Vanaf mijn startgewicht sta ik nog zeer ruim in de min (HG), maar vanaf mijn laagste gewicht (13 weken) is het nu +3.5 op 27 weken
Ik denk dat mijn weegschaal in de war is. +4kg in een week. Kan dat door vocht komen? Mijn enkels zijn dik aan het worden.
Dat kan wel hoor. Het is wel veel in korte tijd. Heb je ook een boller gezicht of handen? Het kan compleet onschuldig zijn, maar veel aankomen door vocht in korte tijd kan ook een symptoom zijn van zwangerschapsvergiftiging. Heb je nog andere klachten, of niet? Anders even laagdrempelig overleggen met de vk voor een extra check.
Iets boller gezicht en handen vallen heel erg mee. Het zijn vooral mijn onderbenen en enkels waar ik sinds een week last van heb. Bloeddruk was hele zwangerschap 80/50 maar laatste weken omhoog naar 110/70 (vrijdag nog gemeten bij de gyn) en net zelf gemeten op 120/80 dus niet zorgwekkend, was ook zo bij de andere zwangerschappen in de laatste weken. Ik hoef nog maar een paar dagen door te bijten tot de keizersnede, ik denk dat het wel meevalt qua zwangerschapsvergiftiging. Bij de andere zwangerschappen kwam ik gigantisch aan (30-40kg) en nu zit ik op 20 als je deze 4 meetelt.
Fijn dat je zelf kan meten. Dat is nog oké inderdaad. Gelukkig zit de zwangerschap er bijna op voor je! Hopelijk ga je dan ook weer beter slapen En mocht je toch nog extra klachten krijgen.. wel bellen hè. Ook als je nog maar een paar dagen moet. Zal vast meevallen, maar je weet het nooit.
Hier op +2,5 geëindigd. Als je meet vanaf het dieptepunt +10. Maar.. het schommelde heel erg. Na de bevalling nog niet op de weegschaal gestaan, ik ben wel benieuwd wat ik dan weeg.
Met 20+4 opeens 6kg terwijl ik juist het idee heb dat ik al wat minder begin te eten.. denk/hoop toch ook dat ik wat vocht vasthoud door het eten van de afgelopen dagen. Ben nog maar 5kg verwijderd van het gewicht waar ik bij de 2 anderen op geëindigd ben. Het was eigenlijk mijn streven om dat een beetje als eindpunt aan te houden, maar weet nu niet of dat gaat lukken.
31w3d en -3,5kg Helaas wel zwangerschapsdiabetes waardoor ik heel bewust met eten omga en niet snoep.
Uiteindelijk drie dagen later was het nog maar +1 van die vier nadat ik een nacht heel vaak moest plassen. Heel vreemd. Ben op 17 geëindigd deze zwangerschap, i.t.t. de andere drie: 40/35/28kg. Heel fijn om niet zoveel gewicht mee te zeulen!