17 kilo aangekomen, direct na de bevalling waren er 8 af (sindsdien heb ik niet meer gewogen). Mijn buik is alweer redelijk "plat", er zit nog een slappe vetrol zeg maar....
Na één week ging ik voor de gein even op de weegschaal en toen bleek dat ik al ruim 17 kilo kwijt was. Nu al bijna 20 kilo (veertig pakjes boter!!! GETVER). En ja.. dat is behoorlijk te merken. Ik had enorm veel vruchtwater en hield onwijs veel vocht vast. Kindje was bijna 8 pond (op 30 gram na). Ik vind het een hele opluchting. Ik ben er nog niet, maar het grootste deel ben ik al kwijt!
Hier na tien dagen alles kwijt, sta nu op min twee, dus erg tevreden. Maar ben ook maar acht kilo bijgekomen, niet veel dus! Maar hoeveel ik direct na de bevalling kwijt was weet ik niet. toen ik uit het ziekenhuis kwam (na 6dagen) zat er nog 1.5 kilo teveel.
Ik was 25 kilo aangekomen en was de dag na de bevalling 9 kilo kwijt. 4 kilo kind en dan de rest. Had wel heel veel vruchtwater. Na een week was ik 13 kilo kwijt, maar dat was voornamelijk vocht dat ik vast had gehouden. Had héle dikke voeten en enkels, olifantpoten zijn slanker
Op het laatst hield ik veel vocht vast. Tegen het einde woog ik zo'n 92 kilo. Toen ik voor het eerst weer op de weegschaal ging staan, na 2 weken, woog ik 84 kilo. Nu ben ik 2 weken verder en weeg ik 80 kilo. Het gaat eigenlijk gewoon 'vanzelf'. Nu moet er nog 10 kilo af en dan ben ik zelfs onder mijn vorige gewicht. Wil wat extra afvallen maar doe daar nu nog geen moeite voor. Dat komt vanzelf en door de borstvoeding gaat het volgens mij ook aardig snel. Om eerlijk te zijn maak ik mij nu nog niet zoveel zorgen om dat extra gewicht. Ik wil er eerst voor zorgen dat ik weer lekker in mijn vel zit. Iedereen heeft mij toch bloot gezien en 'aan mij gezeten' en om eerlijk te zijn voel ik me daar nog niet altijd zo prettig bij... Wat ik wel vervelend vind is dat ik mijn kleding nog niet pas en eigenlijk nog in die uitgezakte zwangerschapskleding loop. Hoe lossen jullie dat op? Ik wil nou ook niet meteen een hele nieuwe gadarobe aanschaffen.
Ik was 17 kilo aangekomen, 12 meteen na de bevalling kwijt. De overige 5 na 2 1/2 maand. Dus echt, het komt goed!