Hoeveel kilo kwijt direct na de bevalling?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door flapuit27, 8 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Gaat dit ook op als je al cellulitis had vóór je zwangerschap :)?

2. MamavanRowan

MamavanRowan Actief lid

9 jun 2009
    205
    0
    0
    voorlopig thuisblijfmama
    Zeeland
    Was in 5 dagen tijd 20 kilo kwijt,hield ook enorm veel vocht vast..kwam de laatste week bijna 7 kilo aan....in totaal 40 kilo aangekomen,is er echt "bijna" ongemerkt af gegaan..alleen zitten er echt overal zwangerschapsstrepen,zelfs op mijn enkels...

Ben nu weer zwanger en ga absoluut niet lijnen,maar heb wel met mezelf en mijn man afgesproken,dat ik NIET snoep..wil niet weer zo een olifant worden...Maar het belangrijkste vind ik wel,en dat hopen we ook,dat alles goed mag gaan,en dat het een gezond kindje mag zijn...

groetjs

3. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Oeh, dat klinkt allemaal als muziek in mijn oren!

Ik ben nog maar 7 kilo aangekomen en hoop dat dat zo'n beetje zo blijft, maar hier lees ik toch wel veel mensen die meteen 10 kilo zijn afgevallen na de bevalling enzo. Ik was al niet de lichtste, dus die 10 kilo er af zouden erg welkom zijn!!

4. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    ook ik was vrij snel ca. 10 kg kwijt..was namelijk een hoop vocht.
    Vooral de eerste nacht na de bevalling heb ik onwijs veel gezweet en naar mijn idee dreef ik mijn bed uit en ben ik toen dus heel veel vocht kwijtgeraakt. Ik was wel echter pas na een jaar weer echt op mijn normale gewicht... ik heb dan ookniet echt gelijnd ofzo maar de natuur zijn gang laten gaan.

5. Sam1986

Sam1986 Actief lid

6 jul 2008
    437
    0
    0
    De meeste zijn aardig wat kwijt naar de bevalling. Nou ik hoop dat dat ook bij mij zo is. Ik voel me net een walrus.

6. flapuit27

flapuit27 Lid

23 feb 2009
    89
    0
    0
    rayonmanager
    Amstelveen
    Fijn om jullie reacties te lezen, dit geeft mij weer moed!

groetjes Inge

7. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Ik was bij mn 1e zwangerschap 14 kilo aangekomen.
    Na de bevalling maar 3 kilo kwijt dat viel me zoooo tegen.
    Na een week in totaal 5 kwijt.
    De rest in de weken erna, toen ben ik echt gelijk heel erg op gaan letten met eten.

Nu ben ik pas 2 kilo aangekomen (de eerste x zat ik nu al op 7) dus heb goede hoop.

8. Anina

Anina Actief lid

8 jan 2009
    203
    0
    0
    Een week na de bevalling was ik meer dan 20 kilo kwijt, zat onder mijn oude gewicht. Grote baby, mega placenta en veel vruchtwater, en heeeel veeel vocht kwijt geraakt. ( Mijn kraamverpleegkundige had nog niet eerder zo,n wc-loop kraamvrouw meegemaakt.)

9. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik hoop vurig dat ik er na de bevalling ook 10 kwijt ben, zoveel ben ik lang niet aangekomen namelijk, en ik kan echt wel wat missen :D

10. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik hoop straks ook weer terug te zijn op mn start gewicht..

We zullen zien... Ik ben echter bang dat ik wel wat restant-gewicht overhou... Ach.. Dat zien we dan wel..

11. wennie26

wennie26 Lid

4 nov 2008
    58
    0
    0
    Ik word helemaal vrolijk als ik dit topic lees :), ben tot nu toe 7 kilo van het stoppen met roken en 11 kilo van de zwangerschap aangekomen. Ik ben benieuwd hoe hard het zal gaan na de zwangerschap!

12. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    ik word helemaal niet vrolijk! lees dat de kilos er overal vanaf vliegen.. maar hier dus niet!
    ben zon 15 a 16 kg aangekomen.. na bevalling was ik er 6 kwijt.. en nu, bijna 5 weken later... een halve kilo... pfff.. word er depri van... heb nog steeds een dikke flubberbuik ( had ook wel een giga buik op het eind), maar pas geen normale broeken.. boehoee.. zit zon 2 a 3 kledingmaten boven mijn maat die had voor de zwangerschap.
    zal de leeftijd wel zijn dat het allemaal trager gaat, ik weet het niet.

13. Duna

Duna Niet meer actief

Ik was er 8 kwijt na 3 dagen in ieder geval. En dat is ook wat ik aangekomen was tijdens de zw. :D Daarna nog 2 kwijt en me gewicht is nog dalende. Moet nu oppassen om niet teveel te snoepen omdat het zo makkelijk gaat anders vliegt het er vast weer zo aan ook ;)

E1988 vindt dit leuk.
  14. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Ik ben 20 kg aangekomen in de zwangerschap.. En daar zijn toch wel een aantal kilo's van aan mezelf te danken. had echt de hele dag honger:) De eerste week was ik zo'n 10 kg kwijt. Nu moet ik nog iets minder als 5 kg. Maar doe er niet erg veel aan om die kwijt te raken. Was altijd heel dun en ben nu gewoon iets dikker. Heb een aantal nieuwe kleren gekocht en voel me prima zo.. Hou veel teveel van lekkere dingen om er echt wat aan te doen:D Alleen in bikini valt het me soms wel wat tegen. Ben niet zo plat meer;)

15. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Ik ben nu alweer 11 kilo kwijt en pas mijn eigen kleren weer, heerlijk! Nina is nu twee weekjes oud..

16. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ik was 25 kilo aangekomen en direct na de bevalling 8 kilo kwijt. nu is er 13 kilo af dus nog 12 kilo te gaan.

17. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Zal ik de positiviteit in dit topic dan maar even onderuit halen? ;)

Hier in 29 weken zwangerschap meer dan 20 kilo aangekomen... Na de bevalling waren er maar 3 af. (logisch, kindje woog maar 1670 gram).
    Ben nu ruim 7 maanden verder en moet nog steeds 10 kilo ;)

18. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik was zeker 16 kilo aangekomen (ik denk uiteindelijk zo'n 18, maar durfde me niet meer te wegen de laatste weken) en direct na de bevalling was ik nog 11 kilo te zwaar. Maar 2 dagen later waren dat er nog maar 5. En inmiddels zit ik op min 3 :) Ik wil er min 4 van maken en dan ben ik meer dan tevreden.

19. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.186
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Na de bevallig 6 kilo lichter en 4 weken daarna weer ongeveer 6. En nu hard bezig om die andere 6 ervan af te krijgen zodat ik weer mijn oude gewicht bereik van 62 kilo. Wil niet zo vlotten :(

20. Secret

Secret Lid

26 okt 2008
    27
    0
    0
    Capelle aan den IJss
    Ik wordt ook niet helemaal vrolijk van alle berichtjes ;).
    Ik ben totaal 16 kilo aangekomen, ben na 36w en 4d bevallen, dus wil niet weten wat het was geweest als ik de 40w had gehaald.

1 week na de bevalling gewogen, was er 7,5 kilo af. Eigenlijk viel het me tegen, maar goed, 7,5 afvallen in één week is me nooit eerder gelukt, dus moet eigenlijk blij zijn :D. Na weer 'n paar dagen was er in totaal 10 kilo af. En daar blijf ik nu op hangen.

Ruim 6 weken is mijn kleine man nu en ik pas nog steeds maar 2 spijkerbroeken, van vóórdat ik was afgevallen (was voor de bevalling 9 kilo en 1 kledingmaat afgevallen). Mijn billen en bovenbenen zijn weer enorm :(. Ik moet dus weer sporten, maar ik ben al 2 weken weer aan het opletten en ik kom maar niet onder die 70 kilo! Op 22 augustus heb ik bruiloft, ik móet mijn oude broeken dan weer passen! :x

Deel Deze Pagina