Hoeveel kinderen heb je / had je graag gewild?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door sunshine83, 29 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.995
    5.821
    113
    Rot is een groot woord, maar het is een beetje een onrustig gevoel. Ik weet bijna zeker dat ik het na een volgend kindje weer ga hebben. Geen goede reden in ieder geval om nog een poging te wagen.
    Het is ook puur gevoel, verstandelijk zijn we zeker compleet. Dus ik vrees dat het blijft tot ik in de overgang ben of oma word :roflmao:
     
    Mom86, Zonnestralen en roever vinden dit leuk.
  2. roever

    roever Niet meer actief


    Haha hier ben ik ook enorm bang dat dat gevoel altijd zal blijven!! :/
    Wel met manlief gesproken over pleegzorg oid.. en dat geeft me wel een rustig gevoel voor nu haha
     
  3. Lafelife

    Lafelife Fanatiek lid

    25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Hahaha wij precies zo!
     
    prjbt vindt dit leuk.
  4. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.995
    5.821
    113
    Ja ik snap het helemaal. Ik vind pleegzorg voor ons geen optie, ik heb bij familie gezien hoe heftig dat kan zijn en ik denk niet of wij daar geschikt voor zijn, fulltime zeg maar. Maar hier in de buurt zit buurtgezinnen. Dan kan je als je een match bent 1 keer per week/maand etc wat nodig is een kind opvangen/een extra thuis bieden, van wie het gezin het (even) zwaar heeft. Dan ben je meer een aanvulling zeg maar. Dat is nu waar ik me op aan het oriënteren ben. Je moet jezelf een beetje bezighouden hè:o::roflmao:.
     
    roever vindt dit leuk.
  5. 5 of 6 kinderen om er na 2 kinderen en een pleegnichtje (die 50/50 bij ons woont) achter te komen dat het nu gewoon prima is!
    Mocht ik onverwacht zwanger raken is het wel meer dan welkom!
     
  6. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.429
    4.855
    113
    Vrouw
    De wens hebben we nog steeds voor 4 kindjes. Als alles goed blijft gaan mogen we bijna kindje 3 verwelkomen en als deze 3 kindjes wat ouder zijn en mocht het ons gegeven zijn willen we graag een 4e.
     
  7. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.804
    14.144
    113
    Hier wens voor 2
    Na nr 1 even van genezen, ruim twee jaar later zoontje verloren met 15wkn en 2x mk er achteraan. Na de laatste mk eigenlijk wel van "alles of niks" we gaan voor nr 2.

    Maar vorige week reageerde mn man heel onredelijk fel tegen mn dochter en dat was voor mij de druppel. We blijven bij 1. Nog een kleine erbij zit hij in t plafond en daar wordt niemand beter van, ook die kleine niet.

    Babykamer is gisteren omgebouwd naar werkkamer. Moet wel heel raar lopen als dat alsnog een babykamer gaat worden.

    Iemand die nog zwanger en kids ovulatietesten en zwangerschapstesten wil stuur maar een pb. Ik heb er welgeteld 1 gebruikt van de pak van 50 ofzo.
     
    Mamavanvier95 vindt dit leuk.
  8. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    2, een jongen en meisje
    Dit was mijn droom, mits we de staatsloterij zouden winnen dan was de wens 8 (+ 1 of 2 nanny's).
     
    maviju en Lies1611 vinden dit leuk.
  9. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.460
    2.276
    113
    haha, ik denk dat ik ook zo zal zijn (weet ik nog niet zeker, want vierde kindje wordt pas in april verwacht). Ik ben overigens wel al 40, dus het zou sowieso niet lang meer kunnen , maar man vind het sowieso genoeg.
    Ik vind kleintjes altijd heerlijk, dus denk dat ik over een paar jaar al ga uitkijken naar het moment waarop ik oma wordt haha
     
    Eppo82 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  10. Eruanna

    Eruanna Bekend lid

    13 mei 2013
    918
    903
    93
    Nu is de huidige situatie met alle corona-narigheid ook niet bepaald ontspannen natuurlijk. Als je nu een keer stevig uit je slof schiet, wil dat toch niet zeggen dat je verder geen leuke ouder kunt zijn of chronisch overvraagd bent met twee kinderen?
    Waarbij ik natuurlijk best weet dat jullie een pittige tijd achter de rug hebben qua kinderwens en baby/peutertijd, ik kan me best voorstellen dat dat allemaal bij elkaar zwaar weegt. Hopelijk gaan jullie betere tijden beleven als jullie dochter naar school mag... :)
     
    Mapje vindt dit leuk.
  11. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.804
    14.144
    113
    Moah, heb t wel in t referentie kader buiten corona om, dat is "pas" een jaar gaande.
     
  12. 2littlemonkeys

    2littlemonkeys Fanatiek lid

    27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Wij hebben er 2. 2 jongens wat we beide graag wilden. We hebben nog een tijd getwijfeld over een derde, maar er toch niet aan begonnen.
     
  13. Isabella2020

    Isabella2020 Fanatiek lid

    3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    Ik vind dit echt een lastige vraag.

    Toen ik jong was, dan deed ik altijd alsof ik me voor moest stellen en ik dan 38 was; dan had ik wel 9 kinderen. Eerst 3 zoons: Roderick, Leonard en Matthijs. Vervolgens 2 dochters: Mette en Meredith. En vervolgens een 4-ling: Saar, Noor, Daan en Luuk.
    Heeerlijke fantasie. :roflmao::roflmao:


    Nadat mijn 2e is geboren, had ik heel sterk het gevoel dat het nog niet compleet was. Na de 3e had ik dat wel heel sterk. Tummytub weggedaan, kleertjes verkocht. En nu.. zwanger van nr. 4! :) Kan je je ook méér dan compleet voelen?
     
    julia80 vindt dit leuk.
  14. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.757
    4.720
    113
    Vrouw
    Ik wilde altijd een groot gezin, vier kindjes leek me geweldig. Maar na meerdere miskramen en een vroeggeboorte ben ik heel dankbaar voor de twee kindjes die ik heb, en voel ik dat het zo goed is. Ik zou de onzekerheid van een nieuwe zwangerschap niet meer trekken.
     
    maviju vindt dit leuk.
  15. Paris91

    Paris91 Fanatiek lid

    22 jul 2017
    1.345
    1.249
    113
    Vrouw
    Ik wou er 3 of 4, maar ik vond zwanger zijn echt echt echt het zwaarste ooit. Dus wij houden het bij twee.
     
  16. Eli05

    Eli05 Actief lid

    5 aug 2019
    386
    326
    63
    Vrouw
    België
    Ik wil er 3, manlief wou er 1. Nu hebben we 1 kindje. Mijn man vindt het nu al zwaar (ik doe 90% van de verzorging + 100% 's nachts opstaan), maar heeft beloofd dat we over een paar jaar (+/- 4 jaar) voor een tweede gaan. Mijn hart doet oprecht pijn dat we hier niet op dezelfde lijn zitten.
    Maar zou geen kindje extra willen, als mijn man zich hierdoor miserabel voelt.
     
  17. Lola1982

    Lola1982 VIP lid

    16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ik heb er 3 en ik had er graag 4 gewild. Maar mijn man had er al 2 dus hij vond het genoeg.
    Mijn laatste kreeg ik toen ik 34 was en ik vond dat eigenlijk ook wel prima qua leeftijd.

    Ik heb 5 miskramen (tussen de 5 en 16 weken) en ik vond mijn zwangerschappen daardoor ook heel stressvol!

    Nu de jongste 4 is en ik meer vrije tijd heb (alhoewel daar waar ik woon gaan de kinderen ivm de pandemie maar 2 keer per week naar school) vind ik het prima zo.
     
  18. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    ben nu zwanger van de 4e en kan echt met zekerheid zeggen dat dit de laatste is.
     
  19. MamavanHayden

    MamavanHayden Fanatiek lid

    11 dec 2014
    2.257
    1.989
    113
    Vrouw
    We hebben nu 2 kindjes.
    Tussen broer en zus zit bijna 8 jaar.
    Waarvan 6.5 jaar lang, in het teken stond van opnieuw zwanger worden.
    Ik heb altijd gezegd dat ik 3 kindjes zou willen hebben.
    Na mij opleiding en ons geplande huwelijk in Aug 2022 zou ik het nog wel willen proberen.
    Maar ga er niet weer 6.5 jaar over doen, dat zou mijn hart niet nog een keer aankunnen.
    Als het komt, komt het.. Gebeurd het niet? Dan zou ik veel verdriet hebben, maar tel ik mijn zegeningen
     
  20. roever

    roever Niet meer actief

    In verwachting van nmr 4....
    En tot mijn allergrootste schik kreeg ik vandaag zowaar het gevoel dat ik nog wel een stel zou willen :eek:

    alleen het zwanger zijn vind ik een dingetje! M’n lichaam ondervind al wat mankementendus wil dat absoluut niet verder bewerken door nog meer zwangerschappen hierna... lastig!!!!
    Mijn hart is zooo groot! En vind het zo onwijsgezellig!!! :D

    en nee, ik had dit absoluut nooit van mezelf verwacht! Haha
     

Deel Deze Pagina