Ervaring gezocht!!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ambiebambie94, 1 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ambiebambie94

12 jun 2016
    43
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik had hier laatst al een vraag neergezet over mijn echo. Nu hebben wij maandag een pretecho omdat wij toch heel graag willen weten waar we staan. Nu is mijn vraag op de vorige echo was duidelijk een tweede vruchtzak te zien. In de ene vruchtzak zag je al een kindje zitten wel natuurlijk heel klein maar het hartje klopte al. Ik was op het moment van de echo 5+6 weken. In het andere vruchtzakje was niks te zien helaas op dat moment. Nu is mijn vraag kan het nog zijn dat we maandag hier wel een kindje zien of moeten we ons er op voorbereiden dat het kindje wat in deze vruchtzak had moeten zitten niet goed ontwikkelt is en er dus niet zit? iemand die hier ervaring mee heeft? Want wij worden er heel onzeker van. Tuurlijk is 1 gezond kindje voor ons ook super mooi maar nu we weten dat het sowieso een tweeling moet zijn willen we natuurlijk ook dat we ze allebei gezond op de wereld kunnen zetten!

2. Zonnetje3

Zonnetje3 Niet meer actief

Zelf geen ervaring, maar denk dat het beide kanten op kan gaan en dat een echo echt pas het verlossende antwoord kan geven.

Het gebeurt regelmatig dat een zwangerschap als tweeling begint maar dat een vruchtje het toch niet redt....

Aan de andere kant ken ik vrouwen die met 5/6 weken nog een leeg vruchtzakje hadden en een week later wel een kloppend hartje en nu gezonde kindjes.

Kan bij twee-eiige tweelingen natuurlijk net een paar dagen schelen qua bevruchting.

Spannend voor jullie! Hopelijk goed nieuws! Maar zou met beide opties rekening houden.

3. xxmamaxx2016

xxmamaxx2016 Niet meer actief

Ja ik heb hier ervaring mee. 1 kloppend hartje te zien en de een is niet gaan kloppen. Het is ook vanzelf opgelost. In ons geval was het goed voor het andere vruchtje omdat ze anders alles hadden moeten delen en dat overleefd vaak een of beide kindjes niet. Het goede vruchtje is gegroeit tot een prachtig mannetje die na een zwangerschap van 41 weken is overleden door complicaties tijdens de bevalling.

4. schoentje24

schoentje24 Bekend lid

6 aug 2013
    869
    1
    18
    Als er twee vruchtzakken zijn kan de een zich wat minder snel ontwikkelen dan de ander (zo kan de ene zwangerschap al met 5wk zichtbaar zijn en de ander niet door bv late innesteling). Maar het kan ook mis zijn ja. Het is afwachten tot de echo. Spannend. Ik zal voor jullie duimen.

5. Aman1985

Aman1985 Lid

22 jun 2015
    73
    0
    0
    Komt heel vaak voor dat er uiteindelijk maar 1 kindje echt groeit. Vaak weet je dat niet eens omdat de 2de vruchtzak dan al verdwenen is bij de eerste echo. Maar doordat er tegenwoordig erg vaak vroege echo's gemaakt worden weten we dit dan wel.

Ik had ook 2 vruchtzakjes bij mijn eerste echo. Bij mijn 2de echo bij 9 weken was er 1 van deze verdwenen.

Spannend hoor!!

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Mijn buik tweeling scheelt 3 dagen in groei. Als ik dus zo vroeg een echo had gehad (nu met 7 weken de tweeling ontdekt) dan had er ook 1 hartje wel en 1 hartje niet geklopt.

Dat is je positieve verhaal; een tweeling kan wat in groei verschillen.

Het nadeel is dat er ook genoeg verhalen van vanishing Twin zijn, waarbij 1 Twin stopt met groeien.

Als bijlage mijn echo met 7 weken. Hier zie je een flink verschil. In de grotere vruchtzak zit het grootste kindje maar op die termijn zag je nog niet beide kindjes in 1 beeld.

Deel Deze Pagina