Ik ben nu 6 weken zwanger, na ruim een jaar aan de klus geweest te zijn. En ben dus heeeeel blij..... Maar nu komen bij mij eigenlijk de zorgen.... Hoe ga ik het straks allemaal doen met 2 kindjes? Beide opa's en oma's passen op mijn dochter als ik werk, maar mijn schoonouders zie ik het eigenlijk nog niet redden met 2 kindjes (zijn al wat ouder). We kunnen het er nog niet met ze over hebben gezien niemand het nog weet dat ik zwanger ben. Maar ik vind het best wel eens moeilijk, terwijl ik ook weet dat ik me niet zo druk moet maken, het zal allemaal wel goed komen!! Mijn vriend zegt ook dat ik me teveel zorgen maak, en dat ik er wat meer vertrouwen in moet hebben dat het helemaal goed gaat komen en dat probeer ik ook zeker hoor!!
Vrouwen willen dat gewoon allemaal graag 'vast' hebben staan, mannen vertrouwen er vaak wat meer op dat 'het allemaal wel los loopt' Ik zou gewoon even alles laten rusten tot je het gaat vertellen en dan zoetjes aan bekijken wat de opties zijn voor wie. "Zien we dan wel" past mij ook niet maar je nu al druk maken terwijl je er nog niets voor kunt gaan regelen is ook zonde!! Succes!
Je zou je vast kunnen oriënteren op andere vormen van opvang? Kinderdagverblijf bijvoorbeeld? Of gastouders?
Hier gaat Isa-Beau naar de gastouder en naar oma. Omdat ik oma ook niet wil 'belasten' met een peuter en een baby, neem ik ouderschapverlof op voor een jaar. Na die tijd zien we dan wel even verder omdat de oudste dan ook bijna naar school gaat en jongste geen baby meer is.