie en het vele bloedverlies.

zo zit het in mekaar, hoop dat je het snapt zo

anita

13. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Ik weeg boven de 100 en de voorkeur ging er naar uit om een bed in de woonkamer te plaatsen..ikke eigenwijs en wil graag boven bevallen,dus ik neem het risico van een takelwagen in de straat ;)..volgends de vk ligt dat erg aan de event complicaties en de ambubroeders..

14. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ja heel verstandig om je eigen voorkeur boven de veiligheid van je kindje te stellen :rolleyes: Wat nou als je kindje het heel benauwd krijgt, jij met spoed naar het ziekenhuis moet maar het allemaal wat te lang duurt omdat ze je niet makkelijk naar beneden krijgen?

15. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Lekker genuanceerd MerleQ! ;)

Als het zover is dat je kindje het heel benauwd krijgt en 10 minuten het verschil maken, dan is het misschien toch niet helemaal goed ingeschat door de verloskundige.... die ziet namelijk ook of het wel of niet goed gaat en kan tijdig inschatten of je thuis door kunt gaan of beter naar het ZH kan gaan. Of in elk geval, die inschatting hoort ze tijdig te kunnen maken (en ik vertrouw er wel op dat mijn vlos dat kan).

16. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    soms telt 10 minuten toch echt wel (bv als je placenta niet loslaat en je blijft bloeden (kunnen ze weinig aan doen) in 10 minuten kan je VEEL bloed verliezen mijn moeder hebben ze ondersteboven van de trap af getild (was gelukkig maar 70 kilo) en duurde nog een eeuwigheid.. die was 6 liter kwijtgeraakt! de volgende dag na de transfusie werd ze wakker met een heel blauw gezicht zo hard hadden ze haar geslagen in de ambulance om haar wakker te houden die was er gewoon bijna niet geweest , dan woog zij nog onder de 100 kilo EN maar 10 minuten van het ziekenhuis af.. (dus inprincipe ene goede situatie)

Ik zou het ook niet riskeren alleen voor mijn eigen plezier, ik tel op die dag niet het enige wat telt voor mij is een gezond kindje op de wereld zetten opd e meest veilige manier, dan komen mijn gevoelens en dan pas de rest van de wereld haha

Ik weeg boven de 100 kilo en als ik niet in het ziekenhuis hoefde te bevallen vanwege medicatie had ik dat zoiezo gedaan het is minimaal 30 minuten rijden naar het eerste ziekenhuis en ambulance is hier nooit voor de 30 minuten (dat is echt een TE groot risico al leek me het wel leuk en relax!

17. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik wou net zeggen, zelfs een VK kan niet alles overzien en er zijn echt wel situaties waarbij 10 minuten veel verschil uitmaakt. Daarbij lijkt mij iemand uit huis takelen toch wel echt meer vertraging opleveren dan 10 minuten. Daarbij, ook VK maken regelmatig fouten hoor.

18. muiz

muiz Actief lid

22 feb 2008
    287
    0
    0
    Ik denk ook dat het regiogebonden is hoor. Ik heb gekozen om poliklinisch te bevallen, maar als ik het thuis wil(de) dan kan dat ook gewoon en ook gewoon boven. En ja ik weeg meer dan 100 kg en mijn BMI is na 40 weken zwangerschap volgens mij ook wel boven de 35.

19. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    Ik heb gister mijn vorgverzekeraar gebeld en de kosten voor een ziekenhuis bevalling zouden voor ons zijn 293,00 euro !

Wat ook nog een optie voor ons is , is bevallen bij mijn ouders in huis ze hebben dit aangeboden ookal zou ik midden in de nacht beginne dan hoeven we maar te bellen en dan ruilen we als het waren van huis . Heb dit aan de verloskundige gevraagd en het is volgens haar wel mogelijk je word dan alleen wel overgedragen aan de verloskundige in de woonplaats waar je gaat bevallen , logisch natuurlijk ! voor mij is dit wel het overwegen waard eerlijk gezegd .......mss voor andere van jullie ook ?

20. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    haha ja zeggen dat mijn kindje 7 pond had gehaald met 40-41 weken zwangerschap om maar een voorbeeld te noemen (terwijl het bijna 9 pond was met 38 weken) ik ben niet van de VK's in het algemeen maar daarnaast IEDEREEN maakt fouten.

(zijn we het toch nog eens eens met elkaar ;) )

Deel Deze Pagina