zwemmen? advies aub!

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door brownielover, 18 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.151
    3.027
    113
    Nederland
    hoi allemaal,

5,5week geleden ben ik bevallen en ben daarbij ingeknipt.
    mijn knip is in principe al die tijd ontstoken geweest & nu eindelijk weer wat rustiger. of de ontsteking helemaal weg is durf ik niet te zeggen, meaar duidelijk minder heb er weinig tot geen last van.

het bloeden is ongeveer 1 a 2 weken gestopt nu, en mijn wond vd knip is byyyyna dicht.

nu mijn vraag; mag ik zwemmen en is dit verstandig? en dan de zee of zwembad?

vast bedankt!:)

groetjes melanie

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Gezien de ontsteking van je knip zou ik toch nog wachten met zwemmen totdat je wond echt volledig dicht is! Heb je al eindcontrole gehad van je gyn/VK? (die met 6 weken) Vraag daar anders nog even na of je al kunt gaan zwemmen.

Maar ik zou het zelf dus nog niet gaan doen!

3. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Eens met hopmarjanneke

En als je toch perse wil zwemmen ga dan naar de zee
    Zou zeewater is goed voor de huid

4. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Zelf had ik denk ik de gok niet willen nemen. Maar als je echt graag wilt zwemmen zou ik voor de zee kiezen.

5. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.151
    3.027
    113
    Nederland
    dankjulliewel voor de reacties! zal dr ff goed overna denken en anders gaan we morgen naar dr zee toe.:)

6. Gold

Gold Actief lid

14 mei 2011
    135
    2
    18
    Mij is verteld dat ik de eerste 6 weken niet mocht zwemmen of in bad. Dit ivm de wond in de baarmoeder. Kan je anders niet nog even aan de verloskundige vragen?

7. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.138
    8.869
    113
    Sowieso is de richtlijn inderdaad 6 weken wachten.

En dan zou ik het voor de zekerheid nog even navragen bij de laatste controle hoe het er uit ziet ed.

Anders heb je straks misschien een nieuwe ontsteking of wat dan ook...lijkt me dat zwemmen toch niet waard...

8. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    ze zeggen altijd chloor is goor..... zwemmen in chloorwater zou ik zeker niet doen de komende tijd. pas als alles echt goed genezen is.

9. muis26

muis26 Fanatiek lid

ik ben verslaafd aan bad...

en ik heb mijn verloskundige toen nog gevraagd of ik ECHT niet iets eerder in bad kon dan de 6 weken die ervoor staan..

maar zij zei dat ik dat ABSOLUUT niet moet doen. de wond in je baarmoeder is dan nog niet helemaal dicht en je kan , zeker in een zwembad, gigantische infecties oplopen met baarmoeder ontsteking tot gevolg.

ik zou dus heel even doorbijten en wachten als ik jou was

10. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Ik zou het zelf niet doen, laat de boel eerst maar goed genezen. Daarna is er nog tijd genoeg om weer te zwemmen.

Deel Deze Pagina