Mama... Wat is het stoutste wat jij vroeger ooit hebt gedaan?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Fietwordtmama, 3 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Deze vraag kreeg ik vorig jaar met moederdag voorgeschoteld.
    Toen schoot me dit verhaal te binnen.

Ik ben ooit op een namiddag in september met een vriendje over het hek van het zwembad geklommen om te gaan zwemmen.
    Met kleren aan.
    Ergens ruim nadat ik thuis had moeten zijn vond mijn vader ons daar. Oei... Die was boos. Vriendje werd thuis afgeleverd, en ik mocht meteen onder de douche en in bed.

Mijn oudste zoon kon het niet geloven dat ik dat zomaar had gedurfd :roflmao:

Ok... Nu jullie. Wat is het stoutste wat je vroeger ooit hebt uitgespookt.

2. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Uhh genoeg maar dat ga ik niet allemaal noemen. Het meest gênante is toch wel dat ik met mijn elf jaar betrapt ben op winkeldiefstal. Moesten met de politie mee en alles wat we hadden gejat terugbrengen bij de betreffende winkels. Heb veel rottigheid uitgehaald maar dat ga ik echt niet aan mijn kinderen vertellen want dan breng ik ze nog op ideeën ;)

Bloem2310, DN2017 en Biny vinden dit leuk.
  3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.818
    113
    Niks, was mega braaf haha.

4. tuc

tuc Niet meer actief

Niet veel, het " ergste" dat ik ooit gedaan heb is te laat thuis komen van het buiten spelen:p.

Mijn man: over hekken van een bouwplaats klimmen.

masami vindt dit leuk.
  5. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik zag in een kinderfilm hoe 2 kinderen weg liepen van huis om avonturen te beleven. En bedacht dat dat wel stoer was ..
    Heb een brief geschreven en achtergelaten, wat spullen in een tas gegooid en ben naar een park in de buurt gegaan. En zat toen daar op een bankje wachtend op spannende avonturen.
    Mijn moeder kreeg een hartverzakking :(

Daarna had ik een jaar tv-verbod en huisarrest (waarschijnlijk een week, maar zo voelde het wel haha). Ik was 7 of 8.

Irisje24, Athina, spruitje80 en 9 anderen vinden dit leuk.
  6. Boef12

Boef12 Bekend lid

6 jan 2012
    830
    702
    93
    Oh god....ik heb letterlijk alles gedaan wat niet mocht, fikkie stoken, jatten, over hekken klimmen enz enz. Hoop dat die dames van mij pas op oudere leeftijd met die vraag komen, wil ze geen ideeën geven :rolleyes:

7. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Het was in de tijd dat nog niet iedere winkel een kassa met scanner had en de bedragen dus met de hand ingevoerd moesten worden. Ik wilde een cadeautje kopen voor een vriendinnetje. Ik had iets leuks gevonden maar het was te duur. Toen heb ik heel voorzichtig een prijssticker van een artikel afgepulkt en op het ding geplakt dat ik leuk vond. Ze trapten er nog in ook. Op dat moment vond ik het een topaktie maar achteraf schaam ik me best wel. Het is toch een vorm van winkeldiefstal. Dat ik het na 25 jaar nog weet zegt genoeg, denk ik. :$
    Verder was ik heel braaf volgens mij.

Athina en Marchella vinden dit leuk.
  8. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.277
    17.156
    113
    2 gelpennen gejat is het ergste denk ik

9. tuc

tuc Niet meer actief

Mijn zusje heeft ook eens iets in een film opgepakt. Ipv 10 minuten te laat kwam ze meer dan een uur later opdagen. Mn moeder had al bijna de politie gebeld. Met als opmerking: als ik net te laat kom krijg ik op mn kop, nu zijn jullie blij dat ik nog leef:eek:.
    Mn vader was boooos!

10. DN2017

DN2017 Fanatiek lid

1 jun 2017
    1.352
    1.926
    113
    Vrouw
    #10 DN2017, 4 mei 2018
    Laatst bewerkt: 4 mei 2018
    Pff het stoutste wat ik heb gedaan? Dat is nogal een lijst om uit te kiezen, hier kom ik zo snel op: Het haar van mijn neef in de fik gestoken en mijn zus geslagen met een hete stijltang. Ik was nogal, eh, heetgebakerd...

Bedenk me net nog een leuke, toen ik ongeveer 13 was slopen mijn zus en ik 's nachts het huis uit om op avontuur te gaan. Tot we betrapt werden op straat, midden in de nacht, op een doordeweekse dag, door de politie. Die hebben ons toen netjes thuisgebracht.:roflmao:

11. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ik ging altijd stiekem op mijn kleine fietsje naar het winkelcentrum... (15 minuten fietsen over drukke wegen) ging een hele tijd goed tot mijn moeder een telefoontje kreeg van een moeder van een meisje uit mijn klas, dat ze me had gezien in het winkelcentrum :roflmao: ik was denk ik een jaar of 8. Mocht toen echt een heeeeule tijd niet meer buitenspelen!

Maar de echte ‘shit’ was pas aan toen ik een jaar of 16 was...

DN2017 en amdaa vinden dit leuk.
  12. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Inderdaad! Hier hetzelfde, haha.

13. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.120
    5.038
    113
    Vrouw
    Het ergste wat ik gedaan heb is de haren van mijn barbies knippen, ik was dus geloof ik best braaf :roflmao:

14. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.569
    3.507
    113
    Liegen tegen de politie:oops:

Vriendin en ik zaten op gym en stonden buiten te wachten. Zij had een aansteker en ik deodorant. We vonden het wel leuk om vlammen te maken. Wat we minder leuk vonden was dat de bosjes in de fik vlogen en we het met zand niet meer uit kregen. Toen zijn we snel weggerend.

Laten tegen de politie gezegd dat we een paar jongens weg zagen rennen.

Athina vindt dit leuk.
  15. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Ik heb behoorlijk wat uit winkels gepikt vroeger :oops::roflmao: (toen ik ongeveer 13-14 was). Wel voornamelijk kleine dingen zoals snoep, tijdschrift, sigaretten e.d. maar toch, heel erg! Ik had dat een soort van 'geleerd' van een vriendin en we deden dat best veel. Ik kreeg ook nauwelijks zakgeld dus vond dat toen reuze interessant dat ik blijkbaar ook op een andere manier toch aan dingen kon komen. Echt heel erg vond ik dat een paar jaar later toen ik netjes een bijbaantje had en geld verdiende om dingen te kopen.
    Ik heb het ook altijd belangrijk gevonden dat mijn kinderen zakgeld krijgen. Dat die behoefte er hopelijk nooit komt om iets te moeten stelen. Want ik geloof zeker dat in het geval van weinig geld, kinderen op die leeftijd die onhandige beslissing anders wel eens kunnen maken.
    Ik ben overigens buiten die periode een heel eerlijk persoon. Als ik bijv. weleens teveel geld terug kreeg in een winkel dan zei ik dat altijd netjes etc. Het is echt een fase geweest in mijn puberteit. Ook gecombineerd met net de verkeerde invloed, tja, niet erg fijn om aan terug te denken :(.

16. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Ik was heel erg braaf. Maar één keer... Heb ik samen met vriendjes een kruis van lucifers gejat wat bij hun aan de muur hing.
    Terwijl onze ouders aan het vergaderen waren, hebben wij een half bos in de fik gezet:oops:
    De buren waren net verhuisd, dus we zijn bij hun over het hek geklommen om emmers water te vullen bij de buitenkraan. Wat een doodsangsten heb ik uitgestaan toen :p

17. Manolito

Manolito Fanatiek lid

12 sep 2016
    2.654
    2.101
    113
    Ik heb eens een huishoudtrapje tegen de schutting van de achter buurman aan gezet om vervolgens het vogelnet stuk te knippen om zo zijn bessen te plukken.
    Tot hij mij zag staan....

Was denk ik 8 ofzo..

Moest naar die man om mn excuses aan te bieden.
    Mn vader liep mee, tot de poort, en het laatste stukje tot de deur mocht ik zelf afleggen.
    Heb het nooooooit weer gedaan.
    Mn ouders hebben een nieuw net voor buurman gekocht.

spruitje80 vindt dit leuk.
  18. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Ik was een erg ondeugend kind...altijd buiten, altijd op mijn fietsje met een groepje van mijn klas...was alleen binnen om te eten en slapen.
    Mijn ouders hebben heel wat ouders aan de deur gehad :oops:
    Toen we ook nog eens een rubberbootje kregen met zn allen om van de ene wijk naar de andere te gaan ging het helemaal
    los :D

19. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Dat was vast Pippi Langkous : )

20. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Was heel braaf...
    Me enkel weten te verleiden op bushokjes, deurtjes in zwembad teksten ( wel nette teksten ) te schrijven met watervaste stift. Achteraf direct spijt... en nu vind ik het nog altijd schandalig van mezelf.

Deel Deze Pagina