Hoeveel kilo ben jij aangekomen bij hoeveel weken zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door TerrorPoesjn, 13 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    De vorige keer bij mij ook hetzelfde, alleen kwam uit op 15 kg haha.
    Hoop nu ook weer zo iets:) minder zou nog leuker zijn :roflmao:

Buko vindt dit leuk.
  2. Neilia

Neilia Niet meer actief

En nu weer 300 gram afgevallen.
    +3.7 kg bij 32+6

Kolibrie2 vindt dit leuk.
  3. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    Vandaag weer gewogen. 31+3 en nu 4.1 kilo aangekomen. Ik vind het netjes.

4. Kolibrie2

Kolibrie2 Fanatiek lid

9 nov 2018
    1.332
    1.135
    113
    Vrouw
    31+4 en nu 10 kg aangekomen ongeveer. De laatste weken veel bedrust hebben niet goed gedaan. o_O
    Durfde ook niet zo goed op de weegschaal te gaan staan. Hopelijk vlakt het de komende weken weer wat af.

5. ffff

ffff Bekend lid

9 okt 2012
    911
    545
    93
    Bijgesteld bij termijnecho, blijk nu al 12 weken. Gewicht alleen maar lager, -1,5 a -2 kg (wisselt per dag). Kan ook echt amper eten en heb zoveel dingen die me tegen staan (vlees :|). Herken het echt niet van vorige zwangerschap en normale leven, is altijd een vreetfestijn :roflmao:

6. Asley

Asley Bekend lid

4 apr 2018
    501
    159
    43
    Vrouw
    Lijkt wel alsof alleen de mensen die extreem weinig zijn aangekomen hier durven te posten.. vind het ook niet heel representatief. Als je overgewicht hebt is het veel minder belangrijk om voldoende aan te komen dan wanneer je net zoals ik met ondergewicht gestart bent... van mijn reserves kan ik het echt niet hebben..

Vanochtend gewogen en was 9,1 met 36 weken. Volgens mijn verloskundige komt er hierna nog max 1 kilo aan bij de meeste vrouwen, maar ik ga mij niet meer wegen. Hoop dat ik voldoende ben aangekomen om iig niet onder mijn startgewicht te komen:thumup:

skiwi vindt dit leuk.
  7. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    29 wk + 4,3 kg

8. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    @Asley hangt ook gewoon van je bouw enzo af. Ik ben tot nu toe nog geen 5 kg aangekomen, maar 5 kg bij mijn postuur is wel in verhouding. Ik kan het niet op mijn reserves doen nee, maar een simpelweg griepje, waarbij ik bijv. 1,5 kg af val is bij mij al direct zichtbaar (vooral in gezicht) terwijl je het bij een ander misschien niet zou opmerken. Ik ben ook altijd blij als mijn gezicht dan weer wat is bij getrokken;).

9. Kmbrly070

Kmbrly070 Lid

7 feb 2019
    36
    132
    33
    Vrouw
    Nu 30+3 en 9,9 kilo aangekomen. Moet zeggen dat ik niet echt altijd even netjes let op wat ik eet bij dochter totaal 13 kilo aangekomen dus ben benieuwd waar ik nu op zal eindigen! Met dochter na de bevalling wel gelijk -10 eraf dus dat scheelde ook wel weer!

10. active82

active82 Fanatiek lid

24 sep 2014
    2.178
    1.867
    113
    Vandaag 33+1 en 13 kg er bij.

11. Zoranya

Zoranya Bekend lid

31 jan 2017
    783
    488
    63
    Ik nu al met 13 weken +3,4. Weet echt niet waar het vandaan komt, maar hoop dat ik even stabiel ga blijven nu. Vorige keer 12kg aangekomen en 10 dagen later waren die eraf.

12. Asley

Asley Bekend lid

4 apr 2018
    501
    159
    43
    Vrouw
    Zou kunnen ja. Al ben ik smal gebouwd maar vind iedereen dat ik voor dit termijn nog wel heel klein. Mijn gezicht is idd ook weer ingevallen geworden tijdens de zwangerschap, h
    hier hetzelfde. Niemand schat mij nu ook op 36 weken. En mijn gezicht is sinds halverwege de zwangerschap helaas ook weer ingevallen. Maar goed, zo lang ik straks maar voldoende energie over houdt om voor onze lieve zoontje te kunnen zorgen met borstvoeding:thumup:

Nina Sanders vindt dit leuk.
  13. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    32 weken, + 8 kilo. Mag van mij nog zeker wel een kilo of 6 bij eigenlijk, maar denk dat dat niet meer gaat lukken. Ben bang het allemaal weer veel te snel kwijt te raken na de bevalling. Maar goed, het moet wel op een gezonde manier er aan komen :) .
    Startgewicht: 49 kilo bij 1.68 m.

14. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik herken het wel. Schommel ook vaak tussen een bmi van 17.5 - 18. Wat bij mij goed helpt over het algemeen is gewoon wat vollere producten te (blijven) eten na de zwangerschap. Dus níet opeens aan de volle, dikke, zoete pap of extra suikers of heel meer méér eten.. maar gewoon lekker griekse yoghurt en dan de niet magere variant, kiezen voor de vettere noten (macademia's, walnoten), heerlijk regelmatig hummus of avocado's eten.. volle franse kwark.. Op die manier.. Ik voel mij namelijk wat minder energiek als mijn bmi keldert onder de 18. Is die weer eenmaal 18, voel ik me stukken beter. Ongevraagd advies hoor, maar sinds ik daar na de zwangerschap op lette voelde ik me mentaal ook beter. Ik kon niet leven met het idee van aankomen door extra eten / snacken / suikers. Dan voel ik me al snel opgeblazen en gewoon niet prettig. Op deze manier niet.

15. Asley

Asley Bekend lid

4 apr 2018
    501
    159
    43
    Vrouw
    Gezien jij alles al een keer hebt meegemaakt, hoe is het bij jou gegaan de laatste keer? Ik ben zwanger geworden met een BMI van 17. Dat was nog een gewicht waar ik niet topfit op was maar wel goed kon leven als ik maar ruim voldoende at. Maar onder de 17 voel ik mij wel steeds beroerder en zeker icm de zorgen om een baby en de borstvoeding die ik hoop te kunnen gaan geven. Nu ben ik dus 9 kilo aangekomen met 16 weken. Hoe ging dat bij jou de laatste keer, gezien jij dus ook een snelle verbranding hebt:). Denk je dat het voldoende zal zijn om na de bevalling iig niet onder mijn oude gewicht te zakken? Is het belangrijk om meteen extra/voller te gaan eten zodra je met borstvoeding begint? Of is je energieverbruik vergelijkbaar met het einde van de zwangerschap? Hoop dat je het nog kunt volgen. Maar ik voel helemaal niet snel genoeg aan wat mijn lichaam nodig heeft, moet er echt bewust mee bezig zijn om niet te licht te worden, vandaar:thumup:

16. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Je o
    Je ongevraagde advies is welkom hoor! Ik moet ook écht mijn best doen op gewicht te blijven. Noten en volle yoghurt eet ik al elke dag, maar wat vaker de avacado's / kwark enz. zijn een goede tip. Nee aankomen door suikers heeft totaal geen nut, daar ga ik me niet energieker van voelen nee. Thnx!

17. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Over het zwanger worden kan ik simpel antwoorden .. Ik heb 2x een traject gedaan waardoor mijn BMI 18 MOEST zijn, anders wilden ze me gewoonweg niet helpen. Van 17,5 naar 18 gaan vond ik onzin.. kom op waar praten we over. Maar ik werd gewoon weggestuurd.. op een gegeven moment heb ik er gewoon een halve liter water in gegooid, een lekker vol bord pap gegeten en met volle maag op de weegschaal gaan staan. :) Eenmaal zwanger zak ik niet onder de 18 hoor, maar feit blijft wel.. Na de bevalling ben je zo druk etc dat ik echt niet altijd lette op dat ik wel genoeg at etc. Of ik een hele snelle verbranding heb weet ik niet.. ik probeer wel genoeg te bewegen in elk geval, al heb ik daar na de bevalling ook geen zin in haha. Maar als ik me futloos en chagrijnig begin te voelen, typische signalen van je lichaam dat vraagt om energie, dan weet ik hoelaat het is. Met kleine aanpassingen zit er een kilo bij en als ik dat volhoud dan blijft het eraan. Bij mij hangt het dus ook samen met echt de tijd nemen om goed te eten en aandacht te besteden aan je gerecht.

Bord havermout? Heerlijk, even extra banaan doorheen prakken. Volkoren pannenkoeken maken? Leuk voor een keer, maar gewoon met volvette kaas. Lunchen met een grote quinoa salade? Yes yes, maar met een extra handje pitten en zaden en lekker avocado. Koken met een extra scheutje olijfolie, ook altijd goed! Of: een keer roggebrood (niet die suikervolle) eten. Goed voor de vezels en calorierijk. Naar de Starbucks een keer? Prima, alle slagroom en siropen vind ik troep, maar een paar pure chocolade chunks en een lekkere latte op basis van ongezoete soja dan weer wel (dus niet de onnodige suiker, wel de niet magere variant). Dat soort dingen maken wel het verschil.
    Bv heb ik nooit gegeven maar ik denk dat dat enorm energie kost en dat je dan echt wel reserves nodig hebt. Misschien anders diëtist vragen? Of toch af en toe een extra boterham met kaas en kip? Dubbel beleg? Maak eens een volkoren boterham met 100% pindakaas, kaas erop en kipfilet en leg even onder de gril. E dubbel beleg, maar niet ongezond!

18. Asley

Asley Bekend lid

4 apr 2018
    501
    159
    43
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie! Misschien toch maar weer eens langs een diëtiste gaan..
    Ik ben zelf ook zwanger geworden door een traject (icsi). Bij mij deden ze niet moeilijk om mijn gewicht gelukkig, was er wel bang voor toen. Maar misschien scheelde het dat we voor mannrlijke infertiliteit kwamen...

Bedankt voor je tips! Ik ga er eens goed over nadenken. Heb jij geen borstvoeidng gegeven vanwege je ondergewicht, of had dat een andere reden?

19. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Eerlijk: ik had er gewoon geen zin in haha. Succes. Het is lastig soms. Ik had er met gemak zo een paar kilo aan kunnen eten als ik me vol zou proppen met pizza, chips, chocolade, friet etc. Tuurlijk kom ik aan als ik me flink laat gaan. Maar ik voel me dan echt vreselijk omdat het op de verkeerde plekken gaat zitten en bovendien, ik ga me niet fijn voelen van zo veel vet en suiker (om te zwijgen wat het met mijn huid doet). Succes

20. Asley

Asley Bekend lid

4 apr 2018
    501
    159
    43
    Vrouw
    Haha dat is ook een hele goede reden:roflmao:. Is ook natuurlijk nog maar afwachten hoe ik het zelf ga vinden.
    Denk dat ik er hetzelfde gevoel bij heb. Voel mij ook niet fijn als ik mij vol moet stoppen met allemaal ongezonde dingen. Dankje!:thumup: Jij ook hè!

Deel Deze Pagina