Oververhitting tijdens de zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door KokoRose, 29 feb 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KokoRose

    KokoRose Lid

    27 dec 2019
    15
    0
    1
    Vrouw
    Hallo allemaal,

    Ik ben pril zwanger, denk ongeveer 6 weken.
    Op mijn werk ben ik naast de verwarming gaan zitten voor een klein half uurtje a drie kwartier. Op een gegeven moment werd het toch te warm en bedacht ik mij dat het helemaal niet goed kan zijn. Ik ben toen van plek gewisseld. Echter lees ik nu dat extreme hitte schadelijk kan zijn tijdens het begin van een zwangerschap. Het kan leiden tot misvorming, miskraam en vroeggeboorte.

    Hoeveel kwaad kan het dat ik voor een tijd naast de verwarming heb gezeten en het op een gegeven moment warm kreeg?

    wanneer is er sprake van oververhitting en hoe hoog kan de centrale verwarming staan als het open gedraaid staat?

    Ik maak me nu toch wel heel veel zorgen..
     
  2. nosilla

    nosilla Fanatiek lid

    31 okt 2016
    1.579
    972
    113
    Vrouw
    Niet in Nederland
    Bij extreme hitte moet je meer denken aan hitte door een hele hete sauna of bad voor zover ik weet. Ik zou me geen zorgen maken :)
     
  3. KokoRose

    KokoRose Lid

    27 dec 2019
    15
    0
    1
    Vrouw
    In de ruimte voelde het op een gegeven moment wel als een sauna. Zo warm was het natuurlijk niet, maar ik zag wel wat collega’s met rode wangen. Zelf heb ik daar niet zo snel last van. Bij oververhitting zou je denk ik ook flink moeten zweten denk ik?
     
  4. Mamavan123

    Mamavan123 Actief lid

    20 apr 2023
    460
    385
    63
    Als je van een warme verwarming al zo veel schade aan een zwangerschap zou oplopen dan zouden er in tropische landen weinig kinderen geboren worden. Ik zou mij geen zorgen maken.
     
    nosilla, chrystel73, Jessi79 en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. KokoRose

    KokoRose Lid

    27 dec 2019
    15
    0
    1
    Vrouw
    Dankjewel voor jullie reacties. Ik ben er enorm van geschrokken na afloop, omdat ik op een gegeven moment wel zoiets had van poef het wordt nu wel erg warm. Van mezelf ben ik een kou kleum dus ik sta daar niet zo snel bij stil. Toen ik van plek was gewisseld bleef ik het alsnog erg warm vinden. Heb toch wel een uur in een warme ruimte gezeten waarvan ong. 40 minuten naast de verwarming.

    Zou het kunnen dat een ruimte met de verwarming hoog net zo warm kan worden als een sauna?
     
  6. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    4.033
    5.176
    113
    Een finse sauna is 90 tot 100 graden, zo warm was die ruimte waar jij zat écht niet. Rode wangen krijg ik bv al in een kamer van 23 graden, het lijkt me dat het sowieso niet warmer is geweest dan 30 graden - en ‘s zomers kan het ook wel eens warmer worden. Dat is echt gewoon nog ok tijdens een zwangerschap.
     
    nosilla vindt dit leuk.
  7. KokoRose

    KokoRose Lid

    27 dec 2019
    15
    0
    1
    Vrouw
    dankjewel voor je heldere reactie. Het zou inderdaad haast niet kunnen dat een kamer vol mensen met de verwarming aan warmer dan 30 graden wordt. Kan het lichaam niet nog warmer worden als je er een tijdje echt naast hebt gezeten en de warmte dus ook constant hebt gevoeld?
     
  8. Shalom

    Shalom Actief lid

    15 jan 2024
    498
    342
    63
    Ik zou het echt loslaten. Dit kan zeker geen kwaad. Ik ben zwanger geweest tijdens 2 (lange) hittegolven. Vreselijk, voor mij. Maar de kleine heeft nergens last van gehad.

    Weet je, je eigen lichaam regelt je temperatuur. En in zo'n periode naast een verwarming wordt jouw lichaam niet in ene warmer. De kleine heeft een gewone constante temperatuur door de fantastische temperatuurregeling van je eigen lichaam.
     
  9. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    4.033
    5.176
    113
    Dat regelt jouw lichaam goed zelf :)
     

Deel Deze Pagina