Ons zoontje van 2 1/2 braakt sinds een paar weken wanneer hij zijn eigen plas of poep ziet. Hij plast regelmatig op t potje maar begint tijdens t plassen al te kokhalzen en uiteindelijk braakt hij dan. Hij zegt dat hij het vies vindt! Hij braakt dus ook wanneer ik hem een schone luier aantrek. Opzich is t geen ramp maar de wasmachine maakt hier overuren en voor hem lijkt t me ook niet prettig. Wat zou ik hieraan kunnen doen, alle tips zijn welkom!! Ik heb hem al uitgelegd dat t niet vies is en mama t meteen weggooid, maar t heeft geen zin. Groetjes
Ik heb weleens gehoord dat het goed is om kindjes met klei te laten spelen wanneer ze moeite hebben met hun ontlasting. Het gaat er dan meer om dat ze geen afscheid kunnen nemen dus wel een heel andere situatie maar toch kan het misschien helpen om hem van zijn afkeer af te helpen? Mag hij bij jullie kijken wanneer jullie naar het toilet gaan? Misschien ziet hij dat dat jullie ook poep en plas produceren en dat het heel normaal is? Moeilijk hoor. Ik denk dat ik even langs het CB zou gaan voor advies. Veel succes!
Ik moet zeggen dat ik er nog nooit eerder van heb gehoord, maar wat lijkt me dat vervelend zeg. Ik heb zo ook geen tips, maar ik kan me wel vinden in Lara: je zoontje laten kijken als jij ook naar het toilet gaat. Misschien dat dat helpt? Heel veel succes met deze situatie.
Bedankt voor jullie reacties. Het mee laten kijken wanneer wij gaan plassen hebben we eigenlijk altijd al gedaan, dus ik denk dat ik eens contact ga opnemen met t cb. Hopelijk hebben zij een oplossing. Bedankt!!
Ik hoop dat het CB een oplossing voor jullie hebben. Wat onwijs vervelend. Zowel voor jullie als voor het zindelijk maken. Misschien is het wel de geur en zou je het kunnen oplossen om bv luuf te smeren zodat dat overheerst?
Mischien kun je hem tijdens het verschonen afleiden met speelgoed/muziekje/verhaaltje of weet ik het zodat hij met zijn aandacht ergens ander is haha ik herken het wel een beetje.. mijn dochter gaat kokhalzen als ze met mij mee is en ik heb gepoept hahaha dus ze mag dus ook niet meer mee en dat gaat zo: Mama: ik ga even naar de wc danisha: ik wil ook mee Mama: nee mama gaat even poepen danisha: oke (normaal is het dus drama haha) ook als de hond poept kan ze kokhalzen maar van haar eigen poep eigenlijk niet dus dat scheelt..