Bang! Iemand ervaring?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Tilleke, Jun 29, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tilleke

Tilleke Actief lid

Mar 9, 2014
    379
    0
    16
    Hou meiden,

Ik ben nu bijna 7 weken zwanger. Ik heb alleen al sinds ik weet dat ik zwanger ben heel soms wat verlies bij het afvegen. Ik had het toen rond mijn nod even en toen was het weg. Nu heb ik het zo nu en dan ook nog. Soms paar dagen niet en soms een paar keer per dag. Als ik dan afveeg spot ik wat oid/ bruin bloed of soms wat licht roze. Verder geen krampen oid. Het lijkt ook meer de afscheiding te zijn die zo donker is.
    Het maakt me zo onzeker en bang dat jet niet goed zit.
    Meiden die dit ook hebben of gehad hebben en het goed zat?
    Of zal het mis zijn?😢

2. jongmama20

jongmama20 Actief lid

Dec 16, 2015
    251
    0
    16
    Female
    zelf geen ervaring mee maar ik denk dat het gewoon oud bloed is wat eruit komt.
    zolang je geen helderrood verlies hebt en geen krampen etc is er niks aan de hand.

Blijf je je een beetje zorgen maken geef het dan gelijk bij je intake gesprek bij de verloskundige aan.
    Ik gok dat je die afspraak binnenkort ook hebt!

3. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

Jun 12, 2014
    2,007
    1
    36
    Ik heb dit driemaal gehad en toen was het mis, bij alle drie de zwangerschappen helaas. Bij mijn beide goede zwangerschappen nooit bloedverlies of anders gekleurde afscheiding gehad.
    Het begon bij mij de laatste twee keer rond de 6 weken, dan weer wat roze, dan weer niets, dan weer bruin, dan weer rood om uiteindelijk over te gaan in veel bloedverlies.

Maar, er zijn zat vrouwen die dit wel (gehad) hebben en waarbij het wel een goede zwangerschap is/was. Ze zeggen dat het bij bloedverlies 50/50 is.

Met deze termijn moet er volgens mij een kloppend hartje te zien zijn met een inwendige echo. Als je je zoveel zorgen maakt zou ik altijd bellen met de VK.

Heel veel sterkte en ik hoop dat het helemaal goed zit bij jou en dit een gesprongen adertje of nog innestelingsbloed is.

4. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

Sep 9, 2015
    1,618
    349
    83
    Rond de 9 weken heb ik zelf wat bruinverlies gehad en alles is gewoon goed. Na twee dagen was het weer weg.
    De verloskundige zei dat er wel een aantal oorzaken kunnen zijn. Het kan natuurlijk mis gaan, maar het kan ook wezen dat je wat te hard hebt geperst bij de ontlasting of het kan komen door het vrijen. Maar het zou ook kunnen dat je placenta voor de baarmoedermond ligt.
    Zolang het niet helderrood is en je geen krampen hebt hoef je je volgens mij niet al te veel zorgen te maken, maar bij twijfel kun je natuurlijk altijd je verloskundige bellen. Zij heeft er het meeste verstand van.

5. Tilleke

Tilleke Actief lid

Mar 9, 2014
    379
    0
    16
    Bedankt voor jullie reacties meiden!
    Heb verder inderdaad helemaal geen krampen of helder bloedverlies.
    Ik heb verloskundige gesproken en die zei inderdaad ook dat het niks hoeft te betekenen zolang niet helder rood is en doorzet in principe.
    Ik krijg komende vrijdag een echo. Dus dat is wel fijn en za een hoop onrust wegnemen denk ik!
    Laat jullie weten als ik de echo heb gehad!

6. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Ik had bij mijn eerste zwangerschap wat bloedverlies rond 8 weken, ook dat was onschuldig.

7. Maris22

Maris22 VIP lid

Aug 7, 2007
    5,402
    2
    38
    Female
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Ik heb t bij 3 vn de 4 zwangerschappen gehad vanaf een week of 6 tot een week of 12,elke keer erg onzeker maar ze lopen hier alle 3 rond
    Heb je al een echo gehad? Hopelijk is t onschuldig,soms kan je dat ook wel eens krijgen door gemeenschap,hopelijk is alles goed,succes!

8. Tilleke

Tilleke Actief lid

Mar 9, 2014
    379
    0
    16
    Hey meiden!
    Vanmorgen een echo gehad en alles was gelukkig goed! Een pak van mijn hart! Het hartje klopte overduidelijk!
    De bloeding kwam/komt dus van een hematoom, een blauwe plek in mijn baarmoeder die is gekomen door de innesteling.
    Gelukkig gaat dit vanzelf weg en is dit verder niet gevaarlijk voor de kleine spruit! Een hele geruststelling!

9. IJsthee

IJsthee Bekend lid

Feb 23, 2014
    711
    0
    0
    Oh fijn!! En knap dat je nog hebt kunnen wachten tot vandaag met de echo.

10. Tilleke

Tilleke Actief lid

Mar 9, 2014
    379
    0
    16
    Haha ja was ook wel moeilijk, maar eigenlijk zou ik pas mijn eerste echo hebben komende donderdag en nu heb ik deze extra gehad. Komende donderdag nog lekker een extra echo, gewoon laten staan en dan nog een keer kijken. Vind ik wel fijn!❤️ Gelijk kijken of de plek al wat geslonken is. Al heb ik er nu wel weer een goed gevoel over.
    De kleine spruit was ook precies op lengte van hoelang ik nu ben en een stevig kloppend hartje. Zo mooi!😍

11. Maris22

Maris22 VIP lid

Aug 7, 2007
    5,402
    2
    38
    Female
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Fijn zeg! Wens je een voorspoedige zwangerschap!

Share This Page