kruikvraagje

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Tuttie, 15 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    ik lees vaak dat het in het begin van de zwangerschap niet goed is om een hete/warme kruik tegen je buik aan te leggen maar hoe zit dat als je 14 weken zwanger bent?

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Liever niet volgens mijn VK. Ik had met 15-16 weken behoorlijke buikkrampen door darmproblemen. Maar de VK raadde me af om kruiken te gebruiken, omdat die plaatselijk veel warmte af kunnen geven.
    Ik kon beter even onder een warme douche met mijn buik, dan is de warmte wat minder heftig. Of een theedoek heet strijken, en dan over je buik leggen. Maar dan niet zo idioot heet..

3. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Het zelfde geldt voor een lekker warm bad.. Max. 38 graden..
    Ik gebruikte de badthermometer voor de baby om zeker te zijn dat het niet te heet was. Liever had ik 'm veel warme maar dat is echt heel slecht!

4. Metire

Metire Niet meer actief

Wat zou er voor heel slechts moeten gebeuren dan met de baby? Ik heb gewoon warme pittenzakken gebruikt in het begin, en douche altijd gloeiendheet.. Ben toch wel benieuwd waar dat dan slecht voor zou zijn?

5. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    ik weet dat het afgeraden wordt maar ik wist dat in het begin van mn zwangerschap ook niet...heb dus met hete kruiken in bed gelegen om de pijn in mn rug en in mn buik (door oprekken baarmoeder) te verzachten...is niks gebeurd, heb nu een super gezonde zoon van 15 maanden! maar toch, zou het nu niet meer doen, liever wat minder heet dan en niet direct op je buik...

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Is een stom truukje van de natuur: Als je lichaam te warm is, kan het de vrucht afstoten, omdat het denkt de energie nodig heeft om af te koelen.
    Gebeurd natuurlijk niet zo heel snel, eerder na dagen koorts en ellende.

Maar toch werd het afgeraden door mijn VK. Zeker als je het plaatselijk erg warm maakt, kan zo'n reactie eerder optreden (liever 3 dagen 40 graden koorts, dan een uur een kruik van 50+ graden bovenop je baarmoeder)

(woorden van de VK..)

7. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Yikes, waarom lees ik dit nu pas?
    Had aan het begin ontzettend buikpijn 's nachts, en het enige wat hielp was een warme kruik die ik ongeveer een half uurtje liet liggen. Getver, ik wist het dus echt niet. Nou ja, met baby lijkt alles in orde te zijn gelukkig!

*slaat zichzelf voor dr kop*

Deel Deze Pagina