Ik ben toch erg benieuwd wat jullie onder zo goed als nieuw verstaan. Ik heb denk ik een ander idee dan andere mensen. Ik koop wel eens nieuw en ook wel eens zo goed als nieuw. Maar ik heb nu elke keer dat je echt kan zien dat het gedragen is. Ik vind zo goed als nieuw dat je eigelijk niet kan zien dat het een keer is aangeweest of dat het wel gewassen is maar niet gedragen. Dus bijna in nieuwstaat zeg maar. Maar bij mij is dit zonder vlekjes en zonder dat het is gaan pillen. Want dan ziet het er naar mijn idee er niet meer uit als zo goed als nieuw. persoonlijk baal ik er van en vind ik dat het niet kan. maar wat verstaan jullie eronder? want het kan zijn dat ik er een verkeerde voorstelling van heb.
Wat jij als voorbeeld geeft vind ik duidelijk gebruikt. Ik zou het niet eens meer durven verkopen dan trouwens. Zo goed als nieuw is in mijn ogen dat het wel gedragen is (wanneer het om kleding gaat) maar je het er eigenlijk niet aan af kunt zien.
Zo goed als nieuw betekend voor mij dat het er net zo uitziet als dat ik het nieuw zou kopen. Dus geen gebruikers sporen.
Ik denk er net zo over als jou, en verbaas me vaak ook over de staat waarin iets is als er staat zo goed als nieuw..
zo goed als nieuw is in mijn ogen 1 of 2 keer gebruikt.. en dan is het er niet vanaf te zien dat het gebruikt is..
nou dan ligt het toch niet aan mij. Ik heb net ook weer 2 shirts binnen zgan. een met een vlekje en een echt gedragen. Ik ga toch nog maar alleen nieuw kopen. Want blijkbaar houden veel toch andere ideen er op na. groeten, brenda
Ik moet zeggen dat ik meestal wel geluk heb. Heb heel wat tweedehands kleertjes gekocht voor de beeb en op 2 na was het allemaal nog in zéér goede staat voor een prikkie. Misschien ligt het er ook aan welke kleertjes je koopt? Ik zoek op bepaalde merken en die kwaliteit is dan meestal zo goed dat het er niet gauw gebruikt uitziet.
Je hebt echt het juiste beeld van zgan! Lekker knullig als iemand zgan als omschrijving gebruikt terwijl het wel pillig is, dan is het toch vaker gebruikt. Zo goed als nieuw is dat je de kaartjes eraf hebt geknipt, het hebt gewassen (met zorg). Wellicht vond het kind het niet lekker zitten, of paste het niet goed. Zulk soort situaties. Je hebt het weinig gedragen en gewassen, geen vlekken, geen gebruikssporen. Anders is het meer de categorie; tweedehands; met veel plezier gedragen en kan nog een tweede ronde mee. Hebben jullie ook kinder/kledingbeurzen in de buurt, dan kun je zelf voelen en zien of het echt goed naar jouw kwaliteitseisen is en kun je zelf objectief kijken ipv afgaan op wat iemand zegt die het wil verkopen.
of alleen in je eigen regio kijken, zodat je het op kan halen? Ik bestel maar zelden kleding... simpelweg omdat ik het vaak ook zonde vind van de verzendkosten. Dus ik kijk alleen 5 km buiten m'n eigen dorp. En 5 km buiten het dorp van m'n ouders. En 5 km buiten het dorp van m'n broer -zodat zij het eventueel op kunnen halen.
Even een beetje offtopic maar wel in de trant van dit topic: Ik koop vaak kleding op marktplaats, alleen meestal met kaartje eraan. Moet echter zeggen dat ik van de 5 jaar dat ik koop er slechts 6x iets niet goed was qua kleding maar waarbij stond nieuw met kaartje. 1x was het zelfs zo ranzig dat er serieus menstruatiebloed in een broek zat. En ik kocht op papier een broek 'nieuw met kaartje', dus ook dat zegt niet alles. Maar over het algemeen vind ik tot nu toe alles eerlijk gegaan.
Met babykleertjes heb je eerder dat het als nieuw eruit ziet, ik heb veel jongenskleding die bijna niet gedragen is, mijn zoon heeft maat 74 en is 3 mnd. Dus ja veel niet gedragen, andere heel weinig. Maar als je in de grotere maten komt, doe je er ook langer mee. En nu kom ik 2x achter elkaar het probleem tegen. Nu had ik 2 dingen gekocht, 1 ding had een vlekje, dit heb ik haar wel gemaild, maar het andere shirt van ook een merk ziet er echt gedragen uit. Ik heb mazzel dat de postzegels niet gebruikt zijn, dus die haal ik er af, scheelt weer. Maar voor mij is het shirt bv niet voor ergens naar toe te gaan. voor de opvang verder prima, maar daar was het niet voor bedoeld. ik ben er toch voorzichtiger in geworden. of ik moet beter doorvragen......baal wel een beetje. vooral dat ze zelf mail dat ze zo zorgvuldig is en alles er als nieuw uit ziet, bij de advertentie zgan met hoofdletters..... gr brenda
ik herken dit wel helaas...ik vind ook dat zgan betekent dat je niet kunt zien dat het gedragen is. Ik vraag wel altijd in de mail nog een keer: is het echt als nieuw?niet pillig of verwassen,geen vlekken etc? Heb al een paar toen als antwoord gehad; oh, ik heb naar aanleiding van jouw vraag nog eens gekeken en er zit toch een vlekje op..of eigenlijk zie je wel dat het gedragen is.. maar soms zeggen mensen idd dat het echt als nieuw is en dan blijkt het niet zo te zijn,erg jammer, want die kleding trek ik niet aan bij mijn kinderen,ik geef het dan aan een goed doel bijv of ik gebruik het als kliedershirt met verven ofzo..maar jammer dat het vaak zo gaat ja.