nog zwangere dames met 'zetelarrest'?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door karine26, 5 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. karine26

karine26 Actief lid

7 jan 2009
    283
    1
    0
    onderwijzeres
    Bergen
    Hey,

ik ben nu bijna 26 weken zwanger en zit al thuis sinds (ik denk) 18 weken. Ik moet niet platliggen, maar moet zoveel mogelijk in mijn zetel blijven omwille van een lage placenta en bloedingen..

Maar ik verveel me zo!!!! Mag er niet aan denken hoe ik de dagen verder moet doorkomen. Ik kan ook niet echt slapen overdag (wat voor de zwangerschap absoluut geen probleem was :))Nog een geluk dat internet en dit forum bestaat, maar ik kan m'n dagen er niet volledig mee vullen :).

nog zwangere dames die 'zetelarrest' hebben en/of enige tips om de dagen wat te vullen?

xxx

2. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Ik heb geen zetelarrest, maar moet wel veel rust nemen i.v.m. Zwangerschapsvergiftiging /pre-eclampsie.. Tja.. Lezen, tv kijken (series) internetten, online fotoboek maken, beetje knutselen..

Heel veel succes, ik zit in met mijn laatste loodjes, maar jij moet nog even...

3. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Moontje, ik heb (nog) geen zetelarrest maar tijdens mijn 20 wekenecho is wel een lage placenta geconstateerd. Ik vroeg me af wanneer dit bij jou bekend was en wanneer jij bloedingen kreeg? Wel rot lijkt me dat. Volgens mij ga je je dan best wel zorgen maken. Ik heb tot nu toe nog geen bloedingen gehad maar ik heb niet de garantie gekregen dat dit in een later stadium weg zal blijven dus ik houd hier ook rekening mee. Ik wens je heel veel succes en ik hoop dat je placenta nog optrekt zodat de bloedingen stoppen en je op een normale manier kan bevallen.

4. SteffieLove

15 jan 2012
    98
    0
    0
    noord holland
    Mijn tijd thuis kom ik door doormiddel van leuke boeken lezen.. Tijdschriften.. Leuke programma's zoeken op tv of films kijken.. Miss iets van een hobby? Tekenen bijv.. Kleine dingetjes doen in de babykamer.. Gezelligheid door bakkie doen met vrienden/familie..

Hoop dat je hier iets aan heb :)

Liefs

5. karine26

karine26 Actief lid

7 jan 2009
    283
    1
    0
    onderwijzeres
    Bergen
    @Moontje en Steffielove: bedankt voor de tips, een hobby zoeken zou mss wel leuk zijn. En TV kijken, doe ik al veel, maar echt series bekijken en boeken lezen en zo kan ik mij precies moeilijk op concentreren....

@Ona: een lage placenta geeft niet altijd bloedingen hoor, bij mij blijkbaar al wel vanaf eerste trimester en dan vooral als ik zware dingen tilde of er op de één of andere manier druk op mijn baarmoeder kwam. Nu ik dat weet en mij rustig houd, zijn de bloedingen gestopt, maar als ik weer wat overmoedig word, merk ik dat het weer klein beetje bloedt, dus voorzichtig zijn.

Hebben ze dit bij jou tijdens de echo geconstateerd? Goed dat je nog geen bloedingen hebt gehad, en als ze er toch komen, dan is het wel goed dat je weet van wat het komt he.... Mag jij gewoon nog werken?

6. eef80

eef80 Niet meer actief

Wat vervelend voor je! Ik zit sinds week 22 volledig thuis door b.i., harde buiken bij de geringste inspanning en steeds ziek zijn. Ik merk juist dat de dagen heel snel gaan maar ik heb ook een kleine jongen rond lopen die mij bezig houdt. Vorige zwangerschap door b.i. ongeveer 3 maanden met name gelegen en ook toen vloog de tijd vreemd genoeg. Ik maakte in die tijd een geboorteplan, een planning wat ik nog wilde doen voor de geboorte, breien geleerd en ben gaan internet shoppen. Je wil toch de voorpret hebben van de baby en als echt winkelen er niet in zit, dan maar internetshoppen! Verder veel mensen gevraagd om gezellig langs te komen.
    Deze keer probeer ik het geboorte album van mijn oudste af te maken.
    Het voordeel is dat je wel kan zitten! Dan kan je nog net wat meer doen.
    Bij de ikea, intratuin enz heb je leen rolstoelen. Ga tegen het eind van je zwangerschap lekkere gezonde maaltijden bereiden,zittend, en invriezen voor na de bevalling wanneer je daar geen energie voor hebt. Ik zou zowiezo vragen of e niet een rolstoel kan krijgen. Kan je straks met de eerste voorjaarszon lekker naar buiten!

7. karine26

karine26 Actief lid

7 jan 2009
    283
    1
    0
    onderwijzeres
    Bergen
    @Eef: ben jaloers dat de dagen bij jou zo snel gaan!! Het internetshoppen kan ik mij ook wel mee bezighouden, de pakjesman van de post kent mij denk ik al :). Breien is mss wel een optie, ga er eens voor kijken, kan je wel leuke dingen mee doen.
    Een rolstoel zal niet nodig zijn, mag wel wat stappen, maar gewoon niet te veel, zal inderdaad blij zijn als het opnieuw wat beter weer wordt...
    Bedankt alleszins voor de tips. Mag jij nog een beetje recht zitten of is het vooral platte rust?

8. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    Ik lees ook even mee. Sinds gister bloedingen wel lichte. Lig nu in t ziekenhuis veel rust en als ik weer naar huis mag ook alleen maar rust. Heb plcenta er goed voorliggen en zal ook een keizersnede krijgen. Lees nu steeds wat of even internetten of puzzelen. Afwisselend met even alleen maar liggen of visite.

9. karine26

karine26 Actief lid

7 jan 2009
    283
    1
    0
    onderwijzeres
    Bergen
    Hey Tazzie,
    ik las het al in je vorige topic van de placenta praevia. Je bent er bijna he, al blijft kans op bloedverlies steeds spannend... Wanneer mag je naar huis? En wanneer staat je KS gepland?

10. Jazzlyn

Jazzlyn Niet meer actief

Ik mag me ook aansluiten.. Al vanaf het begin eigenlijk. met 17 weken aan de weeenremming, maar wel parttime doorgewerkt. Met 25 weken gestopt en bed/bankrust. Vanaf 17weken werkte ik dan 2 korte daagjes en deed ik verder ook alleen liggen..

11. karine26

karine26 Actief lid

7 jan 2009
    283
    1
    0
    onderwijzeres
    Bergen
    Ik las het in het andere topic.... ook al veel moeten rusten he. Kan jij je wat bezig houden?

12. Trees

Trees Niet meer actief

Ik kom er ook bij zetelen.

Ik heb net een nieuw doel bedacht om mijn dagen door te komen. Zindelijkheidstraining voor onze dochter. Heb ik nu alle tijd voor en dochter lijkt er aan toe te zijn.

Karine nog leuke tips voor series?

13. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    Trees daar heb je dan inderdaad mooi de tijd voor.

Karine ja nog 6 weken tot de officiele datum keizersnede staat nog niet gepland. Hangt ook af van hoe alles nu gaat lopen denk ik.
    Ze hadden t eerst over wek 39 maar dat was voor de bloedingen. Nu is het afhankelijk van of t bloedverlies erger gaat worden of zo blijft (en liefst nog even paar weken stopt)

14. karine26

karine26 Actief lid

7 jan 2009
    283
    1
    0
    onderwijzeres
    Bergen
    #14 karine26, 7 mrt 2012
    Laatst bewerkt: 7 mrt 2012
    @Trees: Ik ben van België, dus jullie hebben wss weinig aan de tv series. Ik heb op dvd (of via internet) wel veel gekeken naar lost, bones, deadwood, 24 en glee (iets meer voor tieners, maar was leuke ontspanning).

Hoe ga je de zindelijkheidstraining aanpakken? Mijn dochter is twee geworden en zet ik veel op het potje, maar enkel met veel geluk komt er eens iets uit :). de 'kleine boodschap' voelt ze nog niet aankomen, de grote wel, maar dat wil ze absoluut niet op het potje... dat belooft dus...

@Tazzie: ik hoop dat de bloedingen snel stoppen zodat je toch weer nog even naar huis kan... Is het je eerste kindje?

15. Trees

Trees Niet meer actief

Tazzie verlies je nog steeds 'vers' bloed? Ik mocht weer wat bewegen zodra het oud verlies was en als dat goed ging mocht ik naar huis om niks te doen ;).

Karine series gaan hier toch het meest via internet. Overdag is hier eigenlijk niks te beleven op tv.

Hoe ik de training ga aanpakken. Ik had een goed stuk gevonden, waar ik me wel in kon vinden Zindelijkheidstraining voor kinderen | Mens en Samenleving: Pedagogiek

Ik kwam erachter dat we al goed op weg zijn. Dochter is namelijk al erg gecharmeerd van de wc en gaat er op eigen verzoek al een paar keer per dag met een verkleiner erop. Inmiddels al in haar blote bips, maar er komt tot op heden nog niks uit. Wel zegt ze netjes 'pssssst' (dat heeft ze van mij overgenomen :)), pakt een stukje wc-papier om daar vervolgens wat ingewikkelds mee te doen en daarna spoelen we samen door. Ik denk dat ik dit meer structureel ga doen en ga wachten tot er wel iets uitkomt. Ze geeft ook al een tijdje aan dat ze gepoept of geplast heeft of dat ze moet. Ik denk dat ik daar ook meer op ga inspringen. Ik ga niks forceren, maar zie wel of het lukt.

16. karine26

karine26 Actief lid

7 jan 2009
    283
    1
    0
    onderwijzeres
    Bergen
    @Trees: bedankt voor de link! staan wel nuttige tips bij. We blijven ondertussen proberen, maar ik denk dat madam er haar tijd voor zal nemen....
    Hoe gaat het ondertussen met de harde buiken?

@Tazzie: jij nog bloedverlies gehad?

veel succes bij de volgende rustdag.... ik vind de ochtend altijd het minste, lijkt dan nog zoooo lang...

17. Trees

Trees Niet meer actief

Karine hoe oud is je kindje? Toch ook nog niet zo oud of wel?

Met de harde buiken gaat het best goed. Nog steeds regelmatig, maar niet meer pijnlijk doortrekkend naar mijn rug en benen. Ik hoop dat dit zo blijft, want ik vind het nogal eng als ze pijn.

Ik vind de ochtend (zeg ik op dag 2 ;)) wel fijn. Rustig douchen of samen met mijn dochter in bad.

Onze dame loopt nu in haar blote bips rond. Ze wilde vanochtend perse op de wc en daarna wilde ze geen luier aan, wat precies de bedoeling was! Alleen ze wil ook geen onderbroek aan en ik bedacht me dat dit misschien ook wel handig is. Ze heeft net een plasje op de vloer gedaan, ze riep eerst netjes 'ohoh' ter waarschuwing, maar ik was te laat ;)

18. karine26

karine26 Actief lid

7 jan 2009
    283
    1
    0
    onderwijzeres
    Bergen
    Hey Trees,
    mijn dochter is net twee geworden, iets ouder dan jouw dochtertje dus. Jouw dochter doet het wel al goed he, ze roept al iets ter waarschuwing, zie ik hier nog niet gebeuren. Ze vindt potje maar niets heb ik deze morgen gemerkt. Ze doet steeds 'bravo' voor zichzelf, maar er komt niets uit :). ze heeft nog een half jaartje voor ze naar school moet, alle tijd dus...

Blij dat de harde buiken al iets beter zijn! Ze zijn beangstigend he, maar als ze geen pijn doen, kunnen ze wss weinig kwaad.

Hier is de dochter naar de opvang, heel wat minder gezellig dus :(

19. Trees

Trees Niet meer actief

In belgie gaan kindjes veel eerder naar school? Hier is het vanaf 4 jaar.

Voor dag één doet ze het goed, maar ik heb al wel drie plasjes van de vloer geveegd. Ze moet het net even iets eerder zeggen. Mijn dochter wil trouwens ook niet op het potje, maar het toilet met een wc-brilverkleiner vindt ze wel geweldig.

20. karine26

karine26 Actief lid

7 jan 2009
    283
    1
    0
    onderwijzeres
    Bergen
    Ja, hier gaan de kindjes al van 2,5 jaar naar school. is best wel vroeg he, want ze kunnen dan 's middags niet meer slapen en zo. Het is niet verplicht, zo moeten ze niet elke dag gaan, maar het wordt wel gedaan. Ik ben tot oktober thuis dus de eerste maand zal ze halve dagen gaan, maar daarna zal ze ook volle dagen moeten. Vind 4 jaar toch iets beter.... Gaat jouw dochter naar de opvang?

Ik ga ook eens proberen met een wc-verkleiner. Misschien helpt dat een beetje. Hoewel ik niet mag heffen voor het bloedverlies, zal dus nog een gestuntel worden om haar erop te krijgen :). we hebben hier al een volledige truckendoos om haar in en uit bed te krijgen, in bad, ... (de papa heeft heel onregelmatige uren, niet zo eenvoudig soms).

Deel Deze Pagina