Ik houd het ook zelf bij. Bij ons is alleen bij intake gevraagd naar het gewicht maar er word niet gewogen.
Alleen bij de intake naar het gewicht gevraagd en verder hebben ze er nooit meer naar gekeken of om gevraagd. Hou het zelf bij nu. Misschien als ze je heel sterk zien aankomen of afvallen dat ze er dan wel naar vragen?
Morgen 31 weken en +7.5 kg. Bij de verloskundige wegen ze hier ook niet dus ik hou het zelf bij. Vorige 2 zwangerschappen ook gedaan dus leuk om te vergelijken ook.
Het wegen bij de vk gebeurt steeds minder, omdat t niet zo belangrijk is. Ze kijken veel meer naar andere dingen (bloeddruk, bloedwaarden etc.) Nu 8 kilo met bijna 27 wk
Bij de eerste 2 zwangerschappen ongeveer 15 kg aangekomen. Bij de eerste waren er na de bevalling al meteen 6 af. Bij de 2e wilde het totaal niet... Bv maakte ook niet dat ik afviel. Ben nu 9 kg zwaarder begonnen dan bij de vorige zwangerschap en nu met 12 weken zit ik op - 3,5 kg. Ben niet eens ontzettend aan het spugen of misselijk.
Nu 16+4 en ineens 1,6 kg erbij, tot vorige week was ik nog niet aangekomen. Vorige zwangerschap ben ik 23,5 kg aangekomen en dat wil ik écht niet nog een keer Dus vanaf nu wordt het opletten, want ik heb vooral ‘s avonds enorm trek in zoet, waar ik tot nu toe wel makkelijk aan toe heb gegeven omdat ik nog niet was aangekomen.
Ik moet wel elke controle op de weegschaal bij de vk. Vorige zwangerschappen ook. Was weer 400 gram afgevallen, zit nu op +1,8 kg met 32 weken
Klopt hoor, maar ik had er wel heel veel ook van aangegeten. Het duurde echt heel lang voordat ik het kwijt was
1e zwangerschap: eerst 4kg afgevallen en daarna 12 of 13 kg aangekomen (38 wk). Nu: 39wk en 8kg zwaarder. Valt me alles mee. En ik eet echt best veel.
Ja dat weet ik, kilo's zeggen verder niets over de gezondheid. Bij mijn oudste werd er namelijk wel streng op gelet en moest je iedere keer op de weegschaal en dat is toch maar 5,5 jaar geleden.
+8,4 kilo nu op 32 weken. Na 4 weken tussen de +7 en +7,5 te hebben gehangen nu ineens weer wat erbij. Vond het al gek dat ik zo lang rond hetzelfde gewicht bleef. Volgens mij ook alleen maar op m'n buik(baby, vruchtwater enzo), de rest van m'n lichaam merk ik eigenlijk geen verschil mee.
Vandaag 28 weken. Net gewogen. Ipv aangekomen ben ik afgevallen. Ik had +3.2 en sta nu op +2.6kg Ik heb al overgewicht, dus helemaal niet erg dat het nog zo weinig is