Hoi allemaal, Vanochtend stond ik weer op de weegschaal (doe ik iedere week) om een beetje bij ge houden wat ik aan kom. Ik schrok dat er in 1 week weer een kilo bij zit. Nu lees ik op internet dat je moet rekenen dat je tot 20 weken 25% van je gewicht aankomt, dan tussen week 20 en 30 50% en de laatste 10 weken de rest. Nu verschilt het per vrouw erg volgens mij dus ik ben benieuwd wat jullie zijn aangekomen (tot nu toe) per trimester. Willen jullie daarom hieronder vermelden hoeveel je bent aangekomen tussen: Week 4 en week 20 Week 20 en week 30 Week 30 tot nu/ bevalling (en welke week dat was) Goed om er ook even bij te vermelden of je een normaal gewicht had voor je zwangerschap of over of ondergewicht want met onder- of overgewicht wijkt het aantal kilo's dat je aankomt vaak af. Ik zelf startte met gezond gewicht. Tot week 20: + 3,5 kilo Tussen week 20 en 30: 6,5 kilo Na week 30: daar begin ik nu aan dus wordt vervolgd (hopelijk weer maar 3,5 dan ben ik blij )
Start gewicht: 60kg, gezond gewicht. Tot week 15, 5 kg afgevallen. Met 20 weken was ik 57.5 en op dit moment 67 kg en 28.5 week zwanger. Wel vergelijkbaar met jou tov startgewicht. Anders ben ik namelijk in 13 weken 12 kg aangekomen... ai haha
Tot week 20: 2kg aangekomen Tot nu (24wk): 3kg aangekomen. Tijdens mijn vorige zwangerschap was ik met 22wk al 6,5kg aangekomen en totaal 12/13kg. Op het eind ging het weer wat minder hard. Ook beide zs met gezond gewicht gestart.
1e zwangerschap was mijn start gewicht 53,3 kilo (ondergewicht) Tot 20 weken: +3,5 kilo 20 - 30 weken: +6,5 kilo 30 - 40 weken: + 6 kilo 2e zwangerschap was mijn startgewicht 55,2 kilo (iets ondergewicht) Tot 20 weken +4,0 kilo Tussen 20 weken en 24 weken +2,0 kilo
Denk tot week 22 een kilo of 7 en tot week 30 zat ik plus 10 kilo en nu blijf ik hangen daarop, kom ineens niets meer aan :S vind ik ook maar raar
Bij mijn 1e zwangerschap startte ik op 62 kilo (gezond gewicht)en tot week 24 0 kilo aangekomen. in totaal maar 7 kilo aangekomen wat er 1 week na de bevalling ook weer gelijk af was. Nu gestart op 65 kg ben nu 20 weken zwanger en in totaal 3,5 kilo aangekomen. hoop dat ik net als bij de 1e niet al te veel aankomt maar ben al meer aangekomen in het begin als bij de 1e.
Gestart met gezond gewicht. Tot week 20: +2 Tot week 30: +4.5 Ongeveer he.. ik weet de exacte getallen niet meer.. nu in ieder geval 6.5 kg aangekomen. Hopelijk blijft het zo doorgaan dan klaag ik niet.
Tot nu toe 10 kilo afgevallen en 1 weer aangekomen. En de baby woog vorige week met precies 27 weken 1170 gram.
1ste Begonnen met net nog gezond gewicht( voor mijn lengte) namelijk precies 65 kilo. Tot 12 weken 2+ 12 tot 30 weken 19+ 30 tot dag van bevalling met 39.3 weken +23 kilo Ik totaal 45 kilo aangekomen meeste door enorm veel vochtvast houden 2de Begonnen met 8 kilo overgewicht 73.2 kilo Tot 12 weken +3 ( werd al bezorgd) 13 tot 30 weken+ 16 30 tot 37 weken( geboren) + 4 Totaal 23 kilo aangekomen. Nu ruim een jaar later weeg ik nog 77 kilo
Bij de eerste totaal 8a9 kilo aangekomen en dat alles en nog meer direct afgevallen na bevalling Viel echt veel af daarna, beetje te. Nu ging het tot week 22 hard, totaal ongeveer 7 kilo erbij, laatste paar weken maar 1 kilo, dus nu +8. Bij mij is t vooral veel vruchtwater.
Startgewicht 51 kg 1e trimester -5 kg 2e trimester +1 kg (nu 52 kg) 3e trimester begint volgende week Ben dus blij met elke kilo die ik nu erbij krijg! Had en heb geen reserves, maar volgens Vk en gyna gaat het met de baby goed. Buik groeit wel iig! Zijn er ook andere vrouwen die nauwelijks aankomen en die daardoor oa vermoeidheidsklachten hebben?
Ik ben wel wat aangekomen maar vooralsnog ook vermoeidheid hier hoor. Komt denk ik ook door een erg lage bloeddruk en ijzer bij mij. De trap oplopen is al een hele work out. En echt een dagje shoppen zit er bij mij niet in. Verder probeer ik zoveel mogelijk rust te nemen want ook gewoon thuis ben ik erg snel moe.
Vorige zwangerschap begon ik op 62 kg bij 1.72. Bij 20 weken rond de 3 kg aangekomen, daarna ging het een paar weken sneller maar uiteindelijk 11-12 kg aangekomen. Was ik ook zo weer kwijt. 3 mnd na de bevalling woog in 59. Mede Door borstvoeding te geven en weer te werken. Nu zit ik op 2,5 kg bij hetzelfde startgewicht. Hoop weer op die 11-12 kg.