Ik baal echt zo. Mijn zoontje heeft de laatste tijd een paar wondjes op zijn neus die hij steeds maar weer openkrabt... Hij doet het meestal in zijn slaap want overdag letten we er goed op dat hij ervan afblijft. Maar het wordt eigenlijk steeds erger! Ik haalde hem gisteren uit bed, was zijn hele neus rood van het bloed. Ik smeer het tot nu toe steeds in met calendulazalf, maar ja, het helpt dus helaas niet. Het krijgt gewoon niet genoeg tijd om te genezen. Het gaat er echt steeds lelijker uitzien! Heeft er iemand de gouden tip? Ik word er zo langzamerhand een beetje moedeloos van....
heb niet echt een tip maar mischien dat een pleister helpt? want als hij zo doorgaat krijg je lelijke littekens ik heb het vroeger ook gedaan als ik een schaafwond of een kras had enz succes
Ja dat is idd het beste. Maar ik heb zo'n eigenwijsje dat een pleister er na 5 minuten aftrekt.... Hij ligt nu op bed en ik heb een deal met hem gesloten: als de pleister er nog op zit als hij straks wakker is, krijgt hij een snoepje. Ben benieuwd! Maar ik vrees dat die pleister er allang weer vanaf is. Je hebt ook van die pleisterspray, dat zou eigenlijk ideaal zijn, maar op zijn neus, zo in de buurt van zijn ogen, vind ik dat toch geen fijn idee.
pleisterspray lijkt handig maar het bijt als een gek. misschien iets vetters opsmeren, bv vaseline. dan zijn de korstjes zachter en minder makkeijk af te krabben (ik ben zelf ook zon punnik) verder nagels goed kort houden. en misschien andere soort pleister proberen ? een die er minder makkelijk afgaat.