Hoeveel kinderen heb je / had je graag gewild?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door sunshine83, 29 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MLB

MLB Fanatiek lid

1 nov 2016
    1.825
    1.153
    113
    Ik wilde er altijd 4, mijn man vond 2 genoeg.
    Nu zwanger van nr 3 en dat is echt de laatste. Ons ‘compromis’ haha maar ook omdat ik nu al gigantisch veel bekkenproblemen heb en ik een vierde zwangerschap niet ga trekken

2. Mamavanvier95

Mamavanvier95 Fanatiek lid

12 okt 2014
    3.486
    2.601
    113
    Vrouw
    Friesland
    :roflmao: Verrassing!

Vero0504 en Sjanani vinden dit leuk.
  3. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.488
    113
    Wens was 2 en het zijn er 2 geworden.

4. Sjanani

Sjanani Bekend lid

1 aug 2019
    506
    273
    63
    Vrouw
    Wens was 4, maar het houdt bij 2 op denk ik.

5. Somita

Somita Fanatiek lid

22 sep 2020
    1.473
    838
    113
    Als kind wilde ik er altijd 10.
    Nu gezegend met 6 prachtige kids.
    Het was goed met 6 kids, maar na een cadeautje wat een miskraam werd hier wel weer de wens voor een zevende, maar mijn man niet.
    Omdat mijn man ons gezin compleet vind blijft het bij 6.
    Binnenkort mag manlief onder het mes

6. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.901
    5.865
    113
    Vrouw
    Ik wilde er altijd graag 3. Mijn man 2. We hebben er 4 :roflmao: laatste was een onverwacht cadeautje

spruitje80 vindt dit leuk.
  7. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Vroeger wilde ik nooit kinderen. Tot ik mijn man ontmoette en hij wilde er wel vier. Toen begon het bij mij ook te kriebelen :) Onze oudste dochter werd geboren met meervoudige beperkingen en dat was enorm pittig. Toch gingen we na enkele jaren twijfelen voor nummer 2. Toen zij een jaar oud was durfden we een derde ook aan. Helaas overleed onze oudste dochter toen ik 30 weken zwanger was van ons derde meisje. Intens verdrietig, maar ook dankbaar dat ons derde meisje 10 weken later gezond ter wereld kwam. Hierna dachten we klaar te zijn, maar toen de derde ruim 2 jaar was, begon het toch te kriebelen voor een vierde. Zij is vorige week alweer 1 jaar geworden ❤️ Ik denk dat het zo goed is en weet dat mijn man liever gisteren dan vandaag een afspraak laat maken voor sterilisatie, maar toch wil ik er nog even mee wachten. Ik vind ons toch nog te jong (34) om er definitief een punt achter te zetten :)

8. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.006
    113
    Tja had nog zo gezegd knoopje leggen. Mja, meneer drentelt er om heen en dan kan je dat soort dingen verwachten...

Was overigens niet gemikt je hebt t over 1 uit 1, na de zvmk van december. :|

Dus die knoop gaat er hoe dan ook in. Want de volgende keer hoef ik alleen op een natte dweil te gaan staan ofzo. o_O

9. Familievibe

Familievibe Nieuw lid

10 mei 2021
    3
    4
    3
    Vrouw
    Ik heb zelf (met mijn man haha) 2 dochters gekregen. Daarna wel nog een derde meisje voor mijn zus gekregen. Dus 2 dochters, maar 3 zwangerschappen ;)

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  10. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    2 of 3 en we hebben er 3

11. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    Wij hebben er een, maar had haar graag nog een broertje of zusje gegund. Dat heeft helaas niet zo mogen zijn.

12. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Ik wilde er altijd 3, leek me zo gezellig. Ik hoop nu vooral dat deze er komt en dan zijn we wel even klaar.. Zwanger worden/blijven is een heel gevecht geweest en de zwangerschap zelf valt me ook erg zwaar (lichamelijk). Het is wel even goed hierna. Zeg nooit nooit, maar dan zullen t er wel Max 2 worden en geen 3.

13. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Mijn wens was altijd 3 en dat is het ook geworden.
    Als ik een gelukkig huwelijk had gehad, was er denk ik nog wel een wens voor een 4e geweest.

14. Roodborstje2

Roodborstje2 Fanatiek lid

18 mrt 2015
    1.211
    981
    113
    Vrouw
    Z-Holland
    Oorspronkelijke wens/verwachting was 2, heb er nu 1.. alle ruimte nog om voor een 2e te gaan maar de wens is er niet echt althans voorlopig. We zien wel :)

15. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.004
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Man en ik hadden eigenlijk al vrij vlot het idee dat we -als het ons gegeven zou zijn- graag twee kinderen wilden. Tussen onze oudste en jongste ben ik nog zwanger geweest van een tweeling. Dan hadden we dus drie kinderen gehad. Dat was precies 1 seconde schrikken en daarna leek het me fantastisch; drie kinderen. Helaas ging dat na 12 weken mis. Bij de volgende zwangerschap hoopte ik aan de ene kant op weer een tweeling, maar aan de andere kant zou ik het ook wel heel spannend gevonden hebben, weer een tweelingzwangerschap.
    Het bleek één kindje te zijn. En al vrij snel nadat hij geboren was, voelde het voor mij en mijn man gewoon goed zo: twee kinderen. Past makkelijk in de auto ;)

Stel dat ik ongepland zwanger zou worden van een 3e, zou dat kindje van harte welkom zijn. Maar ik heb totaal de kriebel niet meer. Ook niet als ik baby's bij anderen zie ofzo. We zijn met twee echt compleet.

Voor onze zoons zelf ben ik ook blij dat ze met zijn tweeën zijn. Ze kunnen het goed met elkaar vinden. Natuurlijk als echte broers ook wel eens ruzie en gedoe. Maar er zitten meer uren in een dag dat ze het leuk hebben samen, dan dat ze ruzie hebben. Zeker tijdens de lockdownperiodes hebben we weer geregeld gezien: zo fijn samen.

Ik lees / hoor soms mensen zeggen dat ze het met 1 kind druk genoeg hebben en bang zijn dat ze het met twee kinderen drukker zouden hebben. Met rijden voor sporten enzo, is dat ook wel zo. Maar daar staat tegenover dat ze ook wel vaak elkaar entertainen waardoor je het juist minder druk hebt met 2 (of meer) kinderen. Nu weet ik dat niet alle broers / zussen het even goed met elkaar kunnen vinden. Maar in ons geval gaat het in ieder geval niet op dat je het met twee kinderen drukker hebt dan met ééntje.

Deel Deze Pagina