hoi allemaal ik ben een vrouw van 20 jaar en heb een vraagje, ik slik de pil micronigon 30 normaal maar heet tegenwoordig anders ,, ik ben in het verleden vaak overtijd geweest maar nooit zwanger nog, vergeet vaak de pil door stress en teveel nadenken vergeet ik m wel eens, nu heb ik de laatste maand last van buikkrampen , misselijkheid, duizeligheid,hoofdpijn,gevoelige gespanne borsten niet dagelijks maar om de 3 daag ofzo, donkere kringen rond ogen,moeheid en eigenlijk dagelijkse romige witte afscheiding , idee dat ik elk kwartier moet plassen ( zo lijkt het dan ) blauwe plekken die onverklaarbaar zijn , soms ben ik erg moe maar kan dan toch niet slapen, maar heb ook vaak dat mijn ogen moe zijn maar ik nog heel niet moe ben, veel meer eten en heb dagelijks last van mijn buik en meer eten en mensen vragen ook aan me of ik mischien niet zwanger ben,, nou denk ik zelf van niet want ben wel al keer schijnzwanger geweest en denk dat dit nu ook het geval kan wezen terwijl ik er eigenlijk nu niet mee bezig meer ben, ik moet nu nog een week de pil slikken en dan weer ongi worden, denken jullie dat ik dat even moet afwachten ? want is het slecht mocht ik toch zwanger wezen om door te slikken ? en kan je tijdens zwangerschap toch ongi worden ? sorry voor mijn ellende lange verhaal hoor maar hoop dat jullie me toch kunnen helpen ,, groetjes e20jaar
Tja, wij kunnen je het antwoord niet geven. Je kunt er alleen achter komen door te testen.. Als je al een maand last hebt van klachten dan zou je allang een thuistest kunnen doen en zou ik mijn ongi dus ook niet afwachten maar gewoon nu testen. Als je wel zwanger bent kan de pil inderdaad schadelijk zijn. Je zegt al schijnzwanger te zijn geweest, wat waarschijnlijk betekent dat je er (in het verleden) heel veel mee bezig bent (geweest) of heel graag zwanger wil(de) worden. Lijkt me dan niet zo'n goede combinatie om de pil te slikken als je weet dat je die vergeet? Ik zou eerst maar een test doen, en daarna eens langs je huisarts kan ook geen kwaad, aangezien je symptomen ook nog zoveel andere dingen kunnen betekenen. En evt op zoek gaan naar een ander anticonceptiemiddel als je nog niet zwanger wilt raken..
Helaas hebben we hier geen glazen bol staan om te kijken of je zwanger bent, het enige wat je kunt doen is een zwangerschapstest, dan weet je het zeker. Veel succes!
Test doen is het enige. maar ik heb tijdens mn zwangerschap nog nooit witte afscheiding gehad.... En meteen stoppen met de pil dus en als je niet zwanger wil worden en wel sex hebt een spiraal laten plaatsen ofzo...
Dat lijkt me sowieso niet goed en absoluut niet bij een zwangerschap horen. Doe voor de zekerheid even een zwangerschapstestje en neem ook even contact op met je huisarts wat betreft al je klachten.
ik zou idd ook een test doen voor zekerheid en de pil even niet slikken, dat is niet goed als je zwanger bent voor je kindje.
even langs de HA en een thuistestje doen (voordat je naar de HA gaat). en inderdaad misschien is een andere vorm van anticonceptie wel een betere oplossing voor jou, als je nog niet zwanger wil raken tenminste. Mijn advies dus even de pil niet slikken tot je bij de HA bent geweest en als je gemeenschap wil hebben dit even met condoom te doen, voor het geval je toch niet zwanger bent maar er iets anders aan de hand is. sterkte!
Wat de andere meiden al zeggen: eerst een test doen, en als je nog niet zwanger wilt worden andere anticonceptie gaan gebruiken! Ik vergat de pil ook vaak, en ben nu dus heel blij met m'n spiraal
Doe inderdaad een testje voor de zekerheid. Maar je klachten klinken toch anders, meer als bloedarmoede ? Neem contact op met je huisarts en stop inderdaad met de pil als je test positief is. Succes ermee !
Ik sluit me bij de rest aan, gewoon even testen kan geen kwaad en heb je wat meer duidelijkheid. Naar aanleiding van klachten is niet te zeggen of je wel of niet zwanger bent, ieder lichaam reageert ook anders op een zwangerschap. Ik had namelijk helemaal geen klachten toen ik net zwanger was. Veel succes!
ik ben het helemaal met mijn voorgangers eens. en als ik jou was zou ik aan de nuvaring gaan als je nog niet zwanger wil worden, is heel makkelijk en hoef je maar 2x per maand aan te denken! en als je wel zwanger wilt worden moet je helemaal stoppen met de pil, want hoe dan ook af en toe wel de pil en af en toe niet is zowiezo erg slecht voor je lichaam!!!
hoi allemaal bedankt voor jullie reactie's ik was al gestopt met de pil op advies van sommigen van jullie,,, nu zou ik eigenlijk menstruatie moeten krijgen 2 daag erna maar dat kwam niet nu vandaag alleen beetje ligt roze druppels maar geen menstruatie,, ik heb eigenlijk altijd een hevige menstruatie met hevige krampen en dat is nu niet het geval,, het duizeligheid kwam idd door bloedarmoede,, en daadoor viel ik flauw dat verklaart dan ook de blauwe plekke,, ik heb nu eigenlijk alleen nog last van opgezwollen buik afentoe een klein beetje misselijk van geurtjes die ik normaal nooit ruik :S en afentoe een beetje moe maar voor de rest valt alles wel mee,, ik heb al een test gedaan maar die was negatief,, maar nu hoorde ik ook weer dat er vrouwen zijn waarbij het zwangerschaps hormoon nog niet goed in de urine zit en daardoor lastig te testen is ,,, maar goed ik wacht morgen effe af of mischien toch een menstruatie door komt en dan laat ik jullie het nog eventjes weten,, heeft er iemands nog tips voor andere betrouwbaardere zwangerschaps testen ?? ik gebruik nu clearblue zonder week aanduiding,, groetjess E 20 jaar
Ik zou testen met kruidvat 2 voor 5 euro, die zijn wel erg betrouwbaar, ik testte 4 dagen voor mijn menstruatie al positief succes!
Ja of de clear blue digitaal, is wel duur, maar heel snel en betrouwbaar. Ik had met de Kruidvat test een lichte streep en op de CB binnen 2 minuten al een "zwanger". verder vind ik matcare wel fijn, maar die is alleen online te koop. succes!