Hoeveel kinderen heb jij?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Glimmer, 4 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoeveel kinderen heb jij?

1. 0

6 stem(men)
    2,0%
  2. 1

58 stem(men)
    18,9%
  3. 2

133 stem(men)
    43,3%
  4. 3

72 stem(men)
    23,5%
  5. 4

23 stem(men)
    7,5%
  6. 5

9 stem(men)
    2,9%
  7. 6

4 stem(men)
    1,3%
  8. 7 of meer

2 stem(men)
    0,7%
  1. Taartjes

Taartjes Fanatiek lid

6 nov 2015
    1.190
    433
    83
    Hier twee heerlijke meiden, en we voelen ons helemaal compleet!

2. Ongeduldje31

Ongeduldje31 Fanatiek lid

16 jul 2011
    1.001
    29
    48
    1 in mijn hart en 1 bij me. Nog niet klaar maar soms heb je niks te kiezen

3. Florina

Florina Fanatiek lid

24 jan 2015
    2.729
    1.165
    113
    Ik heb 2 dochters, zou graag nog een derde kindje willen in de toekomst maar of dat ooit gaat gebeuren weet ik niet.

4. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Sinds zeven weken twee kinderen. Man vindt het genoeg zo en ik denk ook dat er geen derde komt. Ik vind zwanger zijn bijzonder maar niet leuk en ik vond mijn tweede zwangerschap een grote impact op mezelf en ons gezin hebben. Maar we hebben nog twee embryo’s in de vriezer dus ik houd nog een klein slagje om de arm. De gedachte dat dat ook van die prachtige kindjes kunnen worden zorgt ervoor dat de keuze nog niet definitief is voor mij.

Theezeefje vindt dit leuk.
  5. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    1 dochter. Nog niet klaar. Nu zwanger van de 2e

6. Elsss

Elsss Fanatiek lid

26 jul 2013
    2.023
    3.257
    113
    3 zoons en klaar. Hoewel er in mijn hart en in ons huis nog wel plek zou zijn voor een vierde, kan mijn lijf geen zwangerschappen meer aan. Bovendien vind ik nu het leeftijdsverschil te groot worden, dus heeft het hoofd besloten dat het echt klaar is.

7. Harperhazel

Harperhazel Niet meer actief

8. TopperD

TopperD Bekend lid

9 jun 2015
    779
    156
    43
    3 kinderen. Heb lange tijd nog een wens gehad voor een vierde, maar gezien de diagnose bij de oudste, de zorgen om de tweede die nu door de molen gaat is het ook wel goed zo.
    De derde daarentegen is heel makkelijk vergeleken haar broers, maar de kans op ADHD en ASS is vrij groot (achteraf van beide kanten alleen zijn grootouders nooit gediagnostiseerd maar zie het zo duidelijk) dat mijn verstand zegt dat het zo goed is. Drie gezonde kinderen is een zegen.

9. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.181
    16.517
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    3 kinderen. Een zoon van 14 jaar en 2 meiden van 12 en 5 jaar.
    Hier komen geen kinderen meer. Ben voorbij de 40 en ik vind het goed zoals het is.
    Hebben sinds een aantal weken een pup erbij en die telt voor 10 ;)

Chocolat vindt dit leuk.
  10. Melief

Melief Niet meer actief

Over 1,5 week hopelijk 2, dan zijn wij na een lange weg mmm, 2 zware zwangerschappen en een chronische ziekte ontstaan na de eerste helemaal compleet. Dankbaar voor deze 2!

Chocolat vindt dit leuk.
  11. Linda86

Linda86 VIP lid

2 kinderen. Ik zou er nog wel meer willen, maar ML wil niet meer. Ik ben na de jongste nog wel een paar keer zwanger geweest, maar dat werd steeds een miskraam. Het is nu ook wel goed zo, we genieten heel erg van de twee die we hebben.

12. Bleekselderij

3 apr 2018
    35
    35
    18
    Vrouw
    2 kinderen en daar blijft het qua biologische kinderen bij. Ik ben bij beide zwangerschappen behoorlijk ziek geweest, dus dan moet je je zegeningen tellen. Was dit niet het geval geweest, ging ik het liefste nog voor wat kindjes erbij.

Wel willen we waarschijnlijk de pleegzorg in.

Chocolat vindt dit leuk.
  13. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Wij hebben 2 gezonde kinderen, wat vooral bij de jongste 1 groot wonder is ivm een zeer gecompliceerde zwangerschap. Dus wij houden het hierbij, wel hebben wij sinds december een pup dus daar heb ik ook mijn handen vol aan.

14. Ffion

Ffion Fanatiek lid

23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Sinds bijna 3 weken hebben wij 3 prachtige kinderen.

Zei ik na de bevalling van de 2e al vrij snel dat ik nog wel een 3e wilde, nu zei ik bijna gelijk dat het helemaal compleet voelt met onze nieuwste aanwinst erbij. Er komen hier dus geen kinderen meer bij.

Voornamelijk in verband met de situatie met onze dochter (zij heeft een verstandelijke beperking icm ADHD en mogelijk ASS) heeft het best even geduurd voor we echt zeker waren dat we nog wel een derde wilden. We zijn eerst het hele acceptatieproces doorgegaan en pas daarna konden we echt een weloverwogen beslissing nemen voor/over een 3e.
    Ik ben blij dat we wat langer gewacht hadden, want ik denk dat als we eerder ervoor gegaan waren het, althans voor mij, toch wel een soort “compensatiebaby” geworden was, vooral ook omdat ik toentertijd zoooooo graag nog een meisje wilde waar ik wel al die dingen mee kon doen waarvan ik toen dacht dat ik ze niet met mijn dochter kon of zou kunnen doen.

Nu dolblij met onze 2e zoon erbij.

15. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

1 en klaar, min of meer gedwongen klaar door leeftijd en gestel...

Kyra73 vindt dit leuk.
  16. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Ik heb op 4 gestemd, maar de 5e is onderweg :)
    Ik denk dat we hierna wel klaar zijn.
    Maar goed, dat zei ik na de vierde ook :roflmao::roflmao:. Al zouden we dan wel echt tegen praktische problemen gaan aanlopen (auto & slaapkamers). Dus ik denk nu écht dat het de laatste is :p

17. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.231
    113
    Vrouw
    Nederland
    Wij hebben 2 kinderen. Ik dacht tijdens de zwangerschap en de eerste weken na de geboorte van de tweede dat we echt klaar waren. En toen kwam daar ineens de wens voor een 3e. Mijn man wil absoluut niet nog een kind.
    De tijd zal het leren. De jongste is de afgelopen weken aardig aan het spoken 's nachts en dan denk ik: mwah, nu nog maar even niet. Mijn oudste was 2,5 toen haar broertje kwam. Als ik zou kunnen plannen denk ik dat ik 3 jaar ertussen fijn zou vinden.
    Ergens hoop ik dat het gewoon gebeurt door de anticonceptiepil heen.
    Sowieso heel gelukkig met de 2 die ik nu heb.

18. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Ik heb 1 mooie dochter, we hopen volgend jaar een broertje of zusje erbij te hebben. Het liefst zou ik een groot gezin willen van minimaal 3 kinderen. Maar manlief vind dit niet realistisch, vooral financieel. We houden het nog open. :)

19. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    2 kinderen. Gesteriliseerd maar een derde was heel welkom geweest. Helaas is dit geen optie vanweg mijn gezondheid, vandaar ook de sterilisatie ;)

20. koek

koek Actief lid

23 mrt 2012
    311
    37
    28
    NULL
    NULL
    twee fantastische jongens, en de wens voor een derde. Echter deze zal er niet komen, mijn leeftijd, en hoe de zwangerschappen zijn verlopen / de periode na de geboortes spelen hier een rol in.
    Een beslissing genomen met het hoofd, niet met het hart.

Deel Deze Pagina