22.4 +6kg. Ook hier er helemaal prima mee over het algemeen een gezond eetpatroon en daar horen wat mij betreft zo nu en dan ook ijsjes en chipjes bij haha.
Hier zijn dat dus nootjes, kaasjes, nog meer nootjes, lepelen uit de pindakaaspot of de hagelslag meerdere malen aan je mond zetten.. dat soort dingen .
16.4 weken en +2 kilo. Weet niet wat ik mee maak, tijdens de zwangerschap van dochter was het nu al ruim +6 kilo
Heerlijk toch! Kan nog veranderen natuurlijk. Vanaf een week of 20 gaat het wel iets sneller. Maar netjes hoor!
Ik vind wegen ná de bevalling altijd leuk En dan niet gelijk de volgende dag al, maar gewoon ergens in de kraamweek een keer
Wat een verschillen zeg! Mijn eerste zwangerschap (14 jaar geleden…) ben ik ruim 28 kilo aangekomen (42wkn) Ik was altijd een slanke den die moest eten als een bouwvakker om op gewicht te blijven. Had er dan ook totaal niet bij nagedacht dat het bij een zwangerschap wel eens anders zou kunnen zijn Dus ik heb echt alles naar binnen gewerkt wat los en vast zat, s’nachts om 2 uur nog een grote pizza met extra kaas van de plaatselijke ‘Turk’…. 3 keer opscheppen met avondeten en vooral veel zoete troep. nu ben ik 22 weken zwanger, en ik weet dat nog niet zo lang, dus mijn echte startgewicht weet ik niet. Maar gemiddeld genomen zit ik nu op +6 kilo. Nu probeer ik ook echt wel meer op te letten, ook om niet weer zwangerschapssuiker te krijgen. Dus de dikke pizza’s laat ik deze keer maar achterwege Maar ik ga niet de rest van de zwangerschap op salade leven. Gelukkig heb ik deze keer weinig aanvallen van zoetigheid, en zit ik ook sneller vol dan normaal. Ik eet dus maar kleine porties. ben benieuwd hoe het deze keer eindigt.
Ik snap er niks van. +1,3 kg in 1 week erbij. Echt niet leuk dit. Op mijn normale gewicht is dat best fors. Ik troost me maar met de gedachte dat het verder eigenlijk niet op valt. Ik houd het maar op vocht ofzo. betekent nu in totaal 5,5 kg erbij bij 27.2 weken. (vorige zwangerschap in totaal 5 kg aangekomen, ter vergelijk. Eerste keer 7 kg, en ik wil absoluut niet nu een uitschieter hebben. Tot nu toe ging het redelijk gelijk op steeds)
Ik zit nu op 19 weken - en op -1 kilo. Ik kom maar niet aan, de vk zegt dat, dat niet erg is, maar ik vind het toch ergens een beetje spannend. Vrijdag de 20 weken echo, dan nog maar een keer vragen.