Hoeveel kinderen uitnodigen voor verjaardag vinden jullie nog normaal?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door humptydumpty, 19 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sopje1234

    Sopje1234 Bekend lid

    30 okt 2018
    735
    477
    63
    Dan zou ik het dit jaar gewoon hard spelen en nee zeggen tegen 27 en haar minder kinderen laten kiezen, dan ben ik maar de stomste mamma van de wereld. Hoeveel kinderen? Iets van Zit je niet bij de schildertent aan een maximumaantal vast? Ze moeten toch genoeg ruimte, materiaal en begeleiding hebben? Als ze dat niet hebben, misschien alleen lle meisjes uit haar klas/leerjaar die ze wilde uitnodigen uitnodigen. Ik zou zelf.iets van 14 uitnodigen.
     
    Shay25 vindt dit leuk.
  2. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.133
    4.342
    113
    Home
    Oh wow 27 haha ik word al moe bij de gedachte....

    En als je kinderen verwende trekjes hebben is dit een goed moment om te laten zien dat alles geld kost en niet vanzelfsprekend is dus mooi niet doorgaat maar alleen met dr beste vriendinnen... Is toch veel leuker en intiemer dan met zoveel
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  3. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.563
    7.385
    113
    No way dat dat hier ging gebeuren, al gingen ze op de kop staan. Jammer dat je man dat heeft gezegd, maar kom op hé, 27 kinderen in je eentje ...
    Ook al ga je naar zo'n schilder workshop, jij bent inderdaad de verantwoordelijke.

    Ik zou gewoon duidelijk zijn en een aantal kinderen uit laten nodigen wat ik zelf behapbaar en betaalbaar vindt.
     
    Salentein vindt dit leuk.
  4. mama suus

    mama suus VIP lid

    18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    27 Nope dat gaat hier never nooit gebeuren. Want heel eerlijk, ik denk ook niet dat je dochter dan kan genieten. Iedereen zoekt aandacht en je hebt altijd van die overdreven meiden erbij die op willen vallen.
    Hier was het altijd al max 10. En dat is zelfs heftig. Ook dan heb je ruzies en nijd onderling.
     
  5. Hoihoii

    Hoihoii Actief lid

    16 dec 2018
    221
    143
    43
    Vrouw
    27 x 25 = 675 euro :eek: + de rest nog. En qua verantwoordelijkheid en stress zou ik het zelf ook niet aan willen. En volgend jaar, wil ze er dan nog meer, of nog duurder?:oops:

    Ieder zijn keuze maar hier de regel dat de leeftijd het aantal kinderen is wat ze mag uitnodigen. Dus 5 bij 5 jaar, 6 bij 6 jaar. En ja, soms kan ze dan niet alle kinderen uitnodigen waarbij zij wel op het feestje is geweest, maar het zij zo. Keuzes leren maken.

    Hoeveel kinderen heeft ze voorgaande jaren uitgenodigd?
     
    suus1983, Salentein en Marbloempje vinden dit leuk.
  6. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.067
    15.598
    113
    Vrouw
    Hier in België worden feestjes vaak gedeeld.
    Dus 2 of 3 jarigen geven dan samen een feestje.
    Dat zijn ook de enige feestjes waarbij volledige klassen gevraagd worden.
     
  7. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.501
    2.396
    113
    27!? Geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt. En al helemaal niet in mijn eentje.
    Ik zou nog niet misschien overwegen om hier mee akkoord te gaan.
    Lekker een klein clubje vragen.
    Bovendien ook vermoeiend (en duur) als je zelf op 27 feestjes mag komen opdraven. Dat zijn er gemiddeld meer dan twee in de maand.
     
  8. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.190
    4.335
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik durf bijna niet te zeggen dat mijn 7 jarige geen verjaardagsfeestje wil. Ze heeft er voor gekozen om met een vriendje naar een museum te willen en met een vriendinnetje naar de Efteling....
     
    Luna86, cowgirl80 en smax vinden dit leuk.
  9. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.500
    8.352
    113
    Afhankelijk van wat ze willen doen. Als we met de auto ergens heen moeten max. 6, meer past niet. Anders max. 8-10 oid. Echt geen 27.
     
  10. humptydumpty

    humptydumpty Fanatiek lid

    9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    MIjn jongste ook hoor. Die is heel anders dan haar grote zus en wil absoluut geen feestje. Gewoon gezellig met ons gezin wat leuks doen.

    Vorig jaar hadden we een turnfeestje bij haar turnclub en waren er zo'n 18 kinderen.

    Er zijn hier sowieso veel meer verjaardagsfeestjes dan in Nederland. Twee per maand halen we makkelijk en dan tel ik die van de jongste niet eens mee. Bijna iedereen boven de 6 of 7 geeft een feestje en het is heel normaal om in ieder geval iedereen van je eigen geslacht van je eigen klas en soms de parallel klas uit te nodigen. Daarnaast zijn er natuurlijk nog sportclubs en buurtkindjes. Ze kan niet naar alle feestjes, maar als ze kan en wil proberen we wel altijd te gaan.

    Gelukkig zijn er ook vaak wel veel kinderen die niet kunnen komen. Ik zat al te denken als ik de uitnodigingen nou eens een dag of 10 van te voren opstuur, dan kan hopelijk de helft niet, hahaha.
     
  11. humptydumpty

    humptydumpty Fanatiek lid

    9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Ja, dit vind ik wel een punt. Ik ben zelf alleen wel heel erg van het iedereen van 1 groepje uitnodigen. Ik vind het gewoon niet aardig om er 1 of 2 uit te laten, zodat zij zich afvragen at ze verkeerd hebben gedaan om niet uitgenodigd te worden. Dat is een beetje mijn dillema :confused:. Maar anders moet ze bijvoorbeeld de buurtkinderen maar laten en een andere dag zelf iets met hen gaan doen ofzo.

    .
     
  12. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.190
    4.335
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Daarom vond ik het ook moeilijk om een getal te noemen, omdat ik weet dat het er in Amerika (en heel veel andere landen) zo anders aan toe gaat. Ik heb zelf in Azië gewoond. Hoeveel bruiloften ik niet heb bezocht van mensen die ik amper kende..... Wel denk ik dat je in overweging moet nemen het niet té karig te doen. Ik weet niet of jullie daar tijdelijk wonen of dat je langer ‘in de maatschappij’ mee moet. Ook lees ik dat je dochter ook vaak naar al die andere feestje gaat. Dat verplicht je natuurlijk tot niets, maar dan zou ik wel een soort middenweg zoeken zeg maar.
     
  13. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.500
    8.352
    113
    Precies, dan bv. alleen de kinderen/meisjes van haar klas ofzo?

    Ik zou het niet zoeken in de uitnodigingen laat uitdelen en hopen dat er veel niet kunnen. 1. omdat ik vind dat je kind best grenzen mag ervaren en keuzes mag maken en 2. als ze toch allemaal kunnen, ga je alsnog over je eigen grens heen. Kinderen hoeven echt niet altijd hun zin te krijgen.
     
    Sopje1234, Marbloempje en Felice vinden dit leuk.
  14. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.945
    15.248
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Uhh nee. Hier is het aantal kinderen de leeftijd die ze vieren en soms weleens 1 minder of eentje meer.
     
  15. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.671
    33.039
    113
    Maar ook al gaat het in de VS anders dan in Nederland; je hebt toch ook je eigen normen en waarden hierover? Of zeg ik nu iets geks? Moet je ‘meelopen’ met de rest omdat je bang bent dat je dochter anders buiten de boot valt qua vriendinnen enzo?
    Je zegt dat ze al wat verwend gedrag vertoont. Beloon je dat verwende gedrag hier niet mee dan? Dat ze het allemaal maar normaal gaat vinden en grootse feestjes heeft?
     
  16. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Waarom zou dit niet kunnen? Mijn oudste gaat ook naar veel feestjes maar gaat ook maar 4 kinderen uitnodigen.
     
  17. Marbloempje

    Marbloempje Actief lid

    6 okt 2017
    259
    126
    43
    Vrouw
    Ik vind dat jij zelf veel rekening houdt met anderen, 27 kinderen vind ik veel te veel en dat voor een 9 jarige. Dat het daar normaal is, het zij zo. Er zijn vast wel gezinnen die het ook anders doen, je zegt dat je dochter verwend gedrag vertoond. Dat komt niet zomaar aanwaaien, dat heb je als ouder toch wel zelf gecreëerd? Niet aanvallend bedoeld, maar zoveel feestjes vind ik allemaal overbodig en een kind van 9, hoor je als ouder ook een beetje te sturen en zeker consequent zijn. Anders krijg je verwend gedrag vertoond.

    Hou je aan je eigen normen en waarden, dan zul je merken dat je ook dingen kan loslaten en je eigen keuze's zult maken. (Niet dat je dit niet doet, maar merk aan je schrijven dat je ook teveel aan anderen denkt)
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  18. Sopje1234

    Sopje1234 Bekend lid

    30 okt 2018
    735
    477
    63
    Dan zou ik alleen alle meisjes van haar klas uitnodigen. Als een paar van haar echte vriendinnen dan niet kunnen komen omdat ze niet in haar klas zitten zou je later nog een keertje wat leuks met hun doen (bioscoop, slaapfeestje of zo) of uitnodigen op haar echte verjaardag.
     
  19. sillies

    sillies Fanatiek lid

    15 aug 2013
    3.131
    1.370
    113
    Ik vind 10 kinderen al veel ;). Mijn dochter heeft een vriendje die jaren in de VS gewoond heeft en ik merk inderdaad dat ouders er anders mee omgaan, meer kinderen en duurdere feestjes dan de meeste hier.

    En een gymzaal huren voor een paar uur?
     
  20. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.563
    7.385
    113
    Dat is hier ook gebruikelijk ja, kinderfeestje is voor je schoolvriendinnetjes, andere kinderen (uit de buurt, neefjes/nichtjes, etc) komen op de gewone verjaardag.

    En aan sportclub begin ik ook niet, dan denk ik ook nog een keer: ik nodig op mijn eigen verjaardag ook niet het sportteam uit, of de OR, of iets anders waar ik in zit. ;)
     

Deel Deze Pagina