hart op de hobbel

Discussie in 'De lounge' gestart door knor, 26 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Brrr zit ik hier net op de bank uit te rusten van een drukke ochtend. Gaat mn hart brobbelen, wat overslaan en dan weer wat sneller achter elkaar. Het duurde zon paar seconden. Heb weleens gehad dat mn hart 1 keer oversloeg maar dit heb ik nog nooit gevoeld. Wie heeft dit ook wel eens?

2. Fullhouse1981

Fullhouse1981 Fanatiek lid

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    Euh.. nog nooit.. ik zou het ff in de gaten houden.

3. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Stress misschien?

Hier ook wel eens. Maar kan nooit geen kwaad om het na te laten kijken natuurlijk.

4. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    #4 knor, 26 jan 2011
    Laatst bewerkt: 26 jan 2011
    Snel even naar de winkel, even bij iemand op de koffie, boodschappen doen, weer naar het centrum, thuis even eten, kleintje naar bed, de hele vitrinekast leeggehaald schoongemaakt en toen weer ingeruimd, fotoboeken van boven naar beneden, de afwas, huis opruimen, stofzuigen.
    Euhm tja weet de oorzaak denk ik al.... ! Ben er wel even van geschrokken...

5. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Hier een paar keer in de week..ook als ik het druk heb gehad, voelt echt alsof ie even helemaal van streek is. Mijn zus heeft het ook en die hebben ze gecheckt maar niks aan de hand..

6. Only me

Only me Niet meer actief

Meestal als ik mijzelf echt druk maak, of ineens spanning heb, dan doet mijn hart dat ook wel. Maar je moet het wel in de gaten houden ;)

7. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Ik heb dat zo vaak.

8. kikker2

kikker2 Bekend lid

8 jun 2009
    760
    0
    0
    somewhere
    hier ook regelmatig, het voelt erg naar, en het maakt me ook wel angstig, maar ws. niets aan de hand, ik ben ook wel een stresskip!

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier ook hoor, meestal krijg je dat idd wanneer je druk bent geweest en daarna in ruststand bent.

10. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    ik heb dat ook ..
    helaas

in de gaten houden en soms ff rust nemen

11. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Elke dag een paar keer, ben er toen voor naar de cardioloog geweest en kwam uit dat ik chronische hyperventilatie heb.

Maar een enkele keer is normaal hoor. Dan slaat je hart even uit het ritme en dat voel je.

12. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    O daar was juist ook waaraan ik dacht, heb ook last van chronische hyperventilatie. Ben ws zo druk bezig geweest dat ik vergeten ben adem te halen....
    Bedankt voor al jullie reacties, heb nog geen last weer gehad.

13. glimworm

glimworm Niet meer actief

Als ik lees hoe druk je in de weer bent geweest en daarna rustig op de bank gaat zitten snap ik wel dat ie even om moet schakelen :D

14. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik heb dat soms ook wel eens, als ik 's avonds in bed lig (idd tot rust gekomen ben) al is het bij mij meer alsof ie even stilstaat.. en dan opeens 2 keiharde slagen vlak achter elkaar doet.
    Heel naar voelt dat, maar schijnt met stress ofzo te maken te hebben.

15. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    heb het ook, soms ook uit het nets dat hij een slag overslaat..

16. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    heb ik ook ,heb een hart ritmestoornis.
    Moest toen even een kastje bij de huisarts waar hij het op kon zien..in mijn geval niets gevaarlijks alleen erg vervelend af en toe.
    Als je het vaker hebt kun je altijd even langsgaan natuurlijk.

( ik ben toen echt onderuit gegaan)

17. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    Heb ik ook wel eens, gaat zo over.
    1 keer gehad dat het een paar uur af en aan bleef doorgaan.
    Toen naar een arts geweest (in het weekend) die heeft me gerustgesteld en gezegd dat ik wel even bij eigen huisarts langs moest gaan.
    Hij hoorde wel een ruisje namelijk, die hoorde mijn eigen huisarts ook maar die zei dat hij (bij heel goed luisteren) dat bij bijna iedereen wel hoorde.
    Voor de zekerheid wilde hij toch een hartecho laten doen, dus dat laten doen en toen wilden ze zo'n 24-uurs echo doen (dan moet je zo'n kastje bij je dragen).
    Daar is uiteindelijk niets uitgekomen, maar ik was helemaal gerustgesteld:D

18. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Ik heb het anderhalve week geleden gehad,2 keer op die dag..(ook een stresspersoon)..

En toch naar het ziekenhuis,hartfilmpje niks aan de hand,ik zeg tegen die vrouw ja zal je net zien doet mijn hart het niet.
    Nou zegt ze ik prik ff bloed,en leg je wel even aan de monitor.
    Ik keek naar dat ding 92 slagen per minuut,en ik zeg joh wanneer gaan jullie je druk maken,ze zegt oh pas als hij echt 160 gaat.

Dus ik bleef opletten,en kreeg dus een hyperventilatieaanval(al jaren niet meer gehad!) En mijn hartslag steeg naar de 170!:$

Ik werd naar in mijn hoofd en mijn mond ging tintelen sloeg droog uit!
    Ik heb als een speenvarken liggen gillen om mijn kind!:) ik dacht echt toen ik het op het scherm zag,(waren allemaal krassen) ipv normale hartslagen,van die gaat zo flatline!:) Mijn dochtertje was thuis op dat moment met mijn vriend,omdat ik had gezegd ben zo terug.
    Die zijn gelijk gekomen,en ik heb een oxzazepam gehad,en toen mijn Kleine meisje binnenkwam kalmeerde ik pas!;)

Nu krijg ik 4 feb een holterkastje voor 24 uur,die registreerd 24 uur je hartslag en 15 feb de uitslag.

Wat mijn dokter wel zei,dat doet het hart bij iedereen overslaan,een sprongetje maken,maar bij mensen zonder stress die voelen het schijnbaar niet!;)

Deel Deze Pagina