Ik voel me toch zo bizar...

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door burningkarma, 3 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. burningkarma

burningkarma Fanatiek lid

8 jan 2008
    2.605
    0
    0
    Veenendaal
    Ik ben pas 3 weken geleden bevallen dus het zal ongetwijfeld daar aan liggen maar wilde het toch even in de groep gooien om te zien of meer mensen dit herkennen.

Sinds vorige week voel ik me raar. Beetje licht in mijn hoofd. Soms sta ik ergens en vraag ik me af of ik nou sta of zit. Alsof ik na moet denken over de werking van mijn benen ofzo :S Mijn gewicht gaat eigenlijk de goede kant op. De spijkerbroek die vorige week niet dicht kon (bij lange na niet) kan nu dus wel dicht en ben bijna 10 kilo kwijt van de +/- 14 (ben gestopt met meekijken op een gegeven moment) die ik was aangekomen, geen pijn meer van het inscheuren, de hechtingen zijn eruit alleen af en toe jeuk. Dus lichamelijk zal ik wel snel weer de oude zijn. Het is dat gevoel van katoen in je hoofd, alsof je niet helemaal wakker bent ofzo.

Herkend iemand dit?

2. vlindertje11

vlindertje11 Actief lid

25 apr 2008
    343
    0
    0
    Heel herkenbaar meid! Ik weet niet of je ook borstvoeding geeft? Dat kan namelijk ook heel veel energie kosten. Na een voeding voelde ik me ook altijd vreselijk raar in mijn hoofd en benen. Ik heb het echt de eerste 6 maanden behoorlijk gehad; heel licht in mijn hoofd en soms het gevoel dat ik door mijn benen zou zakken. Ik weet nu wel dat het de combi was van erg moe en veel energie kwijt raken door de BV. Ik heb het nu nog weleens als we een paar slechte nachten achter elkaar hebben gehad en ik erg moe ben. Het gaat dus weer over, maar neem jezelf wel in acht, het kan een teken zijn dat je iets rustiger aan moet doen (dat was het bij mij althans wel)
    Suc6

3. burningkarma

8 jan 2008
    2.605
    0
    0
    Veenendaal
    Je wilt niet weten hoe fijn ik het vind om te lezen dat iemand anders hetzelfde ervaart. Ik begon me aardig zorgen te maken. Mijn vader is namelijk overleden aan kanker en die had zware benen in het begin. Ik maak me natuurlijk meteen helemaal gek ermee. *zucht*

Ik geef geen borst voeding meer. Dat deed echt zo'n pijn! :eek: ongelooflijk, niet dat iemand dat even zegt, haha. Caitlin is een gulzige dus flesvoeding past het best bij haar.

4. marlies85

marlies85 Niet meer actief

Je bent niet de enigste :)
    Ik heb het ook.Maar ik heb bij de bevalling ook veel bloed verloren (fluxus) en daardoor een laag HB-gehalte opgelopen.
    Elke dag voel ik me licht in het hoofd en in de avond voel ik me zelfs zo raar dat af en toe het idee heb dat ik ga flauwvallen.
    Maar ik denk dat vermoeidheid ook zeker een grote rol speelt.

5. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Dat katoen in je hoofd dat ik ook (ik noemde het altijd 'watten')
    Kon me ook moeilijk concentreren en vergat vanalles en was zeg maar wat slapjes/futloos.

Denk dat het allemaal gewone klachten zijn die je noemt. Ze zeggen ook niet voor niets dat het een marathon is die we gelopen hebben!Wel fijn dat je lichamelijk alweer zo snel opknapt!

6. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Je bent zeker niet alleen! Zo voelde ik me ook. Alles ging langs me heen. Vergat vanalles, voelde me lichamelijk raar. Had het vaak niet eens door als mensen tegen me aan het praten waren.

Ik ben met 6 weken (tot mijn grote verdriet) gestopt met borstvoeding. Sindsdien gaat het 10x beter.

Weet verder niet zo goed wat je er aan kunt doen, maar hoop voor je dat dit vanzelf beter gaat.

xxx

7. burningkarma

8 jan 2008
    2.605
    0
    0
    Veenendaal
    @ Jacky: Ik had dat ook niet verwacht maar kan niet klagen. Heb wel veel klachtjes die afleiden van de zwangerschap of de bevalling zoals ontstekingkjes, gaatjes in mijn kiezen enzo.

@ iedereen: Ben blij dat ik niet de enige ben haha

8. slaapzak

slaapzak Bekend lid

20 jun 2008
    777
    0
    0
    verpleegster
    limburg
    hey!!!!!
    dat heb ik ook!!!!
    ben er gisteren voor naar de arts geweest...
    omdat ik vaker zo'n vreemd gevoel had...van zit nu echt te eten of denk ik het maar...en toch wist ik dat ik zat te eten...soms in de winkel van staik nu echt aan de kassa..en dan kijk ik effe naar me schoenen of ik ze wel aan heb...
    maar het schijn normaal te zijn zei de arts..ik heb wissel diensten en toen begon het weer...
    ik heb dat gevoel vaker voor een migrane aanval gehad en ervaarde het als niet eng... 1 week voor de bevalling ook eens gehad en 7 dagen na de bevalling begon het weer samen met de kraamtranen...vreselijk gevoel is dat want hoe meer dat ik er bij ga denken als het er is hoe enger ik het vind...
    slaap gebrek doet mee en hormonen ook..
    gaat wel weer over zegt die hahaha...
    ik was niet gek aan het worden...hoort erbij..

9. burningkarma

8 jan 2008
    2.605
    0
    0
    Veenendaal
    Goed om ook de mening van een arts te lezen haha

Deel Deze Pagina