soms wel symptomen voelen en soms niet (+vreselijke benauwdheid)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lucky star, 5 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lucky star

lucky star Actief lid

27 aug 2013
    394
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 lucky star, 5 apr 2014
    Laatst bewerkt: 5 apr 2014
    hoi meiden,
    ik heb even een vraag/verhaal die ik even kwijt moet

soms voel ik wel wat symptomen en doen me borsten (meer) zeer, en soms doen ze geen of minder zeer,
    moet ik me dan zorgen maken? me symptomen komen en gaan steeds, en sinds gisteren heb ik het zo benauwd (niet qua warmte)
    maar krijg bijna geen zuurstof binnen voor mijn gevoel.
    als ik opsta val ik eigenlijk bijna om van duizeligheid, zit de hele dag benauwd op de bank naar adem te snakken (me neus zit niet dicht ofzo) gewoon het gevoel dat ik geen zuurstof krijg...
    heel naar gevoel. heb mijn hartslag gemeten die komt uit op gemiddeld 54 en voelt eigenlijk soms een beetje onregelmatig (maar dat weet ik niet zeker)
    mijn vriend voelde ook en die kwam ook rond 54/minuut uit maar voelde geen onregelmatigheid.

ik kan hier geen bloeddruk meten maar ik denk dat die best wel laag is nu want ik heb al een lage bloeddruk van mezelf (100/40a50 ongeveer)
    nu voor ik (wist) dat ik zwanger was weet even niet meer goed te plaatsen of ik net wel of net niet al zwanger was zei de dokter nog dat de onderdruk erg laag was maar dat het een moment opname was en ik het in de gaten moest houden, maar ik heb geen bloeddruk meter in de buurt of iemand van wie ik weet dat ze er een hebben:(

ik ben er nog al ongerust over want het geeft me zo'n futloos en naar/eng gevoel.
    ik val niet flauw hoor, maar soms voelt het wel zo of loop ik met vriendlief over straat en wankel ik ineens en verlies ik mijn evenwicht.

zal ik maandag (als het nog niet over is) toch maar even de dokter bellen?
    en is het niet raar dat ik soms wel en soms geen symptomen voel van zwangerschap?
    en ik weet dat benauwdheid later in zwangerschap kan komen omdat je buik dan tegen je longen aanduwd, maar nu al met nog net geen 6 weken?

kan iemand me even geruststellen, of advies geven.
    ben ook gewoon erg bang dat het mis gaat en de kleine is zo gewenst!

2. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Je moet zeker bellen als jij je ongerust maakt. Ze kunnen even je controleren.

Wel weet ik nog van het begin dat ik het herl erg merkte dat mijn lijf bezig was mrt de veranderingen. Je longen gaan namelijk anders werken om beter zuurstof op te nemen en je hart gaat een halve liter meer bloed romdpompen. Ook worden je vaten slapper door de hormonen en ook om dat extra bloed rond te pompen. Straks verder in de zwangerschap ga je tot zo'n twee liter extra rondpompen. Zou je lijf daar niet op reageren?

Ik was ook erg buiten adem bij bijvoorbeeld een keertje de trap op. Dat werd wel weer beter toen alles een beetje 'gewend' was.

Hopelijk heb je hier wat aan ; )

3. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Je lijf is idd hard bezig. Ik werd steeds heel beroerd na het sporten de afgelopen paar weken. De gyn zei hiervan dat je lichaam 2 kg meer vocht vasthoud nu, en ook extra bloed aanmaakt, en dat moet allemaal rondgepompt worden. Dus je lijf moet er even hard aan trekken nu.
    En een lage bloeddruk kan ook klachten geven.

Maar ik moet eerlijk zeggen, dat wat jij omschrijft, mij heel erg als hyperventilatie klachten in de oren klinkt. Wat ook best logisch zou zijn, want je hebt veel onzekerheid en spanning, en buiten dat veranderd je lichaam. Maar ik zou wel even bellen voor de zekerheid, zeker als je toch al een lage bloeddruk hebt!

Dat de symptomen komen en gaan is normaal hoor! Als je op internet zoekt lijkt iedereen dat te hebben, zeker de eerste paar weken. Bij mij is het pas sinds een week dat het echt de hele tijd aanwezig is, en zelfs dat hoeft niet eens.

4. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Ik heb alle zwangerschappen een onderdruk gehad van 60. Verloskundige vond het geen probleem, maar ik moest wel opletten met duizeligheid.
    Merk nu ook dat mijn bloeddruk laag is, maar ja wat doe je er aan?

5. lucky star

lucky star Actief lid

27 aug 2013
    394
    0
    0
    NULL
    NULL
    fijn om te horen meiden, ik ga toch maar even langs de dokter maandag dan kan ze gelijk even kijken naar mijn bloeddruk dan weet ik het in ieder geval of het daar aan ligt.

en fijn om te horen dat je dus niet heel de tijd door sommige kwaaltjes hoeft te voelen, het is mijn eerste zwangerschap dus ben nogal onzeker en weet niet wat me te wachten staat.

6. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    Het kan ook zijn dat je je onbewust "druk" zit te maken over wel/niet kwaaltjes..wat ik echt wel herken. En dat je daardoor onbewust zit te hyperventileren waardoor je naar adem moet snakken en dat verklaard ook meteen je duizeligheid. Onbewuste angst..je gaat hoog ademen wn. Krijg het benauwd daardoor voel hè je ook duizelig worden.. Het is ook niet niks zwanger zijn..je wereld staat op zijn kop je voelt van alles..de volgende dag weer niets...enz.. Probeer rustig door je neus in te ademen en uit je mond uit te ademen. Voor de rest kan je idd ff contact opnemen met de dokter voor je bloeddruk..dit kan sowieso geen kwaad.

Tis gewoon zo spannend allemaal! Dit is mijn 2e zwangerschap en ik vind het weer net zo spannend als de eerste..ook momenten van onzekerheid en angst maar bovenal probeer ik te genieten. Moet jij ook doen! :)

Deel Deze Pagina