Dozen bewaren duplo, lego etc?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door rijo, 13 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Wie bewaart de dozen van bv duplo en lego, en waarom?

2. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.912
    3.935
    113
    Haha heel lang gedaan... En van de Toet toet en nog allemaal andere dozen. Vooral onder het mom van 'dan weten we later nog hoe het eigenlijk in elkaar hoorde'. Maar laatst hebben we alles toch maar weggedaan... Neemt weer ruimte in en eigenlijk keken we er nooit meer naar. Alles is ook wel weer op internet te vinden denk ik.

3. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Enige reden: verkoopt beter met doos. Maar als je het wil bewaren dan maakt het niet uit.

4. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier hebben we een paar grote dozen bewaard, gewoon uitgevouwen en plat zeg maar. Maar eigenlijk geen idee waarom...

5. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.165
    23.247
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik doe dat, ook van de Zoef Zoef en Toet Toet. Eigenlijk omdat ik dan nog weet hoe het officieel in elkaar moet :D Ik knip gewoon een deel uit de doos. Je hebt niet de hele doos nodig. En bij de Zoef Zoef en Toet Toet zit meestal een bokje bij, die bewaar ik dan. Van de Duplo zitten er ook weleens boekjes bij. Kost geen ruimte, ze zitten gewoon in de betreffende bak met Duplo/Zoef Zoef/Toet Toet.

6. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Ik knip inderdaad een zijkantje van de doos en ik bewaar de bouwtekeningen. Verkoopt het echt beter met doos?

7. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Bewaar hier geen dozen, zou niet weten waar ik die moet laten. :)

8. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Ik bewaar geen dozen, wel de boekjes die er bij zitten met het bouwvoorbeeld/de handleiding. Als het voorbeeld enkel op de doos staat, dan is hetzelfde plaatje ook wel op internet te vinden.

9. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Ik heb ze heel lang bewaard zonder eigenlijk te weten waarom ;)
    Inmiddels allemaal weggegooid, en alleen de bouwboekjes bewaard.

10. sydneys

sydneys Niet meer actief

Van duplo zou ik het bewaren. Lego niet.
    Met duplo wordt vaak niet zo heel lang mee gespeeld en inclusief de doos kan je het beter verkopen.

Ik heb het bewaard van toettoet en playmobil123

11. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    De bouwboekjes staan ook allemaal online. Als ik nu een boekje zoek heb ik het online sneller gevonden dan in mijn multomap-met-insteekhoezen:D

Met dozen verkoopt echt beter. Maar ik ga ze er echt niet speciaal om bewaren. Mijn man heeft zijn oude LEGOdozen wel bewaard dus die bewaren we nu dan ook nog maar even.. De rest gaat gewoon de papierbak in

12. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik bewaar dat niet, het gaat gewoon de papierbak in. Zou niet weten waar ik dat allemaal moet laten. Dat het met doos beter verkoopt boeit mij niet zoveel. Ik heb daar ook nooit over nagedacht. Ik koop iets zodat mijn kinderen er plezier van hebben en als ze te groot worden geef ik het wel weg of bewaar ik zelf voor als er hier kinderen over de vloer komen.
    Mijn moeder heeft nog steeds een hele bak vol duplo van toen wij klein waren, en nu spelen mijn kinderen daarmee als ze daar zijn.

13. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.705
    2.383
    113
    Dan kan ik er wel een schuur bij bouwen in de tuin ;) Nee, daar beginnen we niet aan, zelfs niet open gemaakt en dubbel geklapt. Bij Lego zitten boekjes voor het bouwen. Duplo zoeken we het plaatje wel op internet. En Lego, Duplo en Playmobil zijn hier dingen die we zeker weten niet gaan verkopen. Onze kinderen spelen ook met onze Lego en Playmobil van vroeger, dus we bewaren het voor later als ze er ooit niet meer mee spelen.

14. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Ik vind het voor mijn kinderen toch makkelijker nabouwen uit een papieren boekje dan van een computerscherm. :D

15. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.323
    10.291
    113
    Wij bewaren de grotere setjes duplo dozen wel, van lego hebben we speciale gebouwen en daar bewaren we de dozen van (modular building)

Mocht je het uiteindelijk willen verkopen dan zou ik het bewaren.

16. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.165
    23.247
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Denk er hetzelfde over ja. Wij inderdaad ook nog allemaal Duplo en ander speelgoed van vroeger wat bij m'n pa staat. Superleuk voor de kinderen van m'n zus en mij nu. En als ik het wil verkopen, nou ja, dan maar wat minder geld ervoor terug.

Deel Deze Pagina