Hoeveel kilo ben jij aangekomen bij hoeveel weken zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door TerrorPoesjn, 13 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dreames

    dreames VIP lid

    9 dec 2007
    7.457
    3.708
    113
    Nu 33+3 en in totaal 4.7 kilo aangekomen.
     
  2. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Dit nog een keer.
    31 wk + ong 4 kg.

    Ws volgende week ruim een kilo erbij ofzo :p
     
  3. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Ik zit al op 5 hoor :D
     
  4. Zoranya

    Zoranya Bekend lid

    31 jan 2017
    783
    488
    63
    Vorige week na vakantie +4, nu na ziek +2 weer. Klinkt iets beter voor deze termijn.
     
  5. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Merk wel dat veel hier zo gefocust zijn op zo min mogelijk aankomen, zo erg dat dat als normaal wordt gezien, terwijl dat niet de realiteit is. Ik ken in mijn omgeving veel vrouwen met kinderen en allemaal zijn ze zeker minimaal 15 kilo aangekomen en echt niet omdat ze zoverl of slecht aten. Een kilo of 5/6 aankomen gedurende de hele zwangerschap is gewoon echt heel weinig (baby+placenta+borsten+extra bloed is al 5 kilo) en natuurlijk kan dat maar laten we niet doen alsof dat normaal is en tussen 15 en 20 kilo niet. Zo krijg je dat vrouwen zelfs in de zwangerschap nog willen afvallen.
     
    Haver11, stiertje88, Want2beAmom en 4 anderen vinden dit leuk.
  6. mamamilou

    mamamilou Niet meer actief

    Ik ben nog niks aangekomen. Nu 16 weken zwanger.
     
  7. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.028
    25.505
    113
    Hier ben ik het mee eens.
    Het is normaal, sterker nog, het is gezond en de bedoeling dat je aankomt. Aankomen tijdens de zwangerschap is niet persé vet maar inderdaad; baby, baarmoeder, placenta, vruchtwater, borsten, vocht. Daarnaast is een laagje vet ook goed, beetje voorraad en zo.

    Als ik lees dat iemand hier maar 2 kilo is aangekomen met 32 weken zwangerschap dan betekent het dus dat ze is afgevallen, en dat is niet goed. (ook al heb je overgewicht.). Niet of heel weinig aankomen is geen goede prestatie.

    Dit is trouwens niet naar iemand persoonlijk hoor, ik heb niemand in mijn gedachte terwijl ik dit typ. Het is een opsomming van wat ik in de afgelopen weken hier heb gelezen en ik vind dat we teveel gefocust zijn op de weegschaal :)
     
    sarah28 vindt dit leuk.
  8. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Klopt hoor.
    Bij mijn eerste kwam ik 13 kilo aan en dat was echt heel normaal.
    Nu doe ik niks anders dan toen en ik eet normaal maar ben pas 4 kilo aangekomen.
    Vorige keer maar 3 kilo en zelfs mijn zoon woog al meer dan dat.
    Ik was er na de bevalling ook al gelijk 9 kwijt.

    Volgens mijn vk is het normaal om sowieso 10 kilo aan te komen.
    Maar de meeste vrouwen schrikken daar juist van en letten ineens extreem op wat ze eten.
     
    KleineLai vindt dit leuk.
  9. RachelleNM

    RachelleNM Fanatiek lid

    19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Bijna 25 weken en nu op +5
     
  10. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.711
    9.360
    113
    Vrouw
    Ik heb besloten pas bij 24 weken weer te gaan wegen.
    Zelf vond ik het bij de 20 weken ook gek dat ik maar 1 kilo was aangekomen, had al meer verwacht. Ben niet misselijk geweest en niet overgegeven het eerste trimester. Eet zoals anders en ik zeg zeker geen nee tegen chips, koekjes en taart. En nu die pepernoten... oef, niet veilig bij mij:roflmao:
     
    Want2beAmom en Nina Sanders vinden dit leuk.
  11. USAbaby

    USAbaby Fanatiek lid

    14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Haha nou hier zit er al rond de 15 kg aan. Ik eet naar wat mijn lijf vraagt en gewoon gezond met ook wat lekkere koek af en toe. Vorige keren net zo. Zodra ik ben bevallen en de borstvoeding start vliegen de kilo’s eraf en heb ik weer een ingevallen toet en moet ik met tegenzin eten om te zorgen dat ze mij niet opeten :roflmao:
     
    Nina Sanders en Appeltje85 vinden dit leuk.
  12. Yelly

    Yelly Bekend lid

    26 jun 2019
    647
    575
    93
    De teller staat hier op -5, hoop dat dit vlug gaat veranderen, want eigenlijk kan ik wel een paar kilo gebruiken, zeker met het ook op de borstvoeding straks.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  13. Appeltje85

    Appeltje85 Bekend lid

    22 jan 2016
    651
    296
    63
    Vrouw
    Financiele dienstverlening
    Veldhoven
    Wat weinig allemaal..

    Bij de vorige zwangerschap kwam ik er ruim 20 aan en na 4 maanden was alles eraf.

    Ik ben nu 6.5 aangekomen en schat zeker weer tussen 15 en 20 uit te komen.

    Erg? Nee. Ik startte met een bmi van 20/21 en raak het na de bevalling in de eerste maanden wel weer kwijt :)
     
    Fleur84, Nina Sanders en active82 vinden dit leuk.
  14. Yviev

    Yviev Fanatiek lid

    23 dec 2017
    3.015
    2.709
    113
    Vrouw
    30 weken + 12kg
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  15. ffff

    ffff Bekend lid

    9 okt 2012
    911
    545
    93
    Bijna 15 weken, nu op zelfde gewicht als voor de zwangerschap. Had nooit gedacht met tweeling nog geen gram zwaarder te zijn. Vorige zwangerschap (eenling) bij deze termijn +4 kg.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  16. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ik snap wel wat je zegt, maar ik kan het getal op de weegschaal niet veranderen ;). Op basis van hoe lekker kleding zit en hoe ik mij voel kan ik bijv. denken ‘vandaag snoep ik niet’, maar bij een heerlijk relaxed dagje met mijn gezin ben ik echt niet degene die alles laat staat. Bij mij bijv. merk ik ontzettend dat de ruimte in mijn buik zo ontzettend klein wordt. Ik kan echt geen grote hoofdmaaltijden verdragen. Het past gewoon niet meer. Zolang de vk mijn gewichtstoename en mijn eetpatroon etc prima vindt, ga ik me niet druk maken om de extra kilo’s die ik wel of niet aankom. Zo kom ik juist in het begin relatief meer aan, later minder. Het lijkt nu net of je wilt zeggen dat vrouwen bewust minder gaan eten als ze zwanger zijn om de kilo’s,te beperken. Ik mag toch hopen dat elke zwanger hier zich verantwoordelijk voelt voor de gezondheid van haarzelf en de baby en niet bewust gaat lijnen. Zeg niet dat jij dat zegt hoor, maar dit heeft vooral betrekking op je eerste stukje. Ik denk dat gewichtstoename constateren op de weegschaal nooit leuk is, zwanger of niet.. ;). Ik denk dat vrouwen gewoon wat herkenning zoeken. ;)

    Hier vandaag 32 wk + ruim 4.3 kg met een startbmi van 18.
     
    RachelleNM vindt dit leuk.
  17. kwebbelsnoes

    kwebbelsnoes VIP lid

    29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Ik ben nu 26+5 en er is pas 1,5 kg bij en die zijn van de laatste 2 weken, daarvoor was ik eerst afgevallen en daarna 10 weken weer rond startgewicht gehangen. Ja, dat is weinig, maar ik eet gewoon verantwoord, heb wel echt weinig eetlust al de hele zwangerschap, maar dwing mezelf wel gewoon 3 maaltijden en 2 tussendoortjes te eten. Al lukken die tussendoortjes niet altijd.
    Maar was bij mijn andere zwangerschappen ook maar 7 en 8 kg aangekomen en dat waren flinke baby’s van bijna 9 en bijna 8 pond. Schijnbaar hoort weinig gewichtstoename gewoon bij mij. En dat is enerzijds fijn, maar na de bevalling iets minder, want door de borstvoeding viel ik de eerste periode echt kilo’s af terwijl ik dan alles at wat los en vast zat. En toch beide keren 6 weken na de bevalling 10 kg lichter dan voor de zwangerschap. Dus zou eerlijk gezegd liever nu wat meer aankomen, zodat ik na de bevalling nog wat reserves heb voor de bv.
     
    Nina Sanders en Siepie85 vinden dit leuk.
  18. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.866
    7.809
    113
    Amsterdam
    Ik was nu 6kg aangekomen en alles is er nu weer af. Dus ik wordt alweer volgepropt door m’n vriend en moet morgen verplicht op de weegschaal want vorige keer heel snel te licht geworden. Dus snap precies wat je bedoelt!
     
    Nina Sanders en kwebbelsnoes vinden dit leuk.
  19. Jairy0811

    Jairy0811 Fanatiek lid

    19 sep 2016
    2.217
    1.383
    113
    Met 34 weken precies gewogen en nu op een totaal van +11,7kg.
     
  20. Roetje08

    Roetje08 Niet meer actief

    32+2 weken en 13,9kg er bij.
     

Deel Deze Pagina